4K från dator till tv (Prime Video)?

Permalänk
Medlem

4K från dator till tv (Prime Video)?

Så min HDMI kabel klarar 4k@60 det funkar perfekt att kolla tex youtube 4k HDR via HDMI från webläsare och dator.
och Amazon Prime appen i min Sony A9G visar UHD men om jag kollar via Prime Video från chrome (HDMI) då funkar ej HDR eller 4k.

Vill kunna lyssna via mina lurar och samtidigt få 4k HDR.
Hur gör jag då?

provade i nvidia inställningarna att göra min tv till "primary" och testade även ställa ner till 4k30 om det mot förmodan var min kabel som är för klen men det gjorde ingen skillnad.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Kan vara så att prime bara inte stödjer de i Chromecast (det är ju igentligen bara en till bildskärm från den enhet du väljer att casta från typ) .

You tube hadde ett bra tag att hdr inte gick att få på scheld tv trots att den enheten stödde hdr. Andledningen var att den yotube appen som var till scheld/android tv inte stödde det. I LG tv och samsung appen så var de inga problem med hdr i you tube.
Det man lite glömmer är att det är ju att appen/spelaren är olika till de olika apparaterna och operativsystemen den ska vara till och vissa har mer funktioner än anndra helt änkelt.
Det kan hända att det kommer framöver

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Funkar inte p.g.a. DRM/kopieringsskydd.

Du behöver inte titta längre än så. Stöd finns inte för att Amazon och rättighetsinnehavarna vill inte att det ska fungera på datorer. Ett fåtal tjänster har stöd för PlayReady 3.0 och 4K på PC, Amazon är inte en av dem.

https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=G...