No Man's Sky får 4K i 60 FPS på nästa generations spelkonsoler

Permalänk
Melding Plague

No Man's Sky får 4K i 60 FPS på nästa generations spelkonsoler

Utöver tekniska uppgraderingar får spelet också stöd för Playstation 5-nyheter som 3D-ljud och handkontrollern Dual Sense.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka om snygg vändning utvecklarna har gjort sedan releasen. Hoppas fler utvecklare tar till sig av detta.

Permalänk
Inaktiv

No Man's Sky

* Ser bra ut
* Svintråkigt att spela

Permalänk
Medlem

Visste inte att det här spelet levde fortfarande. Man kanske borde testa det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Visste inte att det här spelet levde fortfarande. Man kanske borde testa det?

Ja fan det tycker jag, jag tycker det är kul som fan. Utvecklarna är rätt sega, men det händer ju grejer i alla fall! Det tog dom typ 4-5 år att implementera 21:9 stöd till UIn i spelet te.x trots att fansen tjatade på dom. Bra spel overall, aningen repetitive kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hunnit hänt en del på 4 år.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av anon291473:

No Man's Sky

* Ser bra ut
* Svintråkigt att spela

Äh, var det länge sen du spelade kanske? Det har hänt en himlarns massa! Jag köpte på release och fick refund. Jag köpte det sen igen efter några patchar, men det var fortfarande skräp då. Men nu testade jag igen för en vecka eller två sen, och nu är det riktigt skoj! Har spelat kanske 4-5 timmar bara, men nu känns spelet som vad som annonserades initialt!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jag spelade typ 40 timmar vid release men tröttnade. Nu testade jag igen via microsoft game pass för PC där första månaden kostar 10 kr och det är väldigt stor skillnad på innehållet. De borde skjutit på spelet ett par år. Kul att köra basbyggar-mode och slippa svettas för att överleva.

Permalänk

Jag har lite vänner som kör spelet och har varit lite fundersam på att skaffa det. Är det ett spel som ni rekommenderar, ni som testat eller kör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

Jag har lite vänner som kör spelet och har varit lite fundersam på att skaffa det. Är det ett spel som ni rekommenderar, ni som testat eller kör det?

Om du gillar spel som typ som minecraft, fast i rymden, så kan du nog gilla det. Det är ett långsamt spel, så om du gillar att chilla är det säkert gött för det.

Personligen tröttnade jag rejält efter kanske 15h spelande. Spelade i vintras och upplevde det mest som att allt handlade om att samla resurser för att kunna bygga nya delar till rymdskeppet, crafting eller basbyggande. Quests var mest fetch quests. Det finns ingen egentlig story mer än att åka till nya solsystem, samla grejer för att kunna ta sig vidare till nästa solsystem osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

No Man's Sky

* Ser bra ut
* Svintråkigt att spela

Det kanske inte är för alla, men vad som från början mestadels var en vandringssimulator i rymden har blivit så mycket mer.
Värt att tillägga är kanske att PS5-versionen också kommer ha stöd för PSVR (som på PS4 nu). Vilket kan vara en sellingpoint.

Permalänk
Skrivet av Klarspråkarn:

Om du gillar spel som typ som minecraft, fast i rymden, så kan du nog gilla det. Det är ett långsamt spel, så om du gillar att chilla är det säkert gött för det.

Personligen tröttnade jag rejält efter kanske 15h spelande. Spelade i vintras och upplevde det mest som att allt handlade om att samla resurser för att kunna bygga nya delar till rymdskeppet, crafting eller basbyggande. Quests var mest fetch quests. Det finns ingen egentlig story mer än att åka till nya solsystem, samla grejer för att kunna ta sig vidare till nästa solsystem osv.

Okej tack för ett bra svar. Då känns det nog lite tveksamt för min del. Gillar väl mer spel som är lite styrda mot antigen mål eller berättelse.

Achievementspel där det inte finns så mycket mening bakom att utveckla sina saker brukar inte vara så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undervoltad Undulat:

Jag spelade typ 40 timmar vid release men tröttnade. Nu testade jag igen via microsoft game pass för PC där första månaden kostar 10 kr och det är väldigt stor skillnad på innehållet. De borde skjutit på spelet ett par år. Kul att köra basbyggar-mode och slippa svettas för att överleva.

Frågan är hur skillnaden på spelet hade varit om de hade väntat ett par år till än att släppa de då man valde att göra. Nu har man ändå haft några år på sig att få in rejält med feedback från spelare och har då kunnat utveckla vidare på det.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •