Permalänk
Medlem

RX580 i sli?

Hej

Jag har funderingar på hur jag ska förbättra grafikprestandan för mitt RX580 8GB kort.

Jag kör endast Flight Simulator 2020. Har en idé på att köra kerbal space program 2 när det kommer. Har inga andra ambitioner förutom filmredigering och bildbehandling.

Jag har en 4K skärm med freesync.

Skulle det räcka med ett extra RX580 för att få tillräcklig prestanda eller ska jag satsa på någon helt annan lösning?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Kolla efter RTX 2080 på black friday

Permalänk
Medlem

Jag tror att du blir rätt mycket gladare om du satsar på ett billigt RX5600-RX5700.
Jämfört med någon multigpu-lösning.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur flightsim är, men 95% av dagens spel har ytterst dåligt eller inget stöd alls för SLI/Crossfire. Många får köra egensnickrade SLIprofiler med nvidia inspector och har man tur kanske man får ut 30-50% av andra kortet, ingen rolig historia med andra ord.

Satsa på att sälja kortet och snipa ett billigt beg 2080/2080super eller liknande nu när alla är i bytestider, det hade jag gjort!
Ev snipa något RTX 20XX på BF.

Visa signatur

ZOTAC 3080 Trinity OC | 5800x3d | 32GB B-die 3800mhz@CL14 | LG B1 77" OLED

Permalänk
Medlem

Aha så det måste till att själva spelet har stöd för det, det var för mig något nytt. Så var det inte med Voodoo2 korten vad jag minns. Då tog korten hand om varannan bildruta eller linje, minns inte riktigt vilket.

Så ni rekommenderar ett Nvidia GTX 2080 eller ett RX5600-RX5700. Jag gillar AMD för det är så skyssta drivrutiner till Linux som jag kör en hel del oxå. Glömde skriva det.

Tack då vet jag, ska hålla lite utkik i marknaden. Vad är ett bra pris för dessa kort om man får fråga så i denna forumsdel?

Jag skrev heller inte vad jag har för dator, men den syns i min signatur.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Aha så det måste till att själva spelet har stöd för det, det var för mig något nytt. Så var det inte med Voodoo2 korten vad jag minns. Då tog korten hand om varannan bildruta eller linje, minns inte riktigt vilket.

Så ni rekommenderar ett Nvidia GTX 2080 eller ett RX5600-RX5700. Jag gillar AMD för det är så skyssta drivrutiner till Linux som jag kör en hel del oxå. Glömde skriva det.

Tack då vet jag, ska hålla lite utkik i marknaden. Vad är ett bra pris för dessa kort om man får fråga så i denna forumsdel?

Jag skrev heller inte vad jag har för dator, men den syns i min signatur.

Du kan ju hålla ett öga på Radeon 5700 XT på Prisjakt

Permalänk
Medlem

Ja det är black friday snart oxå. Samt att man kanske kan hitta något begagnat kort på marknaden här på forumet.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.