Permalänk

Behöver köphjälp 144hz skärm

Hej vänner!
Jag spelar på min bärbara som har en gtx 1060 där jag spelar mest League of Legends och jag vill nu gå från laptopens skärm på 60hz till en 144hz skärm och jag behöver lite hjälp.

Jag har enbart hdmi uttag på laptopen och min gamla benq xl2411z ger inte ut mer än 60hz via HDMI så har ni några tips på en schysst skärm som ger ut 144hz via hdmi gärna runt 27"?
Pris tänker jag kring 2.500 - 3.000 drygt som mest så vad har ni för förslag på skärm som kan uppfylla mina behov?

Tacksam för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av richirichard:

Hej vänner!
Jag spelar på min bärbara som har en gtx 1060 där jag spelar mest League of Legends och jag vill nu gå från laptopens skärm på 60hz till en 144hz skärm och jag behöver lite hjälp.

Jag har enbart hdmi uttag på laptopen och min gamla benq xl2411z ger inte ut mer än 60hz via HDMI så har ni några tips på en schysst skärm som ger ut 144hz via hdmi gärna runt 27"?
Pris tänker jag kring 2.500 - 3.000 drygt som mest så vad har ni för förslag på skärm som kan uppfylla mina behov?

Tacksam för hjälpen!

AOC 27G2U kanske skulle passa?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av richirichard:

I princip allt som som kör 144 Hz och kostar 2.000-3.000 kronor fungerar för ditt behov, vilket är 144Hz över HDMI. Det klarar så gott som alla moderna spelskärmar, likt nämnda AOC-skärmen. Finns ett par undantag på marknaden men det rör sig ofta om äldre produkter som fortfarande säljs.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

I princip allt som som kör 144 Hz och kostar 2.000-3.000 kronor fungerar för ditt behov, vilket är 144Hz över HDMI. Det klarar så gott som alla moderna spelskärmar, likt nämnda AOC-skärmen. Finns ett par undantag på marknaden men det rör sig ofta om äldre produkter som fortfarande säljs.

Ahh okej det är så alltså?
Tack för inputen då behöver jag inte noja över att det inte skulle fungera :).
Då letar jag upp en, tacksam för svaret!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av richirichard:

Ahh okej det är så alltså?
Tack för inputen då behöver jag inte noja över att det inte skulle fungera :).
Då letar jag upp en, tacksam för svaret!

Bara ta en dubbelkkolla att skärmen faktiskt fungerar i 144 Hz över HDMI. AOC:s spelskärmar gör det och det mesta annat jag mött sedan 2015-2016 gör det också. Men det finns enstaka produkter som inte gör det utan kör 60 Hz över HDMI. Så dubbelkolla.