Nu börjar medlemmarna testa Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Permalänk
Melding Plague

Nu börjar medlemmarna testa Samsung Galaxy S20 Ultra 5G

Ingen finess går säker när fyra teknikexperter från forumet påbörjar experimenten med flaggskeppet Samsung Galaxy S20 Ultra.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hallå alla Sweclockers! Ni får gärna kommentera om det är något speciellt som ni är intresserade av och veta mer om när det gäller Samsung s20 ultra. Jag kommer försöka svara så fort jag kan både här och i min tråd

Permalänk

Tjena alla på Sweclockers! Precis som @atlantica4ever sa så kommentera jättegärna om det är något speciellt ni vill veta om telefonen eller något ni undrar. Så svarar även jag så fort jag kan i min tråd och här

Permalänk
Medlem

Har dom fixat Fokus-problemet som var i början för Foto/Video? Det har pratats en del om mjukvaruuppdateringar för det bl.a

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Självklart följer jag också med här och svarar på alla frågor jag kan; om någon har några specifika funderingar kring 5G-nätet och/eller om S20 Ultra vs Samsungs andra mobiler, är det bara att ställa dem

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av rewoX:

Har dom fixat Fokus-problemet som var i början för Foto/Video? Det har pratats en del om mjukvaruuppdateringar för det bl.a

Kan inte svara för hur det varit tidigare.
Men ja när jag först fick telefonen upplevde jag relativt mycket problem med att det inte riktigt blev så skarp eller skärpa där jag ville det. Lekte dock runt med inställningarna här om dagen och när jag har tracking auto-fokus aktiverad, löses problemen med autofokus i 95 % av fallen när det gäller kamera delen.

Video tycker jag funkar fint det lilla jag hunnit testa.

Permalänk

Kamera, kamera kamera. Känns som det är få saker som utmärker sig med nya telefoner men kameran kan skilja rätt mycket. Och då är det inte tekniska detaljer som jag är så intresserad av även om det är relevant så kan man ju läsa sig till dem. Jag är mer intresserad hur du upplever kameran. Blir du nöjd med dina foton osv?

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa en sån för priset den är på. Men fick min för ca 7000kr så tog det. Bra lur för att vara Samsung.

Permalänk
Avstängd

Ok, känns inte ok ärligt talat.
Finns det någom gräns för er på swec där ni tycker att sponsring inte är ok och ni borde stå fria?
Skulle ni acceptera sponsring från AMD, Nvidia, eller intel och publicera sponsrade artiklar från dem?

Permalänk
SweClockers
Skrivet av retro123:

Ok, känns inte ok ärligt talat.
Finns det någom gräns för er på swec där ni tycker att sponsring inte är ok och ni borde stå fria?
Skulle ni acceptera sponsring från AMD, Nvidia, eller intel och publicera sponsrade artiklar från dem?

Vi gör sponsrade samarbeten med alla tre och hittills har det oftast varit väldigt uppskattat av medlemmarna. Joe Macri från AMD var exempelvis med på SweClockers 20-årsfirande och jag hade möte med Intel senast idag om en ganska kul tävling som kommer nästa månad.

Sen är vi såklart extremt noggranna med att inte ge oss in i någonting som riskerar att påverka vår trovärdighet. Därför vi exempelvis är så tydliga med att testpiloter skriver rakt upp och ned vad den tycker om produkten och att sponsorn inte kan styra över det. Att det är vad som gäller ska alltid vara glasklart.

I vilket fall som helst är detta off-topic, men jag snackar gärna vidare i feedbackforumet.

Förtydligade
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

@manneBanco Så är inledningsvis när jag mest lekt runt och försökt skapa mig en snabb uppfattning i så många funktioner som möjligt och typer av fotografering, så är svaret ja. Är inte nöjd med allt som den gör, men i helgen har jag planer på att utmana den lite mer och sätta upp mer formella tester av olika aspekter. För att kunna svara hur väl den håller att användas i lite olika situationer.

Slänger upp en produktbild som jag tog nu på kvällen som jag ändå tycker visar att den håller en god kvalité. Vanligtvis skulle jag fota detta i en ljus box eller i ett bra naturligt ljus. Så för att vara fotad i dåligt ljus anser jag att mobilen har gjort ett bra jobb, men den visar också att kameran generellt lägger in lite för mycket mättnad. Detta är utan att ha HDR aktiverat, där just mättnaden blir ännu mer framträdande.

Permalänk
Avstängd

Tack för den ärliga responsen Dimestam, Kommer att höra av mig i rätt forum/tråd.

Permalänk
Medlem

Grattis till er som får testa! Är nyfiken på kameran och hoppas se fina bilder här

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Fick hem min Note 20 Ultra 5G (whats the deal med att alla produkter måste ha så långa namn nuförtiden).

Har inte ägt en samsunglur sen S6an och räknar med att Noten och er recenserade samsung delar på det mesta av funktionalitet.

Kan ni tipsa om några sköna Quality of Life-funktioner som kanske gemene man inte är medveten om och som gör det dagliga användandet enklare?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av TotalF:

Fick hem min Note 20 Ultra 5G (whats the deal med att alla produkter måste ha så långa namn nuförtiden).

Har inte ägt en samsunglur sen S6an och räknar med att Noten och er recenserade samsung delar på det mesta av funktionalitet.

Kan ni tipsa om några sköna Quality of Life-funktioner som kanske gemene man inte är medveten om och som gör det dagliga användandet enklare?

Jag använder Note 20 Ultra 5G, så om du har några frågor kanske jag kan hjälpa till också. Jag har bara haft den i knappt två veckor, så jag har kanske inte hunnit upptäcka så många tips att dela med mig av, men jag ska fundera!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Javascript Kraken 1.1

Kraken 1.1 vore intressant att se.
Där finns massor av data att jämföra mobiler & datorer.

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Fick hem min Note 20 Ultra 5G (whats the deal med att alla produkter måste ha så långa namn nuförtiden).

Har inte ägt en samsunglur sen S6an och räknar med att Noten och er recenserade samsung delar på det mesta av funktionalitet.

Kan ni tipsa om några sköna Quality of Life-funktioner som kanske gemene man inte är medveten om och som gör det dagliga användandet enklare?

Först o främst skitbra fråga! fick mig och tänka igenom lite vad telefonen har för funktioner som man inte är riktigt medveten om, speciellt inte när man haft telefonen så pass kort tid och för mig som gått från iOS till Android.

Jag vet inte om du vet om funktionen sedan tidigare eller inte men en funktion som underlättar min vardag mycket är "Länk till Windows" där man länkar sin telefon till sin Windows dator och kan enkelt överföra bilder, ringa och skicka sms ifrån datorn (har ej hunnit testat dom sista 2 funktionerna än). Ett väldigt smidigt sätt att koppla samman enheterna och som jag använder det primärt för att överföra bilder från telefonen till datorn

Du hittar funktionen på telefonens inställningar, sedan Avancerade funktioner så ligger "länk till Windows" där, slå på det och följ instruktionerna på telefonens skärm så är du ihopkopplad på nolltid

Permalänk
Skrivet av Greyguy1948:

Kraken 1.1 vore intressant att se.
Där finns massor av data att jämföra mobiler & datorer.

Tack för tipset! detta verkar sjukt intressant så ska kika vidare på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiannystrom:

Först o främst skitbra fråga! fick mig och tänka igenom lite vad telefonen har för funktioner som man inte är riktigt medveten om, speciellt inte när man haft telefonen så pass kort tid och för mig som gått från iOS till Android.

Jag vet inte om du vet om funktionen sedan tidigare eller inte men en funktion som underlättar min vardag mycket är "Länk till Windows" där man länkar sin telefon till sin Windows dator och kan enkelt överföra bilder, ringa och skicka sms ifrån datorn (har ej hunnit testat dom sista 2 funktionerna än). Ett väldigt smidigt sätt att koppla samman enheterna och som jag använder det primärt för att överföra bilder från telefonen till datorn

Du hittar funktionen på telefonens inställningar, sedan Avancerade funktioner så ligger "länk till Windows" där, slå på det och följ instruktionerna på telefonens skärm så är du ihopkopplad på nolltid

Grymt bra tips!!! Med tre kids tas det sjukt mkt bilder oxh videosnuttar och finfint att de kan föras över till bildmappen på datorn trådlöst - måste absolut kollas upp!!

Bara skeppa fler såna trix om/när du kommer på dom

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Självklart följer jag också med här och svarar på alla frågor jag kan; om någon har några specifika funderingar kring 5G-nätet och/eller om S20 Ultra vs Samsungs andra mobiler, är det bara att ställa dem

Jag är nyfiken på vad 5G faktiskt ger för någon fördel för en vanlig mobilanvändare. Det känns lite som att allt det innebär är bara att risken att jag råkar tömma hela min datamängd för månaden vid ett felaktigt tryck.

4G har ju bättre räckvidd och klarar utan problem att spela upp högupplöst video, så... Vad ska man med mer hastighet till i detta fall?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jag är nyfiken på vad 5G faktiskt ger för någon fördel för en vanlig mobilanvändare. Det känns lite som att allt det innebär är bara att risken att jag råkar tömma hela min datamängd för månaden vid ett felaktigt tryck.

4G har ju bättre räckvidd och klarar utan problem att spela upp högupplöst video, så... Vad ska man med mer hastighet till i detta fall?

Det är precis det jag ska gå genom som nästa steg i mitt test

I förväg kan jag väl säga att den största appliceringsområdet som jag spontant tänker på är cloud mobile gaming samt stabilare uppkoppling vid stora folkmassor (konserter, fotbollsmatcher etc)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |