Permalänk
Medlem

NR200P med radiator i botten

Tjena,

Jag kommer inom kort göra ett nytt bygge i Cooler Master NR200P, och jag planerar att montera en AIO som kylning för processorn. Den ursprungliga planen var att sätta radiatorn i botten och vertikalmontera grafikkortet, men efter att ha sett Gamers Nexus video angående AIO-montering blev jag lite avskräckt från idén:

https://www.youtube.com/watch?v=BbGomv195sk

Häromdagen såg jag dock att Be Quiets nya AIO har pumpen monterad på tuberna, och om jag tänker rätt borde detta undvika problemet då pumpen inte hamnar i toppen av loopen:

https://www.inet.se/produkt/5323233/be-quiet-pure-loop-240mm

Tänker jag rätt, eller kan det dyka upp andra problem med att montera denna AIO i botten?

Permalänk
Medlem

Ja den pumpen ser ut att vara ett direkt svar på de problem som gamers nexus tar upp. Smart av dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ja den pumpen ser ut att vara ett direkt svar på de problem som gamers nexus tar upp. Smart av dem

Eller hur! Ovanpå det så älskar jag hur den ser ut, riktigt clean.

Permalänk
Medlem

Annars verkar det som att folk helt enkelt vänder och kör botten upp? Tyckte jag läste det gick om man skruvar isär den lite.

Permalänk
Medlem

Blocket kommer ju fortfrande vara högsta punkten i loopen och ev luftbublor kommer samlas där, det kommer man ju inte ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Annars verkar det som att folk helt enkelt vänder och kör botten upp? Tyckte jag läste det gick om man skruvar isär den lite.

Okej, det går alltså att byta plats på topp- och bottenpanelerna? Får hem chassit först så ska undersöka det!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Blocket kommer ju fortfrande vara högsta punkten i loopen och ev luftbublor kommer samlas där, det kommer man ju inte ifrån

Exakt, därför vill man väl helst ha en reservoar som är högst punkt där all luft kan samlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Förstår det, och att kylningen kommer försämras en del på grund av det. Skadar dock inte pumpen så jag tror jag kommer testa det och se hur temperaturerna ser ut till att börja med i alla fall.