Rekommendera ett It-företag för praktik.

Permalänk
Medlem

Rekommendera ett It-företag för praktik.

Tjo! Jag går just nu sista året på en utbildning inom It-teknik. Vi har lärt oss grunderna från cisco academy och har fått introduktioner i serversystem, virtualisering, lite programmering, kundsupport, It-säkerhet och ramverk. Vi ska snart hoppa på databaser och affärssystem innan det är dags för praktik efter nyår. Trodde aldrig jag skulle klara mig så här långt vid 37.

Sista vårterminen går ut på att praktisera någonstans och göra examensarbete under tiden. Nu har vi fått en ganska kort lista på företag som är klara för att att ta emot folk, men man kan själv söka andra företag så länge skolan godkänner det.

Har ni som arbetar inom It, tips och rekommendationer om företag inom västra götalandsregionen? Jag bor norr om Göteborg och håller mig gärna inom en timmes pendelavstånd. Jag ska välja ut tre företag och topp två för mig just nu är Iver (som ligger närmast) och Sigma tech.

Det är skitsvårt för mig, som utomstående, att få ett intryck av hur ett företag fungerar inifrån, så det skulle vara kul o se vad ni här har att säga.