Någon gång varit i kontakt med support i något ärende och insett att "du" varit "idioten"?

Permalänk
Medlem

Någon gång varit i kontakt med support i något ärende och insett att "du" varit "idioten"?

Var nära för mig igår.

Var inne i stan och skulle bl.a hämta ut varor från Biltema. Tänkte köra med att få ut varorna till bilen. Väl på plats så fungerade inte mobilsurfen. Satt och picklade en kvart i bilen innan jag fick masa mig in och hämta ut sakerna.

Uträttade andra ärenden men picklade med mobilen emellanåt i frustration över utebliven surf.

Väl hemma så nya försök igen och tragglande i inställningar men, nepp.

Ringde till Telias support och hamnade i kö. Slöläste Sweclockers och sökte på mobilsurf som inte fungerar. Läste bl.a ett svar "startat om mobilen och testat?" och tänkte "just fasen. Det skulle jag ju testat".

Sagt och gjort. Precis när jag hörde att jag hade köplats ett så var mobilen igång igen och då fungerade mobilsurfen igen. så, på med luren innan de svarade

Borde ju tänkt på det som första alternativ redan på Biltemas parkering.

Men min tanke nu var att höra om någon här hamnat i support och insett att "ooops. Det är ju jag som har fel!" under samtalets gång? Har garanterat hänt mig men har nog "sorterat" bort det men det var bra nära igår.

Edit: Ändrad rubrik från om man varit i kontakt med telefonsupport till support generellt.
Edit2: Från "P" till "?" i rubriken.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Inte vad jag kan komma på gällande telefonsamtal, men däremot så såg jag en "skum" apparat på en bensinstation; såg ut som någon försökte skimma kort eller liknande. Så jag tog en bild på det hela och mailade ST1's kundtjänst.

Fick svar från ST1: "Hej. Detta är en Ingo station".

*facepalm*

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hände efter samtalet, men ändå Hade uppgraderat från 100 till 300MBit/s men låg kvar på 100 och ringde supporten efter några dagar. Hade startat om fiberkonvertern flera gånger (trodde jag ...), så när supporten frågade om jag hade gjort det svarade jag ja. De bad mig stänga av konvertern (vilket jag gjorde, trodde jag återigen) och de sa att de fortfarande såg att den var igång. När inkopplingen skedde första gången så blev det i fel lägenhet så jag undrade om det kanske var ett liknande problem igen. De bokade tid för besök av en tekniker.

Efter samtalet letade jag upp manualen för fiberkonvertern (någon CTS-modell) och upptäckte till min stora förvåning att den enda av/på-brytaren på enheten enbart stänger av lysdioderna (???). Jag utgick från att det var en av/på-brytare som på alla andra routrar, kabelmodem och liknande man haft genom åren. Men nej, tydligen var dra ur/sätta i strömkabeln den enda metoden. Gjorde detta och fick genast min uppgraderade hastighet. Fick skamset ringa upp ISP:n och mumla något om att det verkade ha löst sig självt

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Inte vad jag kan komma på gällande telefonsamtal, men däremot så såg jag en "skum" apparat på en bensinstation; såg ut som någon försökte skimma kort eller liknande. Så jag tog en bild på det hela och mailade ST1's kundtjänst.

Fick svar från ST1: "Hej. Detta är en Ingo station".

*facepalm*

Haha. (Ändrade rubrik till support generellt!)

Skrivet av fragande:

Hände efter samtalet, men ändå Hade uppgraderat från 100 till 300MBit/s men låg kvar på 100 och ringde supporten efter några dagar. Hade startat om fiberkonvertern flera gånger (trodde jag ...), så när supporten frågade om jag hade gjort det svarade jag ja. De bad mig stänga av konvertern (vilket jag gjorde, trodde jag återigen) och de sa att de fortfarande såg att den var igång. När inkopplingen skedde första gången så blev det i fel lägenhet så jag undrade om det kanske var ett liknande problem igen. De bokade tid för besök av en tekniker.

Efter samtalet letade jag upp manualen för fiberkonvertern (någon CTS-modell) och upptäckte till min stora förvåning att den enda av/på-brytaren på enheten enbart stänger av lysdioderna (???). Jag utgick från att det var en av/på-brytare som på alla andra routrar, kabelmodem och liknande man haft genom åren. Men nej, tydligen var dra ur/sätta i strömkabeln den enda metoden. Gjorde detta och fick genast min uppgraderade hastighet. Fick skamset ringa upp ISP:n och mumla något om att det verkade ha löst sig självt

Jo. Gjort något liknande i början på adsltiden. Hade haft "modemet" igång i väntan på uppkoppling. Bommade i okunskap då om att starta om "modemet" så signalen "hittade rätt".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hej! Det har inte hänt mig men jag kommer ihåg en trådstart på flashback där en gjorde bort sig men på ICA. Tänker alltid på den när folk gör bort sig. Om det inte passar här kan mod ta bort den men jag ville dela den med er.

"Jag var nyss på den lokala mataffären där dom så vackert installerat framtidens teknologi: myntmaskinen. Problemet är att dagens kassörskor är för obildade för att kunna hantera dem.

Händelseförlopp: Har plockat på mig varor och ska till att betala i kassan, varorna registreras och slutsumman hamnar på 131 kr. Ger kassörskan en 100 kr sedel + en 50 kr sedel och skall då ha 19 kr tillbaka.
Jag upptäcker myntautomaten och räknar snabbt ut att 19 kr i myntform aldrig kommer på fråga i mina fickor, ber kassörskan ta en krona från växeln och ge mig en 20 kr sedel istället för mynt. Får en tom (IQ-befriad) blick tillbaka som svar.
Vid det här laget känner jag spänningarna i nacken men svensk som jag är tar jag inte till fason på allmän plats. Mynten rasslar ut och jag krafsar ner dom i fickan ändå. Går därifrån och kommer nog aldrig gå tillbaka.

Hur jävla oflexibel får en kassörska vara? Och är myntmaskinen verkligen rätt väg att gå, är det inte bättre att ta bort mynten helt?"

Svaren han fick var roliga som fan

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.