Fredagspanelen 204: Kompakt panel med CPU- och GPU-snack

Permalänk
Cyberman

Fredagspanelen 204: Kompakt panel med CPU- och GPU-snack

Med testlabbet i full snurr passar Jonas och Kenneth på att prata komponenter i en mer kompakt fredagspanel.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Ze3n! - Jonas 2020

Permalänk
Medlem

Tycker dessa fredagspaneler är ett trevligt inslag och sammanfattning av händelser och perfekt längd över en kallvara ”eller 2” 😊

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, posta er Zen 3 recention kl14:00 den 5/11.

Permalänk
Medlem

Vad trevligt att det kom en liten Fredagspanel idag. Trodde inte det skulle komma någon eftersom Calle på FZ sa att kontoret var i karantän?

Permalänk
Medlem

En lugn sammanfattning av de vilda lanseringarna

Permalänk
Medlem

Det är riktigt kul med fredagspanelen tillbaks i sin videoform. Jag slutade titta när det började livesändas men har sakta gjort det till ett nöje på fredagarna igen.

Gillar det starkt 😊

Permalänk
Medlem

Kommer själv testa Asus 3070 Dual i mitt ITX chassi, får se om det funkar bra och passar.

har ett evolv itx så lite större chassi men det är ganska välfyllt som det är.

Permalänk
Medlem

Tack för en som vanligt bra panel!

Men ni måste på allvar verkligen undersöka och pressa Nvidia gällande vad som händer med du utlovade FE-korten i Sverige?

Detta är skandal utan dess like. De kan inte fortsätta att tramsa så här. Så dåligt planerat, så dålig produktion/logistik, och framför allt så dåligt och bristfälligt informerat av Nvidia.

Är det någon i Sverige som kan få fram vad som händer med FE-korten för oss, så är det Sweclockers.

Det hänger på era axlar som Sveriges främsta PC-journalister att gräva och pressa fram raka svar i frågan!

Sorry för "pressen", men vi behöver verkligen er som mest i en situation som denna. Det är ni som kan göra skillnaden.

Permalänk
Medlem

Mariestad 5,3% och fredagspanel = lycka.

Permalänk
Medlem

För mig lutar de mer åt ett RX 6800 XT eventuellt

Vilken papperslansering de har hänt för Nvidia och inte heller enklare blev de när AMD släpper 6000 bomben över dem. Vilket är ju bra också men ska bli intressant och se om de går att köpa 6000 serien om inte de blir likadant som hände med Nvidia. Gissningsvis lär nog bli de typ.

Permalänk
Medlem

Är övertygad att prova ett helt AMD system nu. 6800XT ja men vilket bord-chipset och Ryzen CPU är best för en 4k gaming rig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Är övertygad att prova ett helt AMD system nu. 6800XT ja men vilket bord-chipset och Ryzen CPU är best för en 4k gaming rig?

Jag kan i alla fall inte komma på något x570 har som b550 inte har som skulle ge x570 en fördel i en speldator.
B550 borde fungera bra om du hittar ett sånt som har alla funktioner du önskar dig.

B450/x470 skulle jag undvika om du ska köra nytt. De är okej men saknar ju pcie 4 och kommer inte få smart memory access som kanske är bra att ha.