Xtrfy sänker vikten med spelmusen M42

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått varför man vill ha allting så lätt som möjligt, det känns ju i regel bara sämre och billigare ju lättare saker är inte sant?
Och inte blir det lättare att använda när man inte får någon feedback av musen för att den väger som en liten snusprilla.

Skrivet av Utrymningsplan:

och sen när man slutade spela wow så är logitech G600 som reserv..

Bra reserv!
Logitech G600 är den bästa musen jag någonsin har använt.
Använder den i alla typer av spel och bindar ofta knappar för att byta alla vapen, öppna karta osv till numpaden på musen som man enkelt klickar med tummen.
Att aldrig behöva röra 1234567890, v, g, h, y, m, i, tab osv igen är det bästa som hänt sedan vi gick ifrån kulor.

Och vikten och greppet på musen är så skönt.

Permalänk
Medlem

Har själv en Model O- och är stennöjd. Hur dessa jeppar tror de kan kränga okänd produkt för 600:- är dock lite skrattretande -- 199:- på elgiganten kanske, de är INTE Glorious Gaming

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sladden är tyvärr stenhård ställt mot konkurrenterna vilket stör mera än vikten.
Gwolves Haiti som jag hade innan och den billiga MM710 jag har nu har tusen gånger bättre sladd.

En till som har MM710! Hur tycker du Haiti står sig mot den? Utöver MM710 har jag själv bara haft Model O men känner att jag skulle vilja pröva något annat ultralätt. Även om jag är mycket förtjust i min MM710 skulle jag nog vilja ha något lite större.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

En till som har MM710! Hur tycker du Haiti står sig mot den? Utöver MM710 har jag själv bara haft Model O men känner att jag skulle vilja pröva något annat ultralätt. Även om jag är mycket förtjust i min MM710 skulle jag nog vilja ha något lite större.

Jag gillade min Haiti men trots den lätta vikten så kändes den konstigt nog klumpig. MM710 är jag supernöjd med.
Liten, superlätt och kostade inte en förmögenhet.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

10 § Konsumenten har rätt att frånträda avtalet (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett tydligt meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 12 § (ångerfrist). Konsumenten kan för detta ändamål använda det standardformulär för utövande av ångerrätten som avses i 2 a §. Om konsumenten lämnar meddelandet på näringsidkarens webbplats, ska näringsidkaren utan dröjsmål bekräfta mottagandet av meddelandet i en läsbar och varaktig form som är tillgänglig för konsumenten.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Vi har alltså haft detta i 15 år så det är ingen "tjänst" Amazon gör oss av ren välvilja. Gå inte på sånt, sedan skall man heller inte snacka om att köpa för att testa för då kan syftet med köpet ifrågasättas och du kan inte automatiskt åberopa lagen eftersom du kan haft uppsåt att returnera produkten.

Tänkte inte på distansköpslagen.
Minns bara att en youtube tipsade om att man kunde utnytja amazons ångerrätt för att testa flera möss och sedan skicka tillbaka de man inte gillar. Detta var innan amazon.se ens öppnat.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Vill ha tung mus eftersom jag är väldigt stark och reaktionssnabb så något måste hålla emot utöver DPI inställningar. Ni som köpt dessa hål-möss, blir de inte väldigt skitiga väldigt snabbt? Tycker hålen liksom bäddar för att släppa in damm? Kan ni skölja av dem, tål de vatten?

Jag har haft en M4 ett par månader och hittills inte något smuts att tala om. När det är dags tror jag det blir att dra på med tryckluft. Förövrigt spelar jag CS med 400 DPI och 1.5 i sens så det är väldigt skönt att ha en mus som är fjäderlätt när den åker kors och tvärs över en stor musmatta. Har tidigare haft IntelliMouse 3.0 och SS Rival och denna musen fortsätter växa för varje användning.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.