PS Now vs Xbox Game Pass

Permalänk
Medlem

PS Now vs Xbox Game Pass

Tjo,

Är ingen seriös ”gamer”, tänkte köpa ps5 alternativt xbox series x att slöspela på när jag är uttråkad.

Funderar på att skaffa PS Now eller Game Pass. Vilken av dom har bäst utbud av spel? Vilken av dom har nyaste spelen? Uppdateras dessa tjänster med nya spelsläpp hela tiden? Vilken av dom är bäst?

Om man väljer nån av dessa tjänster och spelar ett tag, tröttnar och avslutar tjänsten, kommer då ens speldata finnas kvar i molnet tills dess att man aktiverar tjänsten igen?

Har spelat ps4 för lääääänge sen och då var det Uncharted och Last of us som gällde.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

På mitt PS4 provade jag PS Now i våras och blev inte riktigt imponerad utav deras spel som dem hade där. (Kanske har blivit bättre?)

Nu har jag skaffat Xbox Gamepass Ultimate till min PC och där finns det bra mycket spel som jag vill spela vilket jag tycker är bättre!
Kan varmt rekommendera att du provar Xbox Gamepass!

Ser fram emot att få min Xbox Series X för att se spelutbudet där också

Kan inte svara på om speldatat finns kvar i molnet tills man har aktiverat igen, kan dock tänka mig att det gör det då man har ett konto hos Xbox Gamepass.

Permalänk
Medlem

Game pass är så ofantligt mycket bättre och det går knappt att jämföra. Alla Microsofts egna spel kommer på launch day på Game Pass och utbudet av andra spel är också alltid robust.

PS Now har mest äldre spel som har några år på nacken, och Sonys egna spel deöjer länge innan dom kommer dit.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Game Pass är mycket bättre än PS Now. Har använt båda tjänsterna flitigt och det går inte ens att jämföra. Game Pass har bättre utbud och vinner framför allt på att man laddar hem alla spel och spelar på lokal hårdvara. PS Now streamar spelen med varierande resultat, oftast blir man ganska besviken. PS Now har dock infört att man kan ladda hem spelen med det gäller inte hela katalogen. Sony kommer säkerligen förbättra sin tjänst den kommande tiden men jag tror inte att man satsar på det konceptet på samma sätt som Microsoft så om du gillar det sättet att spela så bör du satsa på Game Pass.

Permalänk
Medlem

Har använt bägge och tycker som dom flesta game pass är mycket bättre. Sen att man även kommer få alla nya Microsofts spel i gamepass day 1 är en jävligt stor skillnad till sonys där det bara är gamla games..

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Game Pass ser ut att vara en vinnare i dagsläget

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Sen tål att nämnas att snart släpps även hela EA-plays katalog till game pass med, vilket i mina ögon gör valet väldigt enkelt.

Visa signatur

Tsunami Shark Gaming case || i7 9700F turbo @ 4.7Ghz || ASUS Prime H310M-R || HyperX 32GB 3200MHz || Newton R2 800W, 80+ || ASUS Turbo RTX 3070 8G || Win10 Pro 64-bit || ASUS ROG 27" 165Hz 1440 || ASUS 24" 144Hz 1080 || Logitech G710 || HyperX Pulsefire FPS Pro || Sennheiser Epos.