Trådlös dammsugare som tål att köra över kablar då och då?

Permalänk
Medlem

Trådlös dammsugare som tål att köra över kablar då och då?

Hej, har haft en sånhär https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4907774 i ett och ett halvt år ca. Gillat den, mer ergo än Electrolux Ergospace, bättre rull i huvudmunstycket "Electric Brush". Mkt praktiskt med lampa på munstycket och perfekt när man bor med katter.

Tyvärr gick den första rullen (den med plastfenor) till Electric Brush sönder för nåt drygt halvår sen när jag körde på en kabel. Försökte limma med det höll ej. Talade med Komplett där jag köpte den då inte MI store eller nån annan hade dylika reservdelar om garanti gällde (antog inte det) och om ej om de visste var man fick tag på de här rullarna. Nej och nej. Så jag stoppade i den oranga mjuktäckta rullen och den har funkat perfekt i ett par månader. Idag körde den över en del av en kabel och nu är något väldigt trasigt för oavsett om jag tar ur och stoppar tillbaks rullen så blinkar dammsugaren rött och blått när Electric Brush är påkopplad.

Är tillbaks med Electrolux Ergospace och den är ett stort fult sjabrak som slår i allt möjligt när man släpar den genom lgh men har haft den i tio år och den går inte sönder - och gör den det finns det reservdelar utanför Wish. Man kan dock köra över hur mycket kabel man vill med en.

Eftersom det kommer att finnas risk för kablar så länge jag lever (de går inte tvärs över golvet huller om buller men liten yta och en del olika enheter == en del kablar) så mottar jag gärna tips på trådlös dammsugare som håller lite bättre än Roidmi F8 för just kablar. Ett plus är reservdelar i Europa samt lampa på huvud.

Tack för alla råd.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)