Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

ge oss tillbaka 3,5mm och minneskortplats.. inte så att telefoner blir mindre att det var befogat ta bort sånt.. sitter fortfarande på s10+ som main telefon och byter jag nästa gång lär det knappast bli en ny samsung.

Permalänk
Medlem

Något mindre och billigare flaggskepp skulle vara bra.

Permalänk
Medlem

Tycker inte Note serien ska försvinna förrän problemen med vikbara har åtgärdats.
1: fortfarande för repkänsliga, vill inte ha telefon med begränsningen Scratch it with your fingernail. Nu har vi inte sett några tester från nästa internradion, men jag tror det kommer vara samma visa som med dom förra. Hörde nåt rykte om att dom eventuellt skulle vara IP-klassade? Helst tar man ju både stark skärm och IP-klass, men måste man välja så går glaset före alla dagar i veckan. Är verkligen glaset som är en dealbreaker för mig, om jag skulle överväga en.
Förstår att det är svårt att få fram flexibelt, eller böjbart glas som samtidigt är reptåligt. ens naglar ska inte kunna åstadkomma skavanker i displayen, inte på en telefon med en prislapp på 20.000:- Nya ryktades bli billigare, men ska man tro Swedroids rykten (upp till var och en att avgöra) så verkar priset landa på 1900€ https://swedroid.se/alla-specifikationerna-for-samsung-galaxy...
Inte helt i linje med att dessa typer av enheter skulle bli billigare, kanske över tid då. Får hoppas det inte stämmer.
2: Priset på Fold serien behöver gå ner avsevärt, för att det ska vara ett tänkbart alternativt att nånsin återgå till android. Tror ändå inte det räcker för mig. Denna punkt ligger dock i paritet med första, fixas inte det till så är dessa typer av foldables bara att glömma för min del.

Gillar konceptet och idéerna, men i dagsläget hade jag definitivt tagit ex Microsofts Surface Duo över en fold alla dagar i veckan.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

skulle förbättrat den genom följande:

kolla vad som gör Oneplus Nord 2 5g till den bästa luren för under 5k.

- Rent, konfigurerbart Android
- Buggfri
- Gedigen kvalitet

Flickvännens s10 känns som en 5 år gammal lur i jämförelse.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Men varför måste ni ha Samsung appar i huvudtaget? Borde finnas ett alternativ vid beställning att man själv kan köpa en telefon i originalskick el helt "nedskalad" med minimalt appar installerade.

Men då är det ju ingen Samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ge oss tillbaka 3,5mm och minneskortplats.. inte så att telefoner blir mindre att det var befogat ta bort sånt.. sitter fortfarande på s10+ som main telefon och byter jag nästa gång lär det knappast bli en ny samsung.

Inte många alternativ från andra tillverkare dock om man ska ha flaggskepp där 3.5mm uttaget är kvar, skulle väl vara Sony isåfall och om det behålls när Motorola ersätter Edge+.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

skulle förbättrat den genom följande:

kolla vad som gör Oneplus Nord 2 5g till den bästa luren för under 5k.

- Rent, konfigurerbart Android
- Buggfri
- Gedigen kvalitet

Flickvännens s10 känns som en 5 år gammal lur i jämförelse.

oneplus buggfri? snälla dom är allt annat än buggfria.... iof finns inga buggfria mobiler idag oavsett tillverkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

oneplus buggfri? snälla dom är allt annat än buggfria.... iof finns inga buggfria mobiler idag oavsett tillverkare.

Inte haft mycket buggar med OnePlus telefonerna jag haft (OP3 och OP6)

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

En sak jag störde mig på på min S10:a var att den inte följde en del inställningar. Jag ställde exempelvis in att den aldrig skulle avaktivera WiFi för det finns ingen anledning i mina ögon, men det gjorde den ändå om man var ute ett tag utan WiFi vilket ledde till att jag satt hemma och laddade ner saker på min mobildata av misstag. Försökte lösa det genom att ställa in triggers som skulle aktivera WiFi när jag kom hem eller till jobbet exempelvis, men de gjorde ju inte det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

oneplus buggfri? snälla dom är allt annat än buggfria.... iof finns inga buggfria mobiler idag oavsett tillverkare.

Mina 3st Oneplus har fungerat finfint, haft Oneplus X, Oneplus 7 Pro och Oneplus Nord 2.

Mina Samsung telefoner har fungerat finfint de första 3 månaderna sen har fler och fler mjukvarubuggar börjat dyka upp...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

- En liten telefon med prio på batteritid (dom små telefonerna blir större och större) apple hade ett alternativ som var gränsfall för stort
- Dual sim på alla telefoner (ingen extra plats för lagring, om det nödvändigtvis måste finnas kanske en av sim platserna kan ha dubbel funktionalitet)
- En ren android med möjlighet att installera bloat i efterhand istället
- En harmonisering på marknaden av styrning/dual sim av/på vissa tider med mera då appar på google play enbart fungerar för vissa modeller / eller att det kommer med lite bloat för styrning till modellerna (i mitt fall vill jag enbart att jobb sim ska slå på av vardagar mellan vissa tider)
- USB type C alla modeller
- Trådlös laddning i budget klassen om möjligt
- IPxx alternativ (gärna 67) i premium eller budget klassen (bort med onödiga anslutningar som kan skyllas på användaren vid läckage)
- Fold alternativ blir även intressant i framtiden när det kommer ner i budget segmentet tänker mig att dom kanske kan vara lite mer stöttåliga + IPxx fungerar för backpackers/andra som är ute i naturen
- e-ink är ett intressant alternativ för backpackers som är ute länge men det verkar inte fungera speciellt bra har ingen erfarenhet av dual screen modellerna en fold kanske kan ha två små skärmar där båda används generellt men möjlighet att styra om det viktiga till enbart e-ink (säkert svårt att få fram en bra lösning, marknaden blir antagligen inte så stor men kanske kommer lösningar långt i framtiden)
- Jag är splittrad till 3.5 mm uttagen i framtida telefoner då usb fungerar så är det en onödig port, använder 3.5 mm idag både via hörlurar och bil omständigt med adaptrar (antar att det går att använda adaptrar)

Så för att summera en liten stöttålig, vattentålig (eller vattentät) telefon med lång batteritid dual sim som går att att automatisera (snabbladdning typ c port bonus på trådlös laddning) utan onödigt lulllull som är tillförlitlig på långturer och i vardagen (gärna prislapp mellan eller budgetsegmentet upplösning/prestanda är inte prio)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Tycker inte Note serien ska försvinna förrän problemen med vikbara har åtgärdats.
1: fortfarande för repkänsliga, vill inte ha telefon med begränsningen Scratch it with your fingernail. Nu har vi inte sett några tester från nästa internradion, men jag tror det kommer vara samma visa som med dom förra. Hörde nåt rykte om att dom eventuellt skulle vara IP-klassade? Helst tar man ju både stark skärm och IP-klass, men måste man välja så går glaset före alla dagar i veckan. Är verkligen glaset som är en dealbreaker för mig, om jag skulle överväga en.
Förstår att det är svårt att få fram flexibelt, eller böjbart glas som samtidigt är reptåligt. ens naglar ska inte kunna åstadkomma skavanker i displayen, inte på en telefon med en prislapp på 20.000:- Nya ryktades bli billigare, men ska man tro Swedroids rykten (upp till var och en att avgöra) så verkar priset landa på 1900€ https://swedroid.se/alla-specifikationerna-for-samsung-galaxy...
Inte helt i linje med att dessa typer av enheter skulle bli billigare, kanske över tid då. Får hoppas det inte stämmer.
2: Priset på Fold serien behöver gå ner avsevärt, för att det ska vara ett tänkbart alternativt att nånsin återgå till android. Tror ändå inte det räcker för mig. Denna punkt ligger dock i paritet med första, fixas inte det till så är dessa typer av foldables bara att glömma för min del.

Gillar konceptet och idéerna, men i dagsläget hade jag definitivt tagit ex Microsofts Surface Duo över en fold alla dagar i veckan.

Nu har ju nya Z Fold 3 presenterats och en del av grejerna du nämner finns ju med. Skärmskyddet på insidan har bland annat förbättrats i den riktningen. Men att göra en vikbar (sömlös) skärm i ett glasmaterial är nog fortfarande något som återstår att få fram i kommersiell skala. Jag tror dock inte att det går att vänta sig att Fold-serien som den ser ut i dag ska bli "billig". Det är en rätt speciell produkt, så jag har förstått det som att målet snarare är att fortsätta förbättra den till att bli ännu mer av ett flaggskepp.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Nu har ju nya Z Fold 3 presenterats och en del av grejerna du nämner finns ju med. Skärmskyddet på insidan har bland annat förbättrats i den riktningen. Men att göra en vikbar (sömlös) skärm i ett glasmaterial är nog fortfarande något som återstår att få fram i kommersiell skala. Jag tror dock inte att det går att vänta sig att Fold-serien som den ser ut i dag ska bli "billig". Det är en rätt speciell produkt, så jag har förstått det som att målet snarare är att fortsätta förbättra den till att bli ännu mer av ett flaggskepp.

Ska inte döma produkten innan man känt på den, är ju bra om skyddet på insidan är förbättrad. Minns att den fick utstå lite kritik sist. Ja, vikbart glas är nog många år framåt tyvärr, tills dess får man tager vad man haver helt enkelt
Nej, vill man komma billigare undan finns ju eran Z Flip, som nu fått en rejäl sänkning. Vilket är trevligt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@samsung
Det är frustrerande att jag inte kan ta bort alla appar, jag vill själv vilja välja vilka appar som ska finnas. Det enda som bör finnas i mobilen när man får den enligt mig är:
Inställningar
Google store

Thats it.
Därefter väljer jag själv vad jag vill ha.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Ska inte döma produkten innan man känt på den, är ju bra om skyddet på insidan är förbättrad. Minns att den fick utstå lite kritik sist. Ja, vikbart glas är nog många år framåt tyvärr, tills dess får man tager vad man haver helt enkelt
Nej, vill man komma billigare undan finns ju eran Z Flip, som nu fått en rejäl sänkning. Vilket är trevligt

Ja, instegsmodellen av Z Flip ser inte alls dum ut. Jag såg att bland andra Marques Brownlee ( https://www.youtube.com/watch?v=SvMhWghZ_EE ) uppskattade uppdateringarna som den fått (större utvändig skärm, 120Hz på innerskärmen, bland annat).

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av klotim:

@samsung
Det är frustrerande att jag inte kan ta bort alla appar, jag vill själv vilja välja vilka appar som ska finnas. Det enda som bör finnas i mobilen enligt mig är:
Inställningar
Google store

Thats it.
Därefter väljer jag själv vad jag vill ha.

Merparten av apparna ska gå att välja bort under installation alternativt ta bort efteråt. För vissa är det nog fortfarande bara "inaktivera" som gäller, och jag har förstått det som att det är vissa funktioner som används i systemet i övrigt som kan påverka det. Vilka appar är det du inte kan ta bort?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Merparten av apparna ska gå att välja bort under installation alternativt ta bort efteråt. För vissa är det nog fortfarande bara "inaktivera" som gäller, och jag har förstått det som att det är vissa funktioner som används i systemet i övrigt som kan påverka det. Vilka appar är det du inte kan ta bort?

Netflix är ett absurt exempel där du enbart kan inaktivera det... Vad har ens den appen för funktionaliter som systemet behöver lixom.
Känns mer som att de som inte går att ta bort är sponsrade appar bara. Men betalar inte vi för att bestämma själva vilka appar som ska in?

Tack för att du/ni tar emot kritik!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Appar som borde kunnas ta bort helt:
Facebook
Netflix
Game Launcher
Bixby
Chrome

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av klotim:

Netflix är ett absurt exempel där du enbart kan inaktivera det... Vad har ens den appen för funktionaliter som systemet behöver lixom.
Känns mer som att de som inte går att ta bort är sponsrade appar bara. Men betalar inte vi för att bestämma själva vilka appar som ska in?

Tack för att du/ni tar emot kritik!

Skrivet av klotim:

Appar som borde kunnas ta bort helt:
Facebook
Netflix
Game Launcher
Bixby
Chrome

Jag tar absolut med mig detta vidare. Jag ska ställa frågan vidare kring varför de apparna inte går att ta bort helt, så återkommer jag förhoppningsvis med ett svar!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

@SAMSUNG Ni kan väl börja med att återställa kamera appen.
Numera kan man bara filma i 4k och fota i max upplösning.

Supporten på Samsung viste inte ens att det inte längre va möjligt att ändra upplösning.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Nautilus011:

@SAMSUNG Ni kan väl börja med att återställa kamera appen.
Numera kan man bara filma i 4k och fota i max upplösning.

Supporten på Samsung viste inte ens att det inte längre va möjligt att ändra upplösning.

Ja, den manuellt ställbara upplösningen verkar ha ändrats i senaste uppdateringen. Jag ska framföra önskemålet om att det ska komma tillbaka.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Samsung borde förlänga tidsperioden för mjukvaruupdateringar till sina telefoner. Särskilt när man redan befinner sig i en premium prisklass. Min Note 9 slutade på riktigt att få nya Android uppdateringar innan det att jag hade ägt den i 2 år. Jag köpte den visserligen inte vid release men det har aldrig hänt mig tidigare när jag köpt en ny telefon från en operatör.

Det enda den får är säkerhetsuppdateringar, vilket gjorde att man inte var inkluderad i nyare versioner av Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Min Note 9 slutade på riktigt att få nya Android uppdateringar innan det att jag hade ägt den i 2 år. Jag köpte den visserligen inte vid release men det har aldrig hänt mig tidigare när jag köpt en ny telefon från en operatör.

Aye, Istället för att ta fram en ny telefon som på riktigt kan toppa Note 9 så är det enklare att hålla inne på mjukvarouppdateringar för att på så vis "tvinga" dig att uppgradera till något nyare känns det som.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CooingPendulum:

Jag tycker att Samsung borde förlänga tidsperioden för mjukvaruupdateringar till sina telefoner. Särskilt när man redan befinner sig i en premium prisklass. Min Note 9 slutade på riktigt att få nya Android uppdateringar innan det att jag hade ägt den i 2 år. Jag köpte den visserligen inte vid release men det har aldrig hänt mig tidigare när jag köpt en ny telefon från en operatör.

Det enda den får är säkerhetsuppdateringar, vilket gjorde att man inte var inkluderad i nyare versioner av Android.

Skrivet av ZimpanX:

Aye, Istället för att ta fram en ny telefon som på riktigt kan toppa Note 9 så är det enklare att hålla inne på mjukvarouppdateringar för att på så vis "tvinga" dig att uppgradera till något nyare känns det som.

Samsung har väl den bästa uppdateringspolicyn av alla tillverkare? Bortsett från Apple förstås. Fyra års säkerhetsuppdateringar är bättre än Googles tre år exempelvis.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av CooingPendulum:

Jag tycker att Samsung borde förlänga tidsperioden för mjukvaruupdateringar till sina telefoner. Särskilt när man redan befinner sig i en premium prisklass. Min Note 9 slutade på riktigt att få nya Android uppdateringar innan det att jag hade ägt den i 2 år. Jag köpte den visserligen inte vid release men det har aldrig hänt mig tidigare när jag köpt en ny telefon från en operatör.

Det enda den får är säkerhetsuppdateringar, vilket gjorde att man inte var inkluderad i nyare versioner av Android.

Skrivet av ZimpanX:

Aye, Istället för att ta fram en ny telefon som på riktigt kan toppa Note 9 så är det enklare att hålla inne på mjukvarouppdateringar för att på så vis "tvinga" dig att uppgradera till något nyare känns det som.

Numera är det 3 år Android-Uppdateringar och 4 år säkerhetsuppdateringar. Så på den punkten har vi på Samsung lyssnat på er användare

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Drömmen vore en liten premium mobil i ett återupplivat "play-edition" format (rent Android):

- "Play Edition"
- 5.7-ish tum LTPO skräm med 120 hz
- Mellanklass CPU, med fokus på låg engergiförbrukning framför bästa prestantan
- Fingeravtryckläsare på baksidan eller en under skärmen mer centralt på skärmen
- Minst 2 bra kameralinser (Wide/Tele/Ultra-Wide)
- Så stort batteri som möjligt (3500 mAh-4000 mAh)
- Trådlös laddning
- SD-kortläsare
- garanterad 3 OS-uppgraderingar och minst 4 år av säkerhetsuppdateringar

Vi lever tyvärr i en värld där vi ännu inte kan kombinera Samsungs best-in-class hårdvara med ett rent Android som alla pixel-mobiler.

Permalänk
Medlem

Något som jag tror hade blivit succé är det kommit ut "Vanilla Version" av Samsungs mobiler, dvs precis som det finns Exynos och SD versioner av flaggskeppen så skulle det funnits olika mjukvaruversioner.
Samsungs hårdvara brukar alltid ligga i topp men många gillar inte just mjukvaran.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av D3str0yer:

Drömmen vore en liten premium mobil i ett återupplivat "play-edition" format (rent Android):

- "Play Edition"
- 5.7-ish tum LTPO skräm med 120 hz
- Mellanklass CPU, med fokus på låg engergiförbrukning framför bästa prestantan
- Fingeravtryckläsare på baksidan eller en under skärmen mer centralt på skärmen
- Minst 2 bra kameralinser (Wide/Tele/Ultra-Wide)
- Så stort batteri som möjligt (3500 mAh-4000 mAh)
- Trådlös laddning
- SD-kortläsare
- garanterad 3 OS-uppgraderingar och minst 4 år av säkerhetsuppdateringar

Vi lever tyvärr i en värld där vi ännu inte kan kombinera Samsungs best-in-class hårdvara med ett rent Android som alla pixel-mobiler.

Skrivet av MacAllan:

Något som jag tror hade blivit succé är det kommit ut "Vanilla Version" av Samsungs mobiler, dvs precis som det finns Exynos och SD versioner av flaggskeppen så skulle det funnits olika mjukvaruversioner.
Samsungs hårdvara brukar alltid ligga i topp men många gillar inte just mjukvaran.

Jag förstår att vissa ogillar samsungs UI men i mitt tycke har det blivit några nivåer bättre på senare år, så om ni inte provat det på ett tag så ta en till titt

Men goa förslag grabbar, jag ska ta med det till Samsung

Lysande av er att dela med vad ni vill ha. Det är helt oväderligt för mig

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag förstår att vissa ogillar samsungs UI men i mitt tycke har det blivit några nivåer bättre på senare år, så om ni inte provat det på ett tag så ta en till titt

Men goa förslag grabbar, jag ska ta med det till Samsung

Lysande av er att dela med vad ni vill ha. Det är helt oväderligt för mig

//Pontus

Själv gillar jag Samsungs UI och har haft deras telefoner ett bra tag, så personligen har jag inget emot det men jag vet att många andra har det som "deal breaker".

Personligen vill jag att Samsung slutar tillverka samma modeller med olika hårdvara (läs exynos och SD) i olika regioner, alternativet att dom olika versionerna säljs i alla regioner så man själv kan välja om man vill ha exynos eller SD utan att behöva importera.

Permalänk

Enklare att plocka isär för reparation, enkelt att byta moduler för att undvika slit och släng.
Lite fairphone-tänk, tror det skulle ge mycket goodwill i världen, status.
När en nyare kamera kom till fairphone 3+ kunde man köpa den uppdaterade modulen och sätta i sin 3:a
Samt batteri på iaf 8000mAh

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här