Hur skulle du förbättra Samsungs mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

Ett "kickstand" på baksidan av telefonen så man slipper ha skal när man vill ställa telefonen på sidan och kolla på film

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Vet inte om det är bättre på S20 än S10, men fingerläsaren på min S10+ är helt värdelös.

Ja min åsikt är att optiska eller ultraljudsbaserade läsare sällan är lika snabba eller pålitliga som en kapacitiv variant tyvärr.

Permalänk
Medlem

Lite snåla batterier, 4500 mAh i Fold 2 t.ex. är ju lite lite med tanke på att den är stor som 2 telefoner. Kickstand på de större telefonerna vore ju en rätt unik och häftig feature, har alltid undrat varför stora telefoner inte har det.

Sen som jag sagt förut, satsa på att få DeX mer polerat och nästan som ett riktigt desktop OS. Behöver ju inte jättemycket jobb heller för att kännas mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lämnat Android lägret för den fruktiga sidan så att säga, men börja med att ta bort all bloat skräp i era telefoner, så rent UI som möjligt.
Sluta upp med att göra NOTE serien till endast en i princip identisk version av era + och Ultra versioner, där endast pennan är det väsentliga som skiljer.
NOTE serien har ju mer eller mindre övergått i era mest påkostade versioner av lineupen, dvs Ultra.

Sluta segmentera marknader med olika systemkretsar, senaste debaklet med S20 lineupen säger allt.

Sluta med rundade skärmar.

Men det viktigaste av allt:
GÖR ER AV MED BIXBY

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Batteriet eller energi hantering i mobilen behöver verkligen bli bättre. Batteriet håller otroligt dåligt även fast mobilen ligger helt o rör med alla appar avstängda och det är nog fler som har problem med detta.. Jag klarar knapp en dag med min s10... 45 min skärm tid och 3 timmar Spotify över Bluetooth. 16 h efter jag dragit den från laddaren har jag 12% kvar...

Samtidigt så klarar jag nästan 3 dagar med min jobb mobil. En A8 1.5 timme skärm tid 16 h sedan fulladdad och den har 80% batteri kvar. A8 är 4 månader äldre än min S10

Liksom vad hände där? Budget varianten klassar ut flaggskeppet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Är det strax under 6" som är den mest intressanta skärmstorleken för en mindre mobiltelefon?

Samsung Galaxy S7 Edge tycker jag personligen har perfekt storlek.

Har fortfarande inte vant mig vid min nya OnePlus 8 som är obekvämt klumpig och omöjlig att hantera med endast en hand.

Permalänk
Medlem

Jag hade en note 3 som jag var grymt nöjd med, tyvärr kom det ingen värdig ersättare när det var dags att byta telefon efter 5 (!) år.

Prio 1: Upplåsningsbar bootloader. Jag köper ingen telefon utan att det enkelt går att låsa upp telefonen och roota.

Nedan följer lite annat trevligt:
- 16:9 skärm.
- Platt skärm.
- Gjord av plast.
- Avtagbar baksida för att byta batteri.
- 3,5mm uttag.
- Skita i att slimma telefonerna - sätt i större batteri ist. Vikten löses med plast enl ovan.
- Satsa mer på Linux on Dex.

Permalänk
Medlem

- Ett förslag hade varit att låta användaren välja rent Android eller Samsung standard när man startar telefonen första gången.
- Jag har inget emot Bixby, så länge man kan ta bort det och mappa knappen till vad man vill.
- Färre versioner av ""samma"" telefon. Jag vill inte se typ 10 förslag på Prisjakt när jag söker på "Galaxy s20"
- Hörlursuttag! Köper man en high end telefon så vill man inte kompromissa på funktioner, vilket speciellt gäller Note serien som är en större och dyrare telefon som tidigare var en "no compromises" telefon med alla finesser.
Jag har fortfarande en Note 8 eftersom ni inte har någon telefon som är en uppgradering för de jag använder den till.
- Hål i skärmen för främre kameran?! Kan inte finnas någon som vill ha det..
- Jag ser gärna en lite tjockare telefon i utbyte mot större batteri och mindre "kamerabump"
- Jag tycker rundade skärmkanter är snyggt, men jag hatar mer när touchen ballar ur för att man håller telefon lite dumt.

Permalänk
Medlem

Mina största stötestenar så att säga:

  1. Jag behöver ingen assistent likt Bixby för jag klarar mig bra med Googles motsvarighet. Bixbyknappen på min S8+ ställer till mer än den hjälper.

  2. Jag behöver ingen "3d edge curved display" eller vad Samsung nu kallar sina välvda skärm. Jag vill sätta på ett härdat glas som skyddar min display och jag vill att det skall täcka hela displayen. Det är svårt med välvda skärmar. Vet inte hur det är med S20 UltraNano+ eller vad Samsung nu kallar sin nyaste fläskigaste modell men jag hoppas det blivit bättre.

  3. Jag vill ha ett 3.5 mm hörlursjack. Jag har aldrig tyckt om bluetooth-lurar eftersom det är bara en extra sak att ladda. Det är den enskilt största grejen som håller mig från att byta ut min S8+.

  4. Jag tycker att det är bra att Samsung stödjer utökad lagringskapacitet. Det är jag väldigt tacksam över eftersom jag utnyttjar ganska mycket av lagringsutrymmet då jag brukar använda mobilen som "extern hårddisk" ibland.

  5. Ha samma komponenter i alla telefoner. Tycker det är tråkigt att man ska få en potentiellt sämre telefon bara för att man råkar bo i fel del av världen (tänker på Exynos vs Snapdragon).

Utöver det tycker jag att Samsung är helt fel ute med deras "tripwire" eller "eFuse" eller vad de kallar det, alltså att man inte kan roota telefonen eller lägga in nytt rom utan att man tappar vissa features. Tycker verkligen det går emot hela konceptet med Android.

Permalänk
Samsung Sverige

Stort tack för alla goda förslag hittills! Jag skriver ner och sammanfattar allting, så fortsätt bomba på med idéer och tankar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Är det strax under 6" som är den mest intressanta skärmstorleken för en mindre mobiltelefon?

Under 5", Sonys compact serie hade 4,6" om jag inte minns fel. Fruktansvärt trevlig formfaktor och lyckades (z3 compact) kräma ur 101 h i Endurance Rating hos GSMArena trots att batteriet var på blygsamma 2600 mAh. Jämförs det med 78 timmar i endurance rating på en s10 så har inte s10 speciellt mycket att komma med.

Sen så tycker jag att samsung verkar vara ett märke som har mycket strul med mobiltelefoner. Har sett ett flertal där batteriet sväller upp och blir värelösa. En bekant skaffade en S10, det första som hände vid uppstart var att skärmen blev svart och telefonen glödhet, efter det startade inte telefonen så det var bara att lämna in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av katsuaki93:

Under 5", Sonys compact serie hade 4,6" om jag inte minns fel. Fruktansvärt trevlig formfaktor och lyckades (z3 compact) kräma ur 101 h i Endurance Rating hos GSMArena trots att batteriet var på blygsamma 2600 mAh. Jämförs det med 78 timmar i endurance rating på en s10 så har inte s10 speciellt mycket att komma med.

Sen så tycker jag att samsung verkar vara ett märke som har mycket strul med mobiltelefoner. Har sett ett flertal där batteriet sväller upp och blir värelösa. En bekant skaffade en S10, det första som hände vid uppstart var att skärmen blev svart och telefonen glödhet, efter det startade inte telefonen så det var bara att lämna in.

Ja men sen sålde de så dåligt att de inte fick en uppföljare..
Iphone 12 mini med 5.4" skärm har typ exakt samma mått som Sony Xperia Z3 Compact som hade 4.6" skärm.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10510&idPhone2...
Dvs man kan med lätthet få in en säg 5.2" skärm i en mindre telefon än vad Xperia Compact hade.

OnT

Efter att ha kört nästan uteslutande Samsung under en period, med S4.S5 och sen S7 bytte jag till Oneplus då skillnaden på processor fronten hade blivit för stor.
Nu är jag glad att vara tillbaka igen med Galaxu s20 FE, den har verkligen många saker jag gillar men saknar vissa saker från Oneplus.

Usb PD (PS, PDO, 10V) laddare är verkligen svåra att få tag i och märkningen är väldigt otydlig.
Tycker dessutom att de laddar långsammare och blir varmare än vad Oneplus blev vid snabbladdning.

Mitt förslag till en S30:
Samma storlek som S20 FE, samt en mindre och en större för Mini respektive Ultra.
Platt skärm
Annan laddning, gärna att snabbladdare följer med i lådan (se ovan).
Qualcomm Snapdragon chipp även i EU om inte exynos verkligen presterar bättre nästa år.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

De medföljande apparna får gärna finnas, jag använder flera av dem själv. Men det skulle vara möjligt att avinstallera de man inte vill nyttja. Uppdatera operativsystem och säkerhet även på äldre telefoner, jag byter inte så ofta och vill helst inte göra det bara för att jag börjar oroa mig för säkerhet. Mindre telefoner, mellan 4,5" och 5" är intressanta.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av katsuaki93:

Under 5", Sonys compact serie hade 4,6" om jag inte minns fel. Fruktansvärt trevlig formfaktor och lyckades (z3 compact) kräma ur 101 h i Endurance Rating hos GSMArena trots att batteriet var på blygsamma 2600 mAh. Jämförs det med 78 timmar i endurance rating på en s10 så har inte s10 speciellt mycket att komma med.

Sen så tycker jag att samsung verkar vara ett märke som har mycket strul med mobiltelefoner. Har sett ett flertal där batteriet sväller upp och blir värelösa. En bekant skaffade en S10, det första som hände vid uppstart var att skärmen blev svart och telefonen glödhet, efter det startade inte telefonen så det var bara att lämna in.

Vilka egenskaper skulle du (och ni andra som gärna vill se en fysiskt mindre modell) banta ner från en normalstor S20 till en kompakt variant? Om vi förutsätter att allt inte ryms i det mindre formatet, alltså. Exempelvis: Prestandan? Lagringskapaciteten? Högtalaruppsättning? Dubbla sim-kortsplatser? Alltså, vad känns som att det kan få stryka på foten till en mindre modell.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts tidigare igentligen:
Platt skärm (skalen skyddar bättre då. Och mindre risk att man kommer åt någon app på sidan när man håller i mobilen)
Inget hål för framkameran (bara irriterande, å andra sidan är ipone notch inte bättre häller)
Mindre bump för bakkameran (tycker mobilen bör kunna ligga platt på ett bort när man använder den så)
Metall baksida (håller bättre mot stötar än glas och är snyggare enligt mig)

Tänk miljösmart och tvinga inte era kunder att behöva byta mobilen för tidigt för att bankappen vill ha nyare operativsystem och mobilen är för "gammal" för att få det. Vissa är rädda om sin mobil och då håller de utan skador väldigt länge. Dagens smarta mobiler är inte så mycket skillnad på mot gårdagens...
Bara väntar på att det tyvärr kommer hända på min S7 när som nu det ända som är fel på den är att hemknappen känns muchig, i övrigt är den fortfarande som ny

En Galaxy S7 refrech? Som ipone SE är kanske?
Den har det mästa som: mindre storlek, inget hål i skärmen, 3,5mm, oledskärm med alltid på skärm, platt skärm, litet kamerabump, mycket bra kamera för sin tid, ingen bixby knapp, expanderbart minne, snabbladdning med mera. Det jag saknar på den är USB C och stereo högtalare. Vad jag kommer på nu. och längre uppdateringar.

Mvh

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Som flera innan har sagt så är platt skärm bättre än att skärmen går ner över kanten. Det vore också bra om den inte är för stor, många telefoner idag är för höga. Vad gäller främre kamera så är det inte snyggt med ett litet hål i skärmen, det är så mycket trevligare med en sån motoriserad som kommer upp när man använder den. På tal om kamera så behöver den inte vara bästa möjliga, för på det området tävlar precis alla, se hellre till att allt annat är bra (ljudkvalitet, ljusstyrka, färgåtergivning etc.)

Edit: Gör en Iphone SE, fast inte ful och inte Iphone.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Mindre bloatware, större batteri samt att samtliga samsung jag har haft har känts betydligt bräckligare än t.ex dom 1+ jag haft och gått sönder mycket fortare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av flukke:

Usb PD (PS, PDO, 10V) laddare är verkligen svåra att få tag i och märkningen är väldigt otydlig.
Tycker dessutom att de laddar långsammare och blir varmare än vad Oneplus blev vid snabbladdning.

Jag är inte någon superexpert just på alla varianter av USB-PD, men en 3.0-certifierad laddare som håller stödet för PPS borde ju gå att hitta? Det verkar inte helt självklart att tillverkare eller återförsäljare skriver ut det, men förhoppningsvis ändras det.
Här är det ju tydligt att laddaren klarar PPS: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilladdare/usb-c-...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Pelle:

Mindre bloatware, större batteri samt att samtliga samsung jag har haft har känts betydligt bräckligare än t.ex dom 1+ jag haft och gått sönder mycket fortare.

Vad är det som du tycker känns bräckligare och som har gått sönder?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

telefon guide

Skrivet av Samsung:

En del i mitt uppdrag för Samsung här på SweClockers är att samla in användarnas önskemål om saker som skulle kunna bli bättre med Samsungs mobiltelefoner. Så, för enkelhetens skull tänkte jag att vi startar en tråd om just detta.

Frågan lyder alltså: Vad vill du se för förändringar/förbättringar/nya features i Samsungs mobiltelefoner? Det kan gälla både hårdvara och mjukvara. Önska på här, så försöker jag bemöta och samla ihop era förslag!

skulle vilja ha en telefon guide på vad alla förinstallerad apar är till för är inte så himla bra på mobiltelefoner har idag
samsung galaxy s20+5g samt något verktyg att kunna ta bort det man inte vill ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vad är det som du tycker känns bräckligare och som har gått sönder?

T.ex nu på min s20 ultra så råkade jag tappa den en gång i parkettgolvet, då sprack glaset på baksidan ovanför kameran. Jag tappade min 1+ 6t 30-40 gånger innan den sprack på baksidan. sen aluminiumramen(eller vad det är för material) får lätt märken har jag märkt.

over all tycker jag min 1+ känns mer premium materialmässigt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Någonting jag saknat i min A71 och S20 FE är användar profiler. Det är väl en standard grej i Android numera så varför existerar det inte i samsung telefonerna. Kunna separera jobb och privat på samma telefon hade varit guld. Nu kör jag med notification blocker för att jag inte ska få jobb medelanden och mejl men det är inte optimalt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vad är det som du tycker känns bräckligare och som har gått sönder?

Hörnen, det gäller väl de flesta telefoner med glas kanske. Mer specifikt så där kameran sitter verkar spricka först.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Är inte säker på hur läget står idag, men när jag senast kikade på ny mobil (har nu s10+) så var s10e helt perfekt designmässigt för mig - ingen sketen 'kurvad skärm' som bara gör hantering av telefon klumpig och dessutom förhindrar praktiskt taget alla skärmskydd från att fungerar. Liten och nätt så lätt att hålla i och bekväm i fickan.
Men av oförklarliga skäl helt jäkla gimpad sett till specs och features.

Lär er av Apples senaste släpp och gör en mindre modell med samma specs. Den får kosta lika mycket, det skiter jag i, men hade inte jobbet pröjsat för min nuvarande och samsung var en av få 'ok' i det syftet hade jag aldrig köpt den.
Mindre, rak skärm, klenare processor till förmån för bättre batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

I den frågan upplever jag att One UI som levereras i dag är förhållandevis "rent", och det är relativt lätt att ta bort eventuella Samsung-appar användaren inte vill ha. Vilka delar skulle du ta bort från hur det ser ut i dag?

Relativt ja, på samma sätt som novemberrusket utanför är varmt och mysigt relativt dito i Sibirien. Vore trevligt om man kunde få det rent i lite mer absoluta termer också

Som det ser ut nu tvingas man välja telefon efter customromutbudet, typ. Inser förstås att det finns massa pengar i att bundla programvara, och att man kanske måste reservera sig för att gemene man som inte förstår eller stör sig på förinstallerad skräpprogramvara blir viktigare som referensgrupp än den lilla minoritet nördar bland användarna som bryr sig, men en absolut ren stockrom skulle i alla fall sälja in telefoner hos mig. Det vore otroligt skönt att kunna köpa en telefon och vara nöjd med den som den är, för typ första gången sen smartphones blev en grej.

Det är förstås en marknadsfråga i och med att det funnits men i princip försvunnit, men en annan pryl jag hade gillat är en kompakt modell (läs: omkring 4") med flaggskeppshårdvara.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Pelle:

T.ex nu på min s20 ultra så råkade jag tappa den en gång i parkettgolvet, då sprack glaset på baksidan ovanför kameran. Jag tappade min 1+ 6t 30-40 gånger innan den sprack på baksidan. sen aluminiumramen(eller vad det är för material) får lätt märken har jag märkt.

over all tycker jag min 1+ känns mer premium materialmässigt

Hur skulle du föreslå att Samsung löser det? Mindre glas, eller mer stryktåligt?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av infigo:

Någonting jag saknat i min A71 och S20 FE är användar profiler. Det är väl en standard grej i Android numera så varför existerar det inte i samsung telefonerna. Kunna separera jobb och privat på samma telefon hade varit guld. Nu kör jag med notification blocker för att jag inte ska få jobb medelanden och mejl men det är inte optimalt.

Jag tar med det önskemålet!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av kaput:

Relativt ja, på samma sätt som novemberrusket utanför är varmt och mysigt relativt dito i Sibirien. Vore trevligt om man kunde få det rent i lite mer absoluta termer också

Som det ser ut nu tvingas man välja telefon efter customromutbudet, typ. Inser förstås att det finns massa pengar i att bundla programvara, och att man kanske måste reservera sig för att gemene man som inte förstår eller stör sig på förinstallerad skräpprogramvara blir viktigare som referensgrupp än den lilla minoritet nördar bland användarna som bryr sig, men en absolut ren stockrom skulle i alla fall sälja in telefoner hos mig. Det vore otroligt skönt att kunna köpa en telefon och vara nöjd med den som den är, för typ första gången sen smartphones blev en grej.

Det är förstås en marknadsfråga i och med att det funnits men i princip försvunnit, men en annan pryl jag hade gillat är en kompakt modell (läs: omkring 4") med flaggskeppshårdvara.

Det finns ju några exempel i den här tråden med användare som föredrar Samsungs lösningar på vissa appar, snarare än Googles. Skulle du ändå föreslå en "Google"-ren variant, eller finns det något mellanting? Hur skulle man i så fall utforma "mellantinget"?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Mindre bloatware. Har Samsung idag men köper inte fler ifall det inte finns alternativ med "rena androidversioner" när det är dags att uppdatera. Nokia t.ex. erbjuder detta idag.

Edit: Offtopic men Sony har precis samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Hur skulle du föreslå att Samsung löser det? Mindre glas, eller mer stryktåligt?

Jag ser ingen anledning till att baksidan måste vara av glas jag är ingen fan av det. Vilket stryktåligt material som helst som känns premium hade jag tsgit vilken dag som helst.

Jag gillar inte skärmskydd eller skal (använder en ficka klistrad på baksidan av telefonen för korten) då får jag väl ta att telefonen går sönder fortare, men en gång från låg höjd ner i parketten ska den klara oavsett material kan jag tycka.

Jag hade först inte tänkt köpa samsung, hade s3,s4 och s5 men blev lika besviken varje gång. Efter att jag bytt ut min 1+ 8 pro tre gånger pga kasst batteri som bara räckte 3-4h och stekhet telefon så gick jag in på min nuvarande s20 ultra, prestandan osv är det inget fel på, ramen och baksidan gillar jag inte som sagt och all bloatware är horribelt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)