Huawei säljer dotterbolaget Honor till kinesiska staten

Permalänk
Melding Plague

Huawei säljer dotterbolaget Honor till kinesiska staten

För den nätta summan 15,2 miljarder dollar säljer ansatta Huawei av dotterbolaget Honor till kinesiska staten samt inhemska företag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om det inte var övervakat tidigare så har man nu sett till genom sanktioner att det definitivt är nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jag gillade Honor modellerna skarpt. Hade både Honor 9 Lite och Honor 10 Lite. Man fick väldigt mycket hårdvara för pengarna och det fanns inte så många konkurrenter i denna prisklass. Just nu så har andra tillverkare tagit över och tom Samsungs A serie är inte fy skam.

Vad detta handelskrig kommer leda till är en bra fråga, men det blir mycket politiska spekulationer.

Permalänk
Medlem

Jag läste honor istället för honor...

Permalänk
Medlem

Bildtext: Toppar för Huawei och kinesiska staten kommer överens om Miljardaffär när dotterbolaget Honor byter ägare.
Källa: Getty Images

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Wired sammanfattade det hela rätt bra. Vägen framåt måste vara att fortsätta satsa på framtidstekniker istället försöka stoppa Kina och samtidigt få Kina att tävla på mer lika villkor. Självklart ska vi inte ge Kina fri tillgång till vår marknad när svenska företag i princip stoppas från deras marknad, men jag är rätt skeptisk till att handelsblockader löser det.

Permalänk
Hedersmedlem

För den nätta summan 15,2 håningsburkar säljer ansatta Huawei av svenska 5G-nätet till kinesiska staten samt inhemska företag.

Oops, gick jag händelserna i förväg nu? Inte lätt att va synsk ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

För den nätta summan 15,2 håningsburkar säljer ansatta Huawei av svenska 5G-nätet till kinesiska staten samt inhemska företag.

Oops, gick jag händelserna i förväg nu? Inte lätt att va cynisk ¯\_(ツ)_/¯

Tillåt mig rätta dig.

Permalänk
Medlem

Och sen när Huawei har installerat sina 5G modemer i Sverige, så säljs de också till kinesiska staten

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag läste honor istället för honor...

Det är okej, ibland är vi alla lite Amazon