Permalänk
Medlem

Acer predator x38p ( 38" IPS )

Varför ha man inte läst eller sett recensioner av denna skärm? Är den så kass eller bara helt ointressant

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5260406

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Ska du ligga i den prisklassen e de väl inget som slår lg? 17k för en monitor e mer än vad vanliga dödliga lägger på hela sin setup 😁

Permalänk
Medlem

Det är samma panel som i den här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5335022 och den här https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5083511

Om du läser reviews på dem så får du bra uppfattning på om skärmen är något för dig! Jag har själv en LG 38GN950 och är grymt nöjd så tror inte att du kommer vara missnöjd med Acern om du köper den. LGn har funnits för så "lågt" som 14k på rea på Amazon dock, så lägg inte 18k om du inte *måste* köpa en skärm just nu.

Permalänk
Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Jag har också varit lite sugen på den, men det finns endast få reviews och inga videos vad jag kan hitta.
Problem jag har sätt folk nämna är:
Fläkt oljud från baksidan, flicker på skärmen. IPS glow.
Jag har just nu en Acer Predator X34P men hade gärna haft lite mer screen real estate för produktivitet och mer hz för gaming, fast om den har jobbigt fläktljud så pallar jag inte byta då jag sitter 8 timmar framför den utan hörlurar med jobbet.

Den ligger på black-week pris just nu för 15500

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk

Någon som köpt och testat denna sedan senaste inlägget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Någon som köpt och testat denna sedan senaste inlägget?

Yes, jag har köpt den.
Sjukt nöjd... efter mina preferenser var det det absolut vettigaste jag kunde köpa gällande pris/storlek/funktioner.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Yes, jag har köpt den.
Sjukt nöjd... efter mina preferenser var det det absolut vettigaste jag kunde köpa gällande pris/storlek/funktioner.

OK! Vad sökte du och vill du utveckla dina erfarenheter? 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

OK! Vad sökte du och vill du utveckla dina erfarenheter? 😃

Absolut
Hade 2st 27" sedan tidigare varav en G-sync 165Hz samt en äldre 60Hz och den sistnämnda ville jag gärna byta ut.
Kändes inte aktuellt att köpa bara en 27" igen och utan var sugen på uw och efter att ha kollat många recensioner gällande 34" och uppåt fick 38" bli rätt alternativ, kunde ju gärna inte köpa en skärm igen med 1440 på höjden.

Har haft IPS senaste 10 åren, skulle inte vilja köra ngt annat, dessutom finns det eg bara en VA som är konkurrent men den kostar hyggligt mkt mer. G-sync var oxå ett krav, inte "compatible" utan riktig modul.
Var lite orolig över fläkten men den stör inte alls.
4st USB 3 är riktigt schysst, kör allt via skärmen.
Panelen är grym, det är ju LG:s men ryktena säger att Acer "cherrypickar" dom panelerna dom vill ha och där har jag inget att klaga på. Jämn bild över hela panelen, byggkvalitén känns riktigt bra.

Var den värd pengarna, definitivt
Skulle jag köpa samma igen, utan tvekan

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

Absolut
Hade 2st 27" sedan tidigare varav en G-sync 165Hz samt en äldre 60Hz och den sistnämnda ville jag gärna byta ut.
Kändes inte aktuellt att köpa bara en 27" igen och utan var sugen på uw och efter att ha kollat många recensioner gällande 34" och uppåt fick 38" bli rätt alternativ, kunde ju gärna inte köpa en skärm igen med 1440 på höjden.

Har haft IPS senaste 10 åren, skulle inte vilja köra ngt annat, dessutom finns det eg bara en VA som är konkurrent men den kostar hyggligt mkt mer. G-sync var oxå ett krav, inte "compatible" utan riktig modul.
Var lite orolig över fläkten men den stör inte alls.
4st USB 3 är riktigt schysst, kör allt via skärmen.
Panelen är grym, det är ju LG:s men ryktena säger att Acer "cherrypickar" dom panelerna dom vill ha och där har jag inget att klaga på. Jämn bild över hela panelen, byggkvalitén känns riktigt bra.

Var den värd pengarna, definitivt
Skulle jag köpa samma igen, utan tvekan

Grymt, stort tack! Vad säger du om HDR-funktionen och att den ”endast” är på 400?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Grymt, stort tack! Vad säger du om HDR-funktionen och att den ”endast” är på 400?

För att få någon eg "nytta" behöver du i princip HDR 1000 och då är det rent andra priser
HDR400 är i mina ögon inte ens HDR då den bara går ~50 över standard.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av _niko_:

För att få någon eg "nytta" behöver du i princip HDR 1000 och då är det rent andra priser
HDR400 är i mina ögon inte ens HDR då den bara går ~50 över standard.

Du saknar med andra ord inte 600? 😁