PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jaja strö lite mer salt... 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psgamer:

Såg i en fb grupp att webhallen släppte ett gäng digitala till försäljning tidigare idag. Innebär det att de betat av sin förbokningskö?

Ingen aning om det, men det går att ställa sig i kö https://www.webhallen.com/se/product/320479-Playstation-5-Dig... om det inte gick tidigare... fick mail idag om att den var "tillgänglig" från när jag tidigare bevakat den, så den kanske fanns i lager för dom som satt i kö sedan tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fismoln:

Nu är dagens beställning från Netonnet på väg enl postnords app med beräknat leverensdatum i morgon.
Det gick ju smidigare än väntat detta. Jag förbokade från Komplett i Augusti men började tröttna på att bara gå och vänta.
Började aktivt att undersöka alternativ i Torsdags förra veckan när jag hittade denna tråd med tips om Distill.
Mindre än en vecka senare är ett PS5 på väg. Fantastiskt. Tack!

Kul!

Jag hade Best - hemleverans förvalt när jag klickade hem en DE idag på NoN. Har bekräftelse och ordern ligger under köphistorik också. Men fortfarande som "mottagen" så inge koll på leverans. Och inte hört något mer.

Har en känsla av att man får ett mail om dubbelbokning och inte får något 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av fismoln:

Nu är dagens beställning från Netonnet på väg enl postnords app med beräknat leverensdatum i morgon.
Det gick ju smidigare än väntat detta. Jag förbokade från Komplett i Augusti men började tröttna på att bara gå och vänta.
Började aktivt att undersöka alternativ i Torsdags förra veckan när jag hittade denna tråd med tips om Distill.
Mindre än en vecka senare är ett PS5 på väg. Fantastiskt. Tack!

Vilket fraktsätt valde du?

Permalänk

Jag fick min igår beställd från CDON förra veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perjoh:

Vilket fraktsätt valde du?

"Valde" postnord ombud express för 99kr.
Det var inget jag hann reflektera över när jag beställde.
När Distill plingade fösta gången från netonnet så fick jag felmeddelande precis som flera andra när jag valde BEST hemleverens, och sen gick det inte att beställa, så andra gången det plingade och jag lyckades få ner en PS5 i kundvagnen vågade inte välja samma igen utan tryckte bara i panik på något som det stod postnord på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fismoln:

"Valde" postnord ombud express för 99kr.
Det var inget jag hann reflektera över när jag beställde.
När Distill plingade fösta gången från netonnet så fick jag felmeddelande precis som flera andra när jag valde BEST hemleverens, och sen gick det inte att beställa, så andra gången det plingade och jag lyckades få ner en PS5 i kundvagnen vågade inte välja samma igen utan tryckte bara i panik på något som det stod postnord på.

Jävla imponerad av att du hann tänka! 😂
Jag klickade som en galning bara. Har något minne av att jag såg fre och någon tid flimra förbi när jag klickade igenom fraktsätt.

Permalänk
Medlem

När är min lyckade order av en DE idag från NoN markerad som skickad

Permalänk
Medlem

Min PS5 från retrospelbutiken har redan kommit till ”stans” terminal nu. Hoppas på att det plinga till i mobilen snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlpop:

Min PS5 från retrospelbutiken har redan kommit till ”stans” terminal nu. Hoppas på att det plinga till i mobilen snart.

Samma här, såå snabb leverans! Ser fram mot kvällens lir

Permalänk
Medlem

Och DÄR finns min PS5:a att hämta

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Och DÄR finns min PS5:a att hämta

Wow - bor du på DHL terminalen eller något?

känns också som att jag har ett paket att uthämta senare under dagen!

Permalänk
Medlem

Beställde en DE från NetOnNet igår, kommer med best idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkusX:

Wow - bor du på DHL terminalen eller något?

känns också som att jag har ett paket att uthämta senare under dagen!

Hahah är själv förvånad över den extremt snabba utleveransen! Förväntade mig typ tidigast runt 14/15.

Permalänk
Medlem

Nu finns min PS5 från Spelbutiken också att hämta. Sjukt tidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallish:

Nu finns min PS5 från Spelbutiken också att hämta. Sjukt tidigt!

Damn! Även om den var 500 kr dyrare kan man tänka att det var för expressfrakt deluxe

Permalänk

Min PS5 jag köpte på Retrospelbutiken i tisdags kommer levereras under dagen idag. Den lämnade terminal i grannkommun kl 06:36 imorse. Vilket då betyder att de hade en upphämtning av gods igår onsdag, vilket dom sa att dom inte hade.

Men jag är nöjd, kommer sporadiskt hålla koll på mer släpp när jag jobbar och droppa här om jag hinner med, då jag jobbar framför datorn och har 3 skärmar varav 1 kan avvaras till olika sidor för autorefresh (då jag inte få distill att fungera)

Permalänk
Skrivet av T4kti:

Damn! Även om den var 500 kr dyrare kan man tänka att det var för expressfrakt deluxe

Fast om man jämför med typ expressfrakten på netonnet som är lika snabb för osss som inte bor i tätort/storstad.
plus dom +350:- i rabatt på nästa köp på retrospelbutiken (för jag kommer ändå köpa typ Spiderman miles morales där) så är 6500:- verkligen värt det

Permalänk

Hur sätter ni upp Distill på de hemsidor som inte har någon sida för ps5 just nu? Tex amazon och cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fralle1891:

Hur sätter ni upp Distill på de hemsidor som inte har någon sida för ps5 just nu? Tex amazon och cdon.

Finns ingen sida blir det svårt att använda Distill. CDON hade en permanent sida innan.

Permalänk
Skrivet av psp123:

Finns ingen sida blir det svårt att använda Distill. CDON hade en permanent sida innan.

Okej, tack! har någon en lista på alla sidor som har en ps5 sida som man kan övervaka? Jag övervakar komplett, webbhallen, netonnet och maxgaming just nu.

Permalänk
Medlem

Fick med notis om att paket från spelbutiken finns att hämta!! Fyfan vilken dag alla som väntar håll ut det är värt väntan.

Permalänk
Medlem

På ren flax fick jag hem ett PS5 från CDON idag, Demon's Souls here i come.

Jag tog säkert någon order från någon som reguljärt besöker denna tråd... hehe. Jag la en order när jag kollade lite 'random' på CDON 25 feb 13.06.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Jag lyckades knipa en vid NoN-släppet igår och var precis och hämtade den på posten och håller på att testa den. Dessvärre har den pissmycket coil whine så nu känner man sig mest deppig :/

Permalänk
Skrivet av Crewious:

Jag lyckades knipa en vid NoN-släppet igår och var precis och hämtade den på posten och håller på att testa den. Dessvärre har den pissmycket coil whine så nu känner man sig mest deppig :/

Trist, detta gör en lite reserverad för begangade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m.opdeweegh:

Fast om man jämför med typ expressfrakten på netonnet som är lika snabb för osss som inte bor i tätort/storstad.
plus dom +350:- i rabatt på nästa köp på retrospelbutiken (för jag kommer ändå köpa typ Spiderman miles morales där) så är 6500:- verkligen värt det

Jag menar ju det! Det var ingen sarkasm!

Permalänk
Medlem

Har 2st 3080 och en PS5a beställa på Inet sedan i September.

Inet verkar vara sämst av alla återförsäljare både med leveranser och info hur man ligger till.

Permalänk
Skrivet av Crewious:

Jag lyckades knipa en vid NoN-släppet igår och var precis och hämtade den på posten och håller på att testa den. Dessvärre har den pissmycket coil whine så nu känner man sig mest deppig :/

Fy vad tråkigt... lämnar man in den då? Eller hur far man då?

Och tror ni flera i samma batch har samma problem då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tronglonok:

Fy vad tråkigt... lämnar man in den då? Eller hur far man då?

Och tror ni flera i samma batch har samma problem då?

Finns ingen riktig logik i det där. Verkar väldigt slumpmässigt. Går inte att spåra till serienummer heller. Jag sålde min första enhet till inköpspris pga coil whine (tyckte jag). Hade den inne på reparation hos Sony men de gjorde inget. Köparen tyckte inte att ljudet var några problem dock. Jag blev tokig på grejen att ha nåt märkligt ljud. Finns en tråd för det här.

Fick hem en ny enhet från CDON igår men den gick till brorsan. Jag väntar nog med PS5 till mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tronglonok:

Fy vad tråkigt... lämnar man in den då? Eller hur far man då?

Och tror ni flera i samma batch har samma problem då?

Ja det vore intressant att höra från fler som fick igår från NoN om det verkar vara knutet till batch på någe vis.

Har googlat på det ett tag nu och tycker det ser rätt mörkt ut... vet inte om jag vågar skapa ett garantiärende utifall de inte lyckas fixa problemet det eller att man får en likadan i utbyte... så jag vet inte riktigt hur jag ska göra just nu. En del av mig funderar på att lämna tillbaks den på öppet köp och avvakta några månader i hopp om att de kanske löser problemet i sin produktion (vilket ju inte ens är säkert att de kommer göra). Lite ljud klarar man ju av, men när det är så pass att det skär igenom trots att man har volymen så högt som man är bekväm med så är det ju ett faktiskt problem. Rejält antiklimax efter att äntligen fått tag på en...

Och det gör ju också att man undrar kring alla som kommer ut på blocket och liknande, om det är scalpers alla gånger eller exemplar med coil whine.