PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Min order från 13.e Maj är fortfarande obekräftad. Läste om någon som fått hämta sin, som var bokad 19.e Maj. Och nu nån med bokning i Juni (?).. Jag ligger på Inet, men de säger att de inte kan kontrollera något utan ordernr från de som fått smita före i kön.

Så dom som valt att hämta i butik går före i kön eller vadå? Riktigt dåligt gjort av inet i så fall.

Permalänk
Medlem

Hoppas man får lite positiva nyheter från MM och EG angående decemberleveransen nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Så dom som valt att hämta i butik går före i kön eller vadå? Riktigt dåligt gjort av inet i så fall.

Jag vet inte, dumt att spekulera.. Ordernumren är köordningen tydligen, och Inets kundtjänst menar att de följer den 😐

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Jag vet inte, dumt att spekulera.. Ordernumren är köordningen tydligen, och Inets kundtjänst menar att de följer den 😐

Fast det gör dom ju inte om inte du fått när andra fått som beställt efter dig 😱

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Fast det gör dom ju inte om inte du fått när andra fått som beställt efter dig 😱

Samma här. Blir bojkott av inet framöver om ordern inte dyker upp här kommande dagarna, om folk fått hämta dem redan med orderdatum efter en själv.. Sjukt dåligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Fast det gör dom ju inte om inte du fått när andra fått som beställt efter dig 😱

Håller med dig såklart! Men fick precis ett svar från Inets kundtjänst:

"Allt som kommer in skickas ut i tur och ordning. Däremot när produkter väl finns i lager i en butik så levereras alla varorna i den butiken också i turordning i den butiken. Det som kan ha hänt är om någon har lagt en beställning tidigare än er och valt att hämta ut i butiken, så har vi skickat en konsol till butiken och efter det kan den kunden eventuellt ha valt att inte hämta ut eller ta bort sin bokning. Då kommer varan fortfarande finnas kvar i butikslagret och nästa person i kön i just den butiken kan köpa".

Kortfattat, en konsol som hamnat i en butik hamnar i butikens egna kö, den går inte tillbaka ut i stora köordningen igen. Så det är sannolikt så att de med senare bokning har fått hämta avbokade konsoler som redan hamnat i butikslagret.

Edit: Ja, de som valt hämta i butik går före i kön om någon avbokat sin som de skulle hämtat i samma butik.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Har en beställning från Amazon 20/11 men ff inte hört ett smock.
Om jag inte hör något inom närmsta tiden överväger jag att köpa från Tradera asså...

Jag vill ha min innan julledigheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Håller med dig såklart! Men fick precis ett svar från Inets kundtjänst:

"Allt som kommer in skickas ut i tur och ordning. Däremot när produkter väl finns i lager i en butik så levereras alla varorna i den butiken också i turordning i den butiken. Det som kan ha hänt är om någon har lagt en beställning tidigare än er och valt att hämta ut i butiken, så har vi skickat en konsol till butiken och efter det kan den kunden eventuellt ha valt att inte hämta ut eller ta bort sin bokning. Då kommer varan fortfarande finnas kvar i butikslagret och nästa person i kön i just den butiken kan köpa".

Kortfattat, en konsol som hamnat i en butik hamnar i butikens egna kö, den går inte tillbaka ut i stora köordningen igen. Så det är sannolikt så att de med senare bokning har fått hämta avbokade konsoler som redan hamnat i butikslagret.

Edit: Ja, de som valt hämta i butik går före i kön om någon avbokat sin som de skulle hämtat i samma butik.

Okej, tack för klargörandet. Helt plötsligt känns det oklart om man får sin innan 2020 är slut 😅

Permalänk
Medlem

Den här veckan bör man ju få info från elgiganten på bokningarna som gjorts. Spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hk-tray:

Okej, tack för klargörandet. Helt plötsligt känns det oklart om man får sin innan 2020 är slut 😅

Ne precis 😬 det går ju inte förutspå alls när det kan bero på hur folk avbokat och hämtar i butik etc. Usch då 😅

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av padinni:

Har en beställning från Amazon 20/11 men ff inte hört ett smock.
Om jag inte hör något inom närmsta tiden överväger jag att köpa från Tradera asså...

Jag vill ha min innan julledigheten

Äh ha lite is i magen, långt kvar till jul ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Har en beställning från Amazon 20/11 men ff inte hört ett smock.
Om jag inte hör något inom närmsta tiden överväger jag att köpa från Tradera asså...

Jag vill ha min innan julledigheten

Jag är i samma sits som du, beställde också 20/11 på Amazon. Jag tycker absolut inte att du ska köpa till överpris på tradera eller blocket. Vi får hoppas på det bästa bara och undvika att vara en del av problemet med scalpers. I värsta fall får vi sitta och gråta över julledigheten bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Jag är i samma sits som du, beställde också 20/11 på Amazon. Jag tycker absolut inte att du ska köpa till överpris på tradera eller blocket. Vi får hoppas på det bästa bara och undvika att vara en del av problemet med scalpers. I värsta fall får vi sitta och gråta över julledigheten bara.

Ja jag är bara desperat...
Men du har rätt man ska inte gynna dessa banditer.
Bättre att dem inte säljs så de lär sig en läxa (vilket tyvärr inte lär hända)

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Den här veckan bör man ju få info från elgiganten på bokningarna som gjorts. Spännande!

Infon är väl att man ska få en enhet 7-9 december? Förhoppningvis så ändras inte detta. Är ganska många som kollat detta med chatt och telefonsupport, alla verkar ha fått samma svar.

Permalänk

Är det någon svensk återförsäljare som har bekräftat att man kommer att släppa fler PS5:or till allmän försäljning (utan hänsyn till tidigare förbokningar) under december? Eller är det spekulationer?

Permalänk
Skrivet av Wescan:

Ang CDON och deras släpp senast dagarna, trots att de har kö. Arbetskollega har en bokad för februarileveransen, så han skrev och ifrågasatte varför de inte betar av kön som de har. Detta är svaret han fick:

” Hej xxxxxxxxx,

Vad bra att du hör av dig.

Det kan hända att vi släpper ett fåtal exemplar till försäljning om vi fått in returer eller avbeställningar. Om du vill få chansen att köpa en av dessa rekommenderar jag dig att vara aktiv på hemsidan för de kommer upp och säljer slut väldigt snabbt då efterfrågan är så pass hög.

Vi vill att alla som bokat sina Playstation hos oss ska få sina konsoler ännu tidigare och det kämpar vi för. Som det ser ut nu får jag hänvisa till releasedatumet för din bokning, men jag håller tummarna för att du ska få din konsol ännu snabbare.

Hoppas det här klargjorde kring dina funderingar och ha en bra dag! ”

Snacka om oseriöst! Är glad att jag fick tag i konsoler och kunde avboka min bokning av decemberleveransen. Hade jag inte fått tag i en konsol och bara haft kvar den bokningen hade jag inte varit glad.

"Automatiskt svar"! Fick ett exakt lika så dom svarar alla så, noll personligt svar! Dock ändrat i text i mitt svar till decemberleveransen"

Permalänk
Skrivet av PriPPs123:

Är det någon svensk återförsäljare som har bekräftat att man kommer att släppa fler PS5:or till allmän försäljning (utan hänsyn till tidigare förbokningar) under december? Eller är det spekulationer?

Sony har kommit ut och sagt på Twitter att det kommer att finnas fler konsoler innan och efter jul. Frågan är hur många och när dessa konsoler kommer. Vi för hoppas att vi vet någonting nästa veckan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Sony har kommit ut och sagt på Twitter att det kommer att finnas fler konsoler innan och efter jul. Frågan är hur många och när dessa konsoler kommer. Vi för hoppas att vi vet någonting nästa veckan....

Detta var endast för USA

Permalänk
Skrivet av ErkaSwe:

Detta var endast för USA

Varför var det på deras europeiska kontot då?

Permalänk
Medlem

Såg denna i andra tråden:
https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Riktigt provocerande att se!

Permalänk
Skrivet av padinni:

Såg denna i andra tråden:
https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Riktigt provocerande att se!

Vad arg jag blir....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Vad arg jag blir....

Bara stämma träff med han på nåt ställe och låta han vänta någon timme så gör man så ett par ggr för skojs skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Bara stämma träff med han på nåt ställe och låta han vänta någon timme så gör man så ett par ggr för skojs skull

Du menar Så gör man 'så" ... 🥊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Du menar Så gör man 'så" ... 🥊

Det får man icke göra! Men är ganska kul att stämma träff och sen förhala så dom står där i 3h i onödan. En klen tröst men alltid något

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Såg denna i andra tråden:
https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Riktigt provocerande att se!

skottpengar på dessa typer av människor, jag log inombords när jag hörde att folk i Toronto blev bestulna på sina enheter de sålde till överpriser (Scalpers)

OT
Jag har bokat på Inet, Mediamarkt och Webhallen.... känns inte som någon info att få innan Jul, jag var väldigt sen med min bokning, precis när Sony hade sin Launchtitle event klickade jag i förbokningen :/

Permalänk
Skrivet av padinni:

Såg denna i andra tråden:
https://www.blocket.se/vi/94136259.htm

Riktigt provocerande att se!

Det vore intressant om personen i fråga betalar skatt på denna inkomst! 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Samma här, men jag har haft mitt amazon-konto i flera år.

Verkar dock som att de inte drar pengar från kortet förrän det skickas, så jag ligger inte ute med några pengar (hoppas jag).

Nu har jag samlat på mig ett gäng beställningar, nu får vi se vilken butik som får mina pengar.

Var: Webhallen
När: 2020-06-11
Modell: Med skivläsare
Status: 2021

Var: Dustin
När: 2020-11-16
Modell: Med skivläsare
Status: 2021

Var: CDON
När: 2020-11-16
Modell: Med skivläsare
Status: Februari 2021

Var: Amazon
När: 2020-11-20
Modell: Med skivläsare
Status: ?

Update:

Hittade denna snutt på amazon
Gissningsvis klassar de oklar leveranstid som längre än 7 dagar.

Goda nyheter!
Lyckades få tag på en ps5 till inköpspris från en sweclockare som tillåts vara anonym (just in case).

Så ni som har bokat i någon av ovanstående butiker efter mig, ni hamnade nu en plats längre fram i kön.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

Amazon

Tror ni att vi som bokade den 20 nov från amazon, kommer hinna få våran konsol innan jul?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Tror ni att vi som bokade den 20 nov från amazon, kommer hinna få våran konsol innan jul?

Tror personligen inte det. Amazons beställningar från den 20 nov var öppen väldigt länge (en timma eller mer?) jämfört med några minuter eller några sekunder för elgiganten, cdon och andra som tagit beställningar efter release. Så Amazon måste fått in en väldigt stor mängd beställningar. Det känns knappast troligt att de kommer kunna få ut merparten av de innan jul, kanske några, men väldigt långt ifrån alla.

Men ingen vet ju såklart.

Permalänk
Skrivet av Shotgunnar:

Tror personligen inte det. Amazons beställningar från den 20 nov var öppen väldigt länge (en timma eller mer?) jämfört med några minuter eller några sekunder för elgiganten, cdon och andra som tagit beställningar efter release. Så Amazon måste fått in en väldigt stor mängd beställningar. Det känns knappast troligt att de kommer kunna få ut merparten av de innan jul, kanske några, men väldigt långt ifrån alla.

Men ingen vet ju såklart.

Håller med. Jag har själv en beställning oss amazon den 20:e. Men det känns inte så att vi kommer att få de innan jul. Det är bara att vänta lite till! Köp inte från scalpers!!