PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Precis som någon ovan fick jag min PS5 (SE) från Retrospelbutiken idag, beställd i fredags. Det känns nästan overkligt med tanke på hur hopplöst det kändes för en vecka sedan när man fick mail från EG för fjärde gången att man inte lyckats vinna en kod via dem.

Lycka till alla och hoppas det snart släpper så att scalpers sitter i skiten med en massa osäljbara konsoler.

Permalänk
Skrivet av dopeey:

Om NoN fortsätter med liknande system borde det släppas SE på måndag.

22/2 SE 10.00
8/3 SE 14.00
3/3 DE 14.00

Låter ju intressant, men vad menar du för system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Låter ju intressant, men vad menar du för system?

Att det släpps SE varannan måndag. Men det släpptes ingen DE idag så det är kanske bara random.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

vänligen notera att vi inte tillåter försäljning i tråden

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Marknaden finns där för att trådar inte ska förstöras och för ett extra lager säkerhet för våra medlemmar.
Använd den

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Iphonehome ser ut att ha i lager, finns som överst på prisjakt, skynda om någon vågar

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undertaker_true:

Iphonehome ser ut att ha i lager, finns som överst på prisjakt, skynda om någon vågar

Gav det en chans. Hoppas de inte är totalt oseriösa...? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undertaker_true:

Iphonehome ser ut att ha i lager, finns som överst på prisjakt, skynda om någon vågar

Erbjuder bara kortbetalning, så skulle nog aldrig beställa där ifrån

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av jonkol:

Gav det en chans. Hoppas de inte är totalt oseriösa...? Tack!

Tack för tipset.
Bådar dock inte gott rent förtroendemässigt om jag inte kan beställa på faktura.

Permalänk
Skrivet av jonkol:

Gav det en chans. Hoppas de inte är totalt oseriösa...? Tack!

Som nämnts i tråden har de bara två (anonyma) recensioner på Prisjakt, tar bara kortbetalning och det fanns även en del info om ägaren några sidor bak som i alla fall gjorde att jag inte blev särskilt sugen på att beställa därifrån. Fattar inte hur man tycker det är värt risken istället för att vänta några dagar eller veckor till helt ärligt, men hoppas det går bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiscoLarry:

Som nämnts i tråden har de bara två (anonyma) recensioner på Prisjakt, tar bara kortbetalning och det fanns även en del info om ägaren några sidor bak som i alla fall gjorde att jag inte blev särskilt sugen på att beställa därifrån. Fattar inte hur man tycker det är värt risken istället för att vänta några dagar eller veckor till helt ärligt, men hoppas det går bra!

bara göra en kort reklamation så löser det sig om man inte får något

Visa signatur

N.A

Permalänk

Jag gjorde en beställning därifrån nu. Uppdaterar läget när det burit eller brustit.

Permalänk

Iphonehome:

Deras SNI-kod:
46380 - Partihandel med andra livsmedel, bl.a. fisk samt skal- och blötdjur

Bianka - Ekonomi & Styrelse

Vilket skämt till sida.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjobbo:

Erbjuder bara kortbetalning, så skulle nog aldrig beställa där ifrån

Tyvärr, gör amazon.se detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Tyvärr, gör amazon.se detsamma.

Skillnaden är att amazon faktiskt skickar varorna man beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Tyvärr, gör amazon.se detsamma.

Det går att använda klarna om man använder Klarna appen.

Permalänk

Företaget är skrivet på en bostadsadress i Ronna. Hur kan man vara så naiv/desperat att man beställer härifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninred:

Det går att använda klarna om man använder Klarna appen.

Vaa? Hade ingen aning om att man kunde göra det. Tack för tipset. För det känns inte så roligt att betala i förväg för en bristvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dimman333:

Företaget är skrivet på en bostadsadress i Ronna. Hur kan man vara så naiv/desperat att man beställer härifrån?

Jag är också förvånad. Om man har följt den här tråden bara i några dagar så inser man ju att det snart är lätt att köpa en enhet i en vanlig butik. När till och med Webhallen nästan har betat av hela sin gigantiska kö så är det verkligen nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av engis:

bara göra en kort reklamation så löser det sig om man inte får något

När tänkte du göra en sådan? Ett företag har ju en viss tid på sig att leverera varan och du måste reklamera hos dem först. De kan ju dra ut på detta i flera veckor. Sedan ska kortutgivaren också kontakta företaget. Under tiden har PS5 hunnit börja säljas över disk. Att köpa NU från en butik som det varnats för en massa gånger i denna tråd är bara korkat. Det dyker ju upp seriösa möjligheter som det tipsas om hela tiden i den här tråden. Om man inte lyckats få en enhet nu kan man ju lika gärna vänta ett par veckor till.

Permalänk
Skrivet av HH1:

Jag är också förvånad. Om man har följt den tråden bara i några dagar så inser man ju att det snart är lätt att köpa en enhet i en vanlig butik. När till och med Webhallen nästan har betat av hela sin gigantiska kö så är det verkligen nära.

Jag hoppas det. Min födelsedag kommer upp snart inom 2 veckor så hoppas jag att få köpa en tom då

Permalänk

Jag la en beställning från iphonehome.se tidigare i veckan men efter att flera personer här påpekat hur tveksam den verkade vara så avbeställde jag. Borde definitivt ha gjort bättre research innan köp själv, deras bolagsfakta och åldern på hemsidan är klart oroväckande. Med det sagt så fick jag bekräftelse på min makulerade order bara några minuter efter jag skickat in förfrågan, så det talar ju för att de inte bara tar ens pengar och sticker. Men, jag hade inte tagit risken när jag vet det jag vet nu.

Jag valde att spärra mitt kort efter jag fått tillbaka pengarna, bara för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
Medlem

Även om man kan ha tur att iPhone.... (Får de ens använda namnet?) har lyckats köpa på sig ett lager så vad händer vid ett ev garantiärende? Hur lätt blir det? Förstår att folk är desperata, men sitt ner i båten. Du är snart iland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Tyvärr, gör amazon.se detsamma.

Jag kör alltid faktura på Amazon.se
Deras egna.

Permalänk
Medlem

Som alla andra säger skulle jag vara väldig förvånad om inte återförsäljaren skulle ha det på lager efter påsken. Tror att den stora efterfrågan kommer innan påsken så man har något att göra under påsken. Efter det kommer sommaren och då lär är inte spelkonsoler vara lika heta. Håll ut de kommer snart....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dopeey:

Jag kör alltid faktura på Amazon.se
Deras egna.

Hmm konstigt, jag fick bara ett betalningsalternativ igår. när jag höll på att köpa PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Hmm konstigt, jag fick bara ett betalningsalternativ igår. när jag höll på att köpa PS5.

Gå in på ”Ditt konto” och ”Köpinställningar”

Permalänk

Jag ville bara tacka detta forum för att jag fick tag på min PS5a till slut. Det var jag som blev bestulen på McDonalds på min första beställning. Förundersökningen blev nedlagd men jag fick lite på försäkringen. Jag vill verkligen tacka för alla fina ord och DM jag fick då. Det var fint av er och gjorde att det kändes bättre.

Efter det installerade jag Distill och och kollade detta forum kanske en gång i timmen minst eftersom flera företag hade börjat med släpp. Det är ju bara en spelkonsol och det finns väldigt mycket annat i livet som är viktigare men när en väl fått idéen i huvudet så är det svårt att släppa tanken. Det blir lite som ett intresse, eller ett spel i sig självt.

Jag fick aldrig någon träff via Distill men jag lyckades gå in i den här tråden precis när det @rackabajsaren skrev att det var släpp på Retrospelbutiken och jag lyckades knipa en.

Så jag ville bara tacka forumet och Rackabajsaren specifikt. Och för er andra som fortfarande väntar så verkar det, som andra har sagt, att proppen börjar gå ur nu och ni kommer snart få tag på era.

Permalänk

Någon annan än jag som väntar på Playstation 5 från Spel&Sånt? Jag är nog långt bak i kön där. Såvitt jag vet har de bara fått två kanske tre leveranser. Tänkte ifall något fått därifrån och när ni ställde i kö i så fall.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Nån som fått standard edition från Webhallen som förbokade i juli?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lebear:

Nån som fått standard edition från Webhallen som förbokade i juli?

Jag har fått och bokade 2/7. Den kom till butiken i Liljeholmen igår. När den gröna bocken syns så finns den i butiken men det kan dröja några timmar innan man får mail och det står att den kan hämtas. Sett i en kommentar innan att någon som bokade i början på september också fått sin, så din är säkert på gång.
Edit: om du bytt butik så hamnar du sist i nya butiken så ditt beställningsdatum gäller inte då.