PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Standard Edition
Webhallen
2020-06-27

Fick precis mail om att den är skickad.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dopeey:

Gå in på ”Ditt konto” och ”Köpinställningar”

Skumt, när försöker ändra, ser jag bara ett betalningsalternativ och det är bara med kort.

Permalänk

Verkar gå att köpa på danska power from kl 13

https://www.power.dk/gaming-og-underholdning/konsol/konsol/pl...

Verkar tyvärr inte kunna leverera till Sverige men kanske ett tecken på att svenska power är på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HH1:

Jag har fått och bokade 2/7. Den kom till butiken i Liljeholmen igår. När den gröna bocken syns så finns den i butiken men det kan dröja några timmar innan man får mail och det står att den kan hämtas. Sett i en kommentar innan att någon som bokade i början på september också fått sin, så din är säkert på gång.
Edit: om du bytt butik så hamnar du sist i nya butiken så ditt beställningsdatum gäller inte då.

Jag fick grön bock nu! Har inte bytt butik så jag håller tummarna

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Verkar gå att köpa på danska power from kl 13

https://www.power.dk/gaming-og-underholdning/konsol/konsol/pl...

Verkar tyvärr inte kunna leverera till Sverige men kanske ett tecken på att svenska power är på g?

Har för mig att både danska och norska Power fick in Ps5 för flera veckor sedan också, men svenska har inte lagt ut något alls. Märkligt...

Permalänk
Medlem

Beställde från CDON på senaste släppet, preliminärt leveransdatum var då 16/4. Idag fick jag i appen att PostNord hade fått beställning på leverans till mig. Innebär detta att jag kommer få det tidigare? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galbe95:

Beställde från CDON på senaste släppet, preliminärt leveransdatum var då 16/4. Idag fick jag i appen att PostNord hade fått beställning på leverans till mig. Innebär detta att jag kommer få det tidigare? 🤔

Samma här. jag beställde oxå en DE på senaste släppet och fick en notis i appen att en leverans är på väg till mig från CDON.

Det måste ju vara konsolen eftersom jag har inte beställt något annat därifrån

Permalänk
Skrivet av våffeljärn:

Fick min i söndags (7 februari) från MediaMarkt

Orderdatum - 1 oktober.

Men glädjen blev inte långvarig då den blev stulen. Efter upphämtning så stannade jag extremt dumt till på en restaurang och skulle hämta lite mat. Vid några sekunders distraktion så var någon framme och tog lådan och sprang. Det syntes alltså inte att det var en PS5 utan bara en vanlig brun kartong som den kom i.

Det är polisanmält men förundersökningen är nerlagd. Ringde playstation support och undrade om de kunde göra något, t ex bara "bricka" den så att tjuven inte kunde använda den. Men de sa att det inte kunde göra något. Jag har dock läst att det Sony ska kunna göra den oanvändbar remote vid stöld så jag ska fortsätta försöka.

Så nu skriver jag serienumret här ifall någon skulle köpa den via blocket eller liknande.

Serienummer: ]C1003733279200650403

Edit: Glömde att skriva ort. Och detta skedde alltså i Stockholm. Och modell Standard Edition

Plocka de lådan ur din bil eller hade du den i handen (på golvet?).

Sjukt i vilket fall, tur man inte bor i våran kära Hufvudstad 😅.

Permalänk
Medlem

Fick som ni andra också en bekräftelse i postnord ang CDON, otippat när man väntade på registrering av leverans från Amazon. Nu kommer ytterligare problem, DE eller SE... Man skulle vilja öppna och testa båda ang coil whine, men det kan man väl inte utan att häva returrätten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Skumt, när försöker ändra, ser jag bara ett betalningsalternativ och det är bara med kort.

Jag chatta nyligen med kundservice och tjänsten månadsfaktura är pausad tills vidare då de håller på med systemuppdateringar för tillfället

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinouwZ:

Fick som ni andra också en bekräftelse i postnord ang CDON, otippat när man väntade på registrering av leverans från Amazon. Nu kommer ytterligare problem, DE eller SE... Man skulle vilja öppna och testa båda ang coil whine, men det kan man väl inte utan att häva returrätten..

Du har rätt till att öppna och testa konsolen enligt distansavtalslagen

https://www.hallakonsument.se/lagar/lagen-om-distansavtal-och...

Permalänk

Även om iPhoneHome verkar småsketchy, så var de snabba på att svara via mail. ETA för leverans är 20-22 april. Någon som har koll om det finns något inom konsumentlagen som gynnar säljaren efter en månad från köp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wezzor:

Jag chatta nyligen med kundservice och tjänsten månadsfaktura är pausad tills vidare då de håller på med systemuppdateringar för tillfället

Oh tack för infon, det förklarar nu allting. Frågan är bara om det går att byta till faktura efter man har redan köpt och pengar dragits?

Permalänk
Medlem

Beställde igår 10:30 från amazon.se, nu har jag den hemma. Men har inte bestämt mig vad jag ska göra med den.. finns inget spel jag är sugen på direkt..

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wh|p:

Beställde igår 10:30 från amazon.se, nu har jag den hemma. Men har inte bestämt mig vad jag ska göra med den.. finns inget spel jag är sugen på direkt..

Press...doubt. Förvånande att du fick den så fort. Bor du precis until deras distributionscenter?

Permalänk
Medlem

Fick i ”mina paket” appen att mitt paket ifrån CDON är hos transportören. Beställde DE 16/3-21. Preliminärt datum var 16/4 så detta gjorde ju min dag. Håller tummarna för er andra!

Permalänk
Medlem

Har också fått upp paketet från cdon i appen, på mina sidor på cdon står det att min leverans håller på att packas så det dröjer nog inte länge

Permalänk
Medlem

var precis i kontakt med CDON kundservice och fick bekräftat att konsolen håller på att packas och förhoppningsvis skickas ut idag

Permalänk
Skrivet av Wh|p:

Beställde igår 10:30 från amazon.se, nu har jag den hemma. Men har inte bestämt mig vad jag ska göra med den.. finns inget spel jag är sugen på direkt..

Kan definitivt tänka mig att kunna köpa den av dig om du nu inte vill ha den

Permalänk
Skalshop

Webhallen - Beställningsdatum 2020-07-21 14:15 - Klar att hämtas i butik

Permalänk
Skrivet av stumbleboy:

Även om iPhoneHome verkar småsketchy, så var de snabba på att svara via mail. ETA för leverans är 20-22 april. Någon som har koll om det finns något inom konsumentlagen som gynnar säljaren efter en månad från köp?

Du har ju lagen om distansavtal på "din sida" vilket innebär att du kan ångra dig fram till 14 dagar efter att du mottagit varan. Vad gäller iPhoneHome.se så verkar det inga bekymmer att cancellera sin beställning om man har gjort en sådan. De har ju inga PS5:or i lager utan får in x-antal konsoler den 19/4. Sen kan det absolut dra ut på tiden när man ska ha en dialog med återförsäljare för att få tillbaka sina pengar. Så mitt tips är helt enkelt att avgöra huruvida man är beredd att ligga ute med 6.000:- i värsta fall längre än 1 månad.

Permalänk

Beställde också från 16/3 på CDON, står ff "behandlas" i min order på hemsidan, har ej postnord appen. Jag kanske får vänta längre då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Beställde också från 16/3 på CDON, står ff "behandlas" i min order på hemsidan, har ej postnord appen. Jag kanske får vänta längre då?

Om du går in på din order så ser du spårningsnumret och bredvid så borde du se "leveransen packas". Om det inte gör det så kommer du behöva vänta lite till då.

Permalänk
Skrivet av marmulax:

Om du går in på din order så ser du spårningsnumret och bredvid så borde du se "leveransen packas". Om det inte gör det så kommer du behöva vänta lite till då.

Pratade nyss med kundtjänst, fick bekräftelse att den packas, undrar om jag får den imorgon! Sjukt glad är man ändå!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Tyvärr, gör amazon.se detsamma.

Har för mig man kan ta på faktura på Amazon.se

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

angående IphoneHome

Jag hade aldrig spenderat mina pengar där i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Märkligt, på cdon så är statusen: behandlas, och jag har inte fått något meddelande om att produkten är på väg eller liknande, skaffade precis postnord appen och där står det beräknad ankomst: 1 dag, från cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toffifee:

Känner samma, men bara den hamnar i Postnordappen så känner jag mig lugnare. Haha.

Hämtade ut en SE från amazon.se idag!
Strax över 24h från beställning till uthämtat får väl anses som godkänt

Permalänk
Skrivet av John jarratt:

Märkligt, på cdon så är statusen: behandlas, och jag har inte fått något meddelande om att produkten är på väg eller liknande, skaffade precis postnord appen och där står det beräknad ankomst: 1 dag, från cdon?

CDONs kundtjänst berätta att deras system va lite seg fastän postnord redan har packat och skickat den, drf fick jag varken mail eller bekräftelse av dom att den har skickats. MEN går du in på CDON och söker på din order så ser man att den är på G, jag har också 1 dag kvar tills den är framme.

Permalänk
Skrivet av tjobbo:

angående IphoneHome ... Jag hade aldrig spenderat mina pengar där i alla fall

Där ser man. Skrev till dem precis nu och fick min order makulerad inom 2-3 minuter. Sannerligen snabb service, men de har en rejäl uppförsbacke för att rentvå sitt namn.