PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Dom som beställt idag? Den går ju inte att beställa ens?

Det gick att boka idag mellan kl 10-13

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini | NZXT N7 B550 | R5 3600 | Zotac 1080 Ti | 32 GB G.Skill RAM | 2,5 TB SSD
144Hz Odyssey G5 27" | 144Hz MSI 24" | PS5

Permalänk
Skrivet av westrandy:

tvivlar på att de får in maskiner mitt i natten...

Kan meddela att mitt PS5 fanns att hämta ut i tisdags så nog släppte de fler mitt i natten allt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk

Någon som vet om CDON tidigare har "överbokat" sig så att inte alla som bokat fått en konsol? Eller tar de bara emot så många bokningar som de får in konsoler?

Permalänk

Av nyfikenhet har någon fått felaktiga PS5? Vad gjorde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Av nyfikenhet har någon fått felaktiga PS5? Vad gjorde du?

Min CD-läsare kan börja låta lite, utöver när den varvar upp vilket är normalt. Det slutar om jag "knackar" till konsolen lite försiktigt. Det dyker bara upp ibland och vill inte skicka iväg den för något byte när man äntligen fått hem den.

Min ligger horisontalt och verkar vara det som framkallar missljudet.

Permalänk
Skrivet av Trilsken:

Min CD-läsare kan börja låta lite, utöver när den varvar upp vilket är normalt. Det slutar om jag "knackar" till konsolen lite försiktigt. Det dyker bara upp ibland och vill inte skicka iväg den för något byte när man äntligen fått hem den.

Min ligger horisontalt och verkar vara det som framkallar missljudet.

Ska du skicka det tillbaka för att få ett ny konsol eller?

Permalänk
Medlem

Dom har tydligen tagit bort ps5 från sidan på CDON såg ja nyss. Why?

Permalänk
Medlem

NORDIC SALES & TRADING LIMITED UK Filial
Org.nr: 516412-1542
Bevaka företag

Bolagsöversikt
Information
VD
Yohan Gabriel Varli
Bolagsform
Filial
F-Skatt
Registrerad Läs mer
Moms
Registrerad i Momsregistret
Registreringsår
2020
Visa styrelsen
Kontaktuppgifter
Besöksadress
GILLESTIGEN 34
Ort
151 52 Södertälje
Län
Stockholms län

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Min router blockar t.om iphonehome för misstänkt malware/phishing. Sak samma, sidan har tagits upp flertal gånger nu och bör sluta spammas här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisttimecaller:

Konsol går nu att beställa från iphonehome.se. Någon nämnde hemsidan här i forumet tidigare men jag är inte helt trygg med sidan så vågar nog inte beställa. Går bara att betala med kort och inte bra omdöme, trots att de bara har 2-3. Någon med bättre koll på den sidan?

https://iphonehome.se/playstation/playstation-5-dualsense-3d-...

Mitt antivirus blockar sidan för bedrägeri och bluff

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Kommer det finnas någon hemsida som får in så man kan boka eller släpper för utlottning inom kommande dagar tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskil:

Nu går det att boka DE på cdon med leverans i mitten på april!

Applåder och tusen tack för tipset, jag lyckades boka en av dessa den 16:e som levererades igår till min stora förtjusning!

Datumförtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Dom har tydligen tagit bort ps5 från sidan på CDON såg ja nyss. Why?

Cdon och Amazon plockar bort produktsidan när det inte finns att beställa/boka. Gissar på att det är för att minska trafiken på deras sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nnevynn:

Cdon och Amazon plockar bort produktsidan när det inte finns att beställa/boka. Gissar på att det är för att minska trafiken på deras sidor.

Okay för har kunnat sett tidigare men då har det ju bara stått meddela mig,

Permalänk
Medlem
Skrivet av venomze:

Dom har tydligen tagit bort ps5 från sidan på CDON såg ja nyss. Why?

Jag gissar att det kan bero på att det är så många som kör Distill eller liknande som hämtar sidan flera gånger i minuten vilket påverkar belastningen och prestandan på deras servrar.

Permalänk

Kommer det finnas någon hemsida som får in så man kan boka eller släpper för utlottning inom kommande dagar tror ni?

Permalänk

Vilka spel ska ni/har ni köpt till PS5? Finns inte så många just nu men tänkte köpa den nya Resident Evil och Cyberpunk (när PS5 versionen släpps) och upgradera Ghost of Tsushima o Fifa som jag redan har på 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Vilka spel ska ni/har ni köpt till PS5? Finns inte så många just nu men tänkte köpa den nya Resident Evil och Cyberpunk (när PS5 versionen släpps) och upgradera Ghost of Tsushima o Fifa som jag redan har på 4.

Demon's Souls kommer jag köpa samma sekund som jag startar konsolen

Permalänk

Demon Soul’s här med. Kommer nog lira lite av Miles Morales igen för att se skillnaden. Har hört bra saker om Astro’s Playroom som kommer förinstallerat också, känns som en självklar grej att prova.

Permalänk

Demon's souls 4 sure 🙌🙌

Permalänk

Kommer det finnas någon hemsida som får in så man kan boka eller släpper för utlottning inom kommande dagar tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Kommer det finnas någon hemsida som får in så man kan boka eller släpper för utlottning inom kommande dagar tror ni?

Hej Simon! Välkommen till forumet. För att man ska trivas här kan det vara bra att känna till några enkla regler. En av dessa är att ingen tycker det är kul är någon bumpar sina frågor.

Jag tror att det kan komma flera släpp! Det baserar jag endast på tillgängligheten de senaste två veckorna. Så egentligen är det mer en känsla.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Hej Simon! Välkommen till forumet. För att man ska trivas här kan det vara bra att känna till några enkla regler. En av dessa är att ingen tycker det är kul är någon bumpar sina frågor.

Jag tror att det kan komma flera släpp! Det baserar jag endast på tillgängligheten de senaste två veckorna. Så egentligen är det mer en känsla.

Ok sorry men jag vill jättegärna veta d så att jag kan vara på tårna och knipa ett Ps5, tack för svar

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Ok sorry men jag vill jättegärna veta d så att jag kan vara på tårna och knipa ett Ps5, tack för svar

Netonnet och MediaMarkt är väl de som släppt flest de senaste veckorna, oftast mitt på dagen på onsdagar och torsdagar. Samt bara Elgiganten som lottat ut så följ deras Instagram som länkat tidigare I tråden är väl tipset om du vill vara med i eventuella fler utlottningar.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av Trilsken:

Min CD-läsare kan börja låta lite, utöver när den varvar upp vilket är normalt. Det slutar om jag "knackar" till konsolen lite försiktigt. Det dyker bara upp ibland och vill inte skicka iväg den för något byte när man äntligen fått hem den.

Min ligger horisontalt och verkar vara det som framkallar missljudet.

https://hardware.support.playstation.com/en_US#/product

Sök på disc/reader och miss ljud så får du instruktioner från playstation själva. Verkar ha med rpm att göra.
Min konsoll blev en lövblåsare när jag spelade tlou2 😅

Kanske det hjälper dig med? Dock lite sjukt att man som konsument ska behöva göra detta..

Permalänk
Medlem

https://www.wilbein.se/product/playstation-5-ps5/?fbclid=IwAR...

Såg detta men vet inte om det är legit. Så ta inget ansvar över detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrK_8:

https://www.wilbein.se/product/playstation-5-ps5/?fbclid=IwAR...

Såg detta men vet inte om det är legit. Så ta inget ansvar över detta

Ser 0% legit ut...

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Kan meddela att mitt PS5 fanns att hämta ut i tisdags så nog släppte de fler mitt i natten allt.

fantastiskt att de verkligen va så.. men det kändes suspekt

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk

Vill bara rikta ett stort tack till denna tråd, och i synnerhet personen som tipsade om amazons släpp tidigare i veckan. Fick hem den i fredags och den överträffar faktiskt mina förväntningar. Vilken maskin!

Permalänk
Medlem