PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Märkligt tyckte jag såg denna annons på Tradera som såld. Är rätt säker att detta är Scam!
Gör din egen bedömning.

Permalänk
Skrivet av HenrikM:

Verkar någonting var för bra för att vara sant, så är det oftast så. De flesta kollar ju vad den produkten man har tänkt att sälja kostar på andrahandsmarknaden. Endast personliga åsikter här. Men det verkar för bra för att vara sant och jag hittar ingen person med det namnet runtomkring Domsjö på ratsit.se. Vill man chansa skulle jag ha krävt att köpa med efterbetalning d.v.s. att man kan hämta ut och kontrollera varan innan utbetalning till säljaren sker. Exempel på tjänster är Payson som manfår betala in till som en mellanhand. Det kostar en liten slant (olika mycket beroende på varans pris). Men då har man möjlighet att kontrollera paketet innan säljaren mottager pengarna.

EDIT: Tycker det hela verkar väldigt skumt och oseriöst att man tagit en skärmdump på sin telefon och lagt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutnalle:

Märkligt tyckte jag såg denna annons på Tradera som såld. Är rätt säker att detta är Scam!
Gör din egen bedömning.

Det var därför jag skrev om det var nån som bor i närheten.

Permalänk

Bor i närheten och messade. Skrev att jag betalar mer än utsatt pris och hämtar i eftermiddag. När jag skrev att jag betalar när jag hämtar varan dog konversationen helt.

Troligen 99% bluff, tyvärr!

Permalänk

Jag frågade CDON om 30 maj release datumen som stod några dagar sen o de sa att de är inte helt hundra när de får nya konsoler så det är helt preliminary men han tror de kommer att skickas ut mycket snabbare än så, antagligen inom ett par veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Jag frågade CDON om 30 maj release datumen som stod några dagar sen o de sa att de är inte helt hundra när de får nya konsoler så det är helt preliminary men han tror de kommer att skickas ut mycket snabbare än så, antagligen inom ett par veckor.

Lite den känsla jag också fick.

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Jag frågade CDON om 30 maj release datumen som stod några dagar sen o de sa att de är inte helt hundra när de får nya konsoler så det är helt preliminary men han tror de kommer att skickas ut mycket snabbare än så, antagligen inom ett par veckor.

Låter inte som man ska räkna med något förrän mitten-slutet av april, men kul att det kanske inte dröjer så länge som till 30e maj iaf!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Håll ögonen på ElgigantenGaming på Instagram ni som jagar PS5. Kommer info där imorgon 08.00.

Edit: 2:a på bollen

Permalänk
Medlem

Känns som om nästa släpp hos EG är (för min del tyvärr) digital edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dgeek:

Känns som om nästa släpp hos EG är (för min del tyvärr) digital edition?

Vad grundar du det på?

Permalänk
Skrivet av dgeek:

Känns som om nästa släpp hos EG är (för min del tyvärr) digital edition?

Utifrån bilden de la upp känns det uppenbart att det är utlottning för båda varianterna (men att man bara får välja att vara med i en av dem)

Permalänk
Skrivet av DiscoLarry:

Utifrån bilden de la upp känns det uppenbart att det är utlottning för båda varianterna (men att man bara får välja att vara med i en av dem)

Tror ni utlottningen kommer va prick klockan 8 eller att de bara informerar om den o så kör de igång den senare på dagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Tror ni utlottningen kommer va prick klockan 8 eller att de bara informerar om den o så kör de igång den senare på dagen?

Tror det är information. Så har det funkat innan. Information på tisdagen och utlottning torsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosalin:

Tror det är information. Så har det funkat innan. Information på tisdagen och utlottning torsdagen.

Får de in lika många enheter som sist lär det bli "andra chansen" på fredagen för de koder som inte användes på torsdagen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En fråga till Sony Sverige, när kan man beställa Vision-S?

Permalänk

Jag när jag lyckas beställa en konsol o börja vänta tills de skicka det:

https://pbs.twimg.com/media/DX7O0iDWAAItF6f.jpg:large

Permalänk
Medlem

Har fått upp Instagramreklam från Webhallen Sverige om utlottning av 50st PS5, annonsen ser legit ut men när man tycker på länken kommer man till ett Google docs formulär vilket känns helt fel.

Eftersom dom inte använder sitt egna Instagram konto eller hemsida så känns det som scam.

Permalänk
Skrivet av JayBe:

Har fått upp Instagramreklam från Webhallen Sverige om utlottning av 50st PS5, annonsen ser legit ut men när man tycker på länken kommer man till ett Google docs formulär vilket känns helt fel.

Eftersom dom inte använder sitt egna Instagram konto eller hemsida så känns det som scam.

En utlottning av PS5 från Webhallen skulle var ett ganska katastrofalt PR drag just nu med tanke på hur många kunder de har som väntar i kö. Hoppas och tror inte att Webhallen är så korkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayBe:

Har fått upp Instagramreklam från Webhallen Sverige om utlottning av 50st PS5, annonsen ser legit ut men när man tycker på länken kommer man till ett Google docs formulär vilket känns helt fel.

Eftersom dom inte använder sitt egna Instagram konto eller hemsida så känns det som scam.

Det är scam.

Permalänk
Medlem

Hur är man ens med i utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebonit:

Det är scam.

Ja, facebooksidan som publicerade tävlingen är en dag gammal, då är det inte äkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Hur är man ens med i utlottning?

Säkert genom att skriva in sina kreditkorts-uppgifter 😁

Permalänk

Sen svar, men vill bara informera att jag knep en från Elgigantens utlottning och nu tagit bort bokning från Dustin och Ginza. Så ni som bokat där efter mig har iaf en mindre framför er i kön!

Permalänk

Har någon sett informationen som ska släppas kring utlottning från Elgiganten? De sa kl 8 igår

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Har någon sett informationen som ska släppas kring utlottning från Elgiganten? De sa kl 8 igår

Ingenting so far..

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Ingenting so far..

Kanske det e kl 8 på natten....

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför man skriver 08.00 för att sedan vara redo vid 08.00?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Kan hoppas de ”glömmer” dela det på Instagram så man har större chans. 😁