PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av plotten:

Kan man anmäla sig för utlottning på både DE och SE på EG eller kan man bara en av dom?

Endast en.. anmäler man sig dubbelt tas man bort från utlottningen. Så tänk igenom innan. Säkerligen större sannolikhet att nypa den Digitala utgåvan av förklarliga skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Endast en.. anmäler man sig dubbelt tas man bort från utlottningen. Så tänk igenom innan. Säkerligen större sannolikhet att nypa den Digitala utgåvan av förklarliga skäl.

Okej tack, anmälde mig för den digitala så bara hoppas man har tur för en gångs skull

Permalänk
Medlem
Skrivet av skoldborg:

Man kunde boka PS5 SE med leveransdatum 30e maj under en kort period (2-3 timmar) förra veckan. Det tror jag är enda "släppet" som CDON haft den senaste tiden.

Ah, det var nog det jag såg. Han ju aldrig till sidan innan de var slut igen.

Permalänk
Skrivet av Torandi:

Ah, det var nog det jag såg. Han ju aldrig till sidan innan de var slut igen.

Det är nog inte lönt att gå efter mailet som skickas ut. Har varit med om det två gånger nu och bokningarna är slut redan när man få mailet. Nu sist så diffade på någon timme när jag fick mail om "nu finns en produkt du bevakar tillgänglig att beställa".

Permalänk
Medlem

Haha man märker nu att alla scalpers börjar bli lite otåliga😂 skynda fynda endast 9000kr! Köp båda för 18000!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Haha man märker nu att alla scalpers börjar bli lite otåliga😂 skynda fynda endast 9000kr! Köp båda för 18000!

Sen får alla se till att de inte ens får inköpspris för dem!

Permalänk
Skrivet av jonkol:

Sen får alla se till att de inte ens får inköpspris för dem!

Noterade den annonsen på blocket också. Majoriteten vill ha mellan 7000-8000kr. Men köp båda för 18.000kr. SKYNDA & FYNDA gott folk!

*ironisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Det är nog inte lönt att gå efter mailet som skickas ut. Har varit med om det två gånger nu och bokningarna är slut redan när man få mailet. Nu sist så diffade på någon timme när jag fick mail om "nu finns en produkt du bevakar tillgänglig att beställa".

Jo, jag har insett det. NetOnNet skickade iaf ut mail om att följa dem på instagram för info om släpp, men verkar som att de bara postat om det en gång sen dess, så verkar inte stämma.

Permalänk
Skrivet av jonkol:

Sen får alla se till att de inte ens får inköpspris för dem!

därav man har extra is i magen, 4,9k för disk edition känns ju inte helt otänkbart om de nu blir som det verkar att de inom en månad säkert finns i butik på sina ställen(mest baserat på hur många här i tråden som fått den jämfört med för några veckor sen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

därav man har extra is i magen, 4,9k för disk edition känns ju inte helt otänkbart om de nu blir som det verkar att de inom en månad säkert finns i butik på sina ställen(mest baserat på hur många här i tråden som fått den jämfört med för några veckor sen).

Noll risk med att hålla på med sånt så tror inte man kommer få en oöppnad konsol för under butikspris. Bara att lämna tillbaka konsoler till butiken på öppet köp om man inte lyckas sälja inom 14-60 dagar så förlorar man inga pengar. Kan dock finnas folk som ångrar sig och inte vill ha konsolen längre när tillgången är bra igen och då får de ju sälja under inköpspris förstås.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Finns det några som helst uppskattningar om hur stor efterfrågan kan tänkas vara rent globalt sett till tillgång? Finns det med andra ord några hyfsade uppskattningar om när tillgången hunnit ikapp efterfrågan? Till hösten? Någon gång nästa år eller till nästa generations konsoler, eller aldrig? Det borde ju finnas några ljushuvuden hos sony som kan räkna på sånt här?

Andra halvan -21 gissar Sony.https://www.theverge.com/2021/2/23/22297039/playstation-...

Permalänk
Medlem

Bättre länk!

Permalänk

Jag hoppas vi kunna vakna i morgon med ett e-postmeddelande som innehåller en kod bois

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Jag hoppas vi kunna vakna i morgon med ett e-postmeddelande som innehåller en kod bois

Vilken tid blev man meddelad förra gången? Blev man meddelad oavsett vinst eller ej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogermadsen:

Vilken tid blev man meddelad förra gången? Blev man meddelad oavsett vinst eller ej?

Kommer inte ihåg tiden, men man fick oavsett vinst eller ej.

Permalänk
Skrivet av cebonit:

Kommer inte ihåg tiden, men man fick oavsett vinst eller ej.

Blev meddelad efter 13:00 senast och ja man blir meddelad oavsett

EDIT: 13:10 för att vara exakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Finns det några som helst uppskattningar om hur stor efterfrågan kan tänkas vara rent globalt sett till tillgång? Finns det med andra ord några hyfsade uppskattningar om när tillgången hunnit ikapp efterfrågan? Till hösten? Någon gång nästa år eller till nästa generations konsoler, eller aldrig? Det borde ju finnas några ljushuvuden hos sony som kan räkna på sånt här?

Om man kikar på "köp nu" på t.ex tradera, verkar ju priserna gått ner rätt ordentligt de senaste veckorna, går att få en för 7000kr nu, så efterfrågan verkar ha gått ner samt tillgången upp.

Gissar på att det är ikapp nångång i sommar om det fortsätter så här...(hoppas!)

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk

Hoppas man på 4:e gången gillt idag? Idag smäller det! Några lyckliga och massvis med besvikna

Permalänk

Ingen som vet mer om Webhallens 50+ inkommande enheter?

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Ingen som vet mer om Webhallens 50+ inkommande enheter?

Så har det sett ut emellanåt på Webhallen. 50+ på väg in som sedan försvinner till de som förbokat (antar jag). Men rent spontant så känns det som att leveranserna kommer med tajtare mellanrum nu.

Permalänk

Någon som har fått nått meddelande än?

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Så har det sett ut emellanåt på Webhallen. 50+ på väg in som sedan försvinner till de som förbokat (antar jag). Men rent spontant så känns det som att leveranserna kommer med tajtare mellanrum nu.

Har ju en bokning som ligger där. Vet du om de tar in fler bokningar mot förväntat antal enheter?

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Någon som har fått nått meddelande än?

Tror det kommer efter lunch någon gång.

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Har ju en bokning som ligger där. Vet du om de tar in fler bokningar mot förväntat antal enheter?

Ingen aning. Jag förutsätter att de inte gör det. Vad jag fattat det som så är det på uppmaning av Sony som det inte ska gå att förboka enheter för att undvika för långa köer och därmed ännu sämre good will för Sony. Ps5 har ju varit katastrof om man jämför med tidigare konsolreleaser. Hela situationen är smått absurd

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Ingen aning. Jag förutsätter att de inte gör det. Vad jag fattat det som så är det på uppmaning av Sony som det inte ska gå att förboka enheter för att undvika för långa köer och därmed ännu sämre good will för Sony. Ps5 har ju varit katastrof om man jämför med tidigare konsolreleaser. Hela situationen är smått absurd

Tack försvar! Håller med, det känns rätt absurt alltihopa. Svårt att förstå men det är väl den fördömda pandemins konsekvenser. Hoppas inte att allt för många bidrar till alla scalpers. Kan förstå att man kan ta 500-1000kr mer men många som vill ha 8-9K. Det hoppas jag verkligen ingen är så desperat att göra. Tror att man börjar se ljuset i tunneln nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Om man kikar på "köp nu" på t.ex tradera, verkar ju priserna gått ner rätt ordentligt de senaste veckorna, går att få en för 7000kr nu, så efterfrågan verkar ha gått ner samt tillgången upp.

Gissar på att det är ikapp nångång i sommar om det fortsätter så här...(hoppas!)

Hur många PS5 kommer med båt, en stor container båt har fastnad i Suezkanalen!

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mBzLnO/gigantisk-lastesk...

Permalänk
Skrivet av Peter4C:

Hur många PS5 kommer med båt, en stor container båt har fastnad i Suezkanalen!

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/mBzLnO/gigantisk-lastesk...

Jag tror det var de enheter som Iphonehome hade beställt

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Jag tror det var de enheter som Iphonehome hade beställt

Läst det någonstans eller enbart spekulation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Läst det någonstans eller enbart spekulation?

Det var nog garanterat ett skämt. Att båten skulle ha fastnat i Suezkanalen låter som en dålig bortförklaring från ett företag som aldrig planerat att leverera från början.

Ingen koll på iphonehome men skulle inte våga beställa därifrån själv.

Permalänk
Skrivet av eriksson850:

Det var nog garanterat ett skämt. Att båten skulle ha fastnat i Suezkanalen låter som en dålig bortförklaring från ett företag som aldrig planerat att leverera från början.

Ingen koll på iphonehome men skulle inte våga beställa därifrån själv.

Exakt så, Jo alla säger att man ska skita i att beställa från dem. Deras huvudsyssla är tydligen skaldjur och skönhetsprodukter och ägaren är dömd x antal gånger för oegentligheter. Känns nästan mer legit att köpa av en scalper då.