PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Det var det datumet som stod vid bokningen, så det stämmer. Jag har dock varit i kontakt med Cdon och de enheter som kunde bokas under gårdagen är under samma batch som de som kunde bokas någon dag tidigare på Cdon. De kunde inte komma med exakt leveransdatum men de sa vidare att leveransen är på gång till deras lager och hoppas på en leverans så snart som möjligt, redan under nästa vecka. Men det är som sagt inte säkert att så blir fallet. Men förhoppningen från deras sida är den.

Tar CDON bort atrikeln när de ej är bokningsbara (till skillnad från mediamarkt etc)? Hittar ej någon artikel att hålla koll på öht.

Permalänk
Skrivet av turbotomte:

Tar CDON bort atrikeln när de ej är bokningsbara (till skillnad från mediamarkt etc)? Hittar ej någon artikel att hålla koll på öht.

Verkar som att Cdon tar bort produkten från sidan när den ej är tillgänglig för bokning/köp.

Permalänk

Skickade iväg ett meddelande igår också när chatten var stängd. Detta svarar de på meddelandet. För chattsvaret hänvisar jag till mitt tidigare inlägg. Svar på mejlet:

==========================================================
Vad bra att du hör av dig.

Vi släppte Playstation 5 till försäljning förra veckan och man fick max köpa 1 konsol per kund. Intresset är väldigt stort och vi sålde slut på alla enheter på bara minuter.

Alla som har bokat konsolen och fått sina köp godkända (en orderbekräftelse) kommer få sin konsol skickad senast i Maj enligt vår senaste prognos. Vi kommer skicka ut dem så fort vi kan. Så fort vi skickar varan får du ett mail med spårningsinformation. I nuläget har vi inget närmare datum än Maj även om det såklart kan gå mycket fortare.

Konsolerna skickas i turordning och vi får in leveranser löpande så alla får inte sin konsol samtidigt. Vi jobbar så fort vi kan med detta, tack för ditt tålamod med leveransen.

Har du några frågor är det bara att du hör av dig, annars får jag passa på att gratulera till din nya konsol.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Milton
===========================================================

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Tar CDON bort atrikeln när de ej är bokningsbara (till skillnad från mediamarkt etc)? Hittar ej någon artikel att hålla koll på öht.

Ja kontaktade cdon nyss och nu skrev dom vi har ingen
Info för tillfället.. medans när jag kontaktade dom tidigare sa
Dom att leverans kommer nästa vecka och kommer dom att skickas nästa vecka typ.. och igår såg jag att en annan som beställt den 19 fick svar packad skickas idag eller imon.. så nu tror jag inte på nått längre
Sj beställde jag den 19e

Permalänk
Skrivet av TN9:

Ja kontaktade cdon nyss och nu skrev dom vi har ingen
Info för tillfället.. medans när jag kontaktade dom tidigare sa
Dom att leverans kommer nästa vecka och kommer dom att skickas nästa vecka typ.. och igår såg jag att en annan som beställt den 19 fick svar packad skickas idag eller imon.. så nu tror jag inte på nått längre
Sj beställde jag den 19e

Lite olika information beroende på vem som svarar. Kontentan är nog att de själv inte vet så mycket. Vi kan bara hoppas på att det kommer snarast möjligast

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Lite olika information beroende på vem som svarar. Kontentan är nog att de själv inte vet så mycket. Vi kan bara hoppas på att det kommer snarast möjligast

Det är nog så

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Skickade iväg ett meddelande igår också när chatten var stängd. Detta svarar de på meddelandet. För chattsvaret hänvisar jag till mitt tidigare inlägg. Svar på mejlet:

==========================================================
Vad bra att du hör av dig.

Vi släppte Playstation 5 till försäljning förra veckan och man fick max köpa 1 konsol per kund. Intresset är väldigt stort och vi sålde slut på alla enheter på bara minuter.

Alla som har bokat konsolen och fått sina köp godkända (en orderbekräftelse) kommer få sin konsol skickad senast i Maj enligt vår senaste prognos. Vi kommer skicka ut dem så fort vi kan. Så fort vi skickar varan får du ett mail med spårningsinformation. I nuläget har vi inget närmare datum än Maj även om det såklart kan gå mycket fortare.

Konsolerna skickas i turordning och vi får in leveranser löpande så alla får inte sin konsol samtidigt. Vi jobbar så fort vi kan med detta, tack för ditt tålamod med leveransen.

Har du några frågor är det bara att du hör av dig, annars får jag passa på att gratulera till din nya konsol.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Milton
===========================================================

Jag fått exakt samma svar word for word så det e bara copy paste från de tror jag men när jag pratade med de på live chat sa de att de ska skicka iväg redan idag eller nästa vecka.

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Jag fått exakt samma svar word for word så det e bara copy paste från de tror jag men när jag pratade med de på live chat sa de att de ska skicka iväg redan idag eller nästa vecka.

Låter rimligt. Det är nog så med tanke på antalet förfrågningar de får kring leveranserna. Sofie på live chatten lät dock mer förhoppningsfull. Vet inte om man kan bifoga skärmdumpar här? Men där lät det avsevärt med åt riktningen att de kan skickas redan under kommande vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Låter rimligt. Det är nog så med tanke på antalet förfrågningar de får kring leveranserna. Sofie på live chatten lät dock mer förhoppningsfull. Vet inte om man kan bifoga skärmdumpar här? Men där lät det avsevärt med åt riktningen att de kan skickas redan under kommande vecka.

Du borde kunna bifoga bilder om du klickar på "skriv svar" längst ner till höger istället för att använda textrutan under.
EDIT: Jag hade visst fel, där kan man bara länka bild. Men du kan ju kanske ladda upp dem på imgur eller nått.

Permalänk

Hahah stackarna som jobbar på CDONS kundtjänst nu Kanske bäst att någon mer härifrån skriver och frågar en gång till så att vi är på den säkra sidan 🥳

Permalänk
Medlem

Skulle beställa igår från cdon priset var 9999kr och såg ingenstans i text att priset skulle reduceras. Så jag beställde aldrig ändrar dom priset till det rätta efter beställningen är lagd ?

Permalänk
Skrivet av Maskoro:

Skulle beställa igår från cdon priset var 9999kr och såg ingenstans i text att priset skulle reduceras. Så jag beställde aldrig ändrar dom priset till det rätta efter beställningen är lagd ?

Så har det fungerat vid förhandsbokningar i alla fall. I värsta fall får man ju bara göra ett återköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskoro:

Skulle beställa igår från cdon priset var 9999kr och såg ingenstans i text att priset skulle reduceras. Så jag beställde aldrig ändrar dom priset till det rätta efter beställningen är lagd ?

Priset som står på CDON är vad du får betala. Det var nog en annan säljare, CDON är ju lite som en marknadsplats nuförtiden, som Amazon.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Priset som står på CDON är vad du får betala. Det var nog en annan säljare, CDON är ju lite som en marknadsplats nuförtiden, som Amazon.

Lite vad jag misstänkte att det var någon annan åf som la ut för 9999kr och då tar vinsten på dom som inte orkar reklamera

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om detta företag?
Hittade dom via annons på cdon.com.

https://iphonehome.se/playstation/playstation/

Det går ju köpa, men vid betalningsalternativ står det i infon att olika betalningsalternativ ska komma upp men det gör det inte för mig. Vågar inte betala 6000 i förskott. Jag skickade iväg frågor till dom men fick inget svar 🤔 Känns lite skumt

Permalänk
Skrivet av met0:

Någon som vet något om detta företag?
Hittade dom via annons på cdon.com.

https://iphonehome.se/playstation/playstation/

Det går ju köpa, men vid betalningsalternativ står det i infon att olika betalningsalternativ ska komma upp men det gör det inte för mig. Vågar inte betala 6000 i förskott. Jag skickade iväg frågor till dom men fick inget svar 🤔 Känns lite skumt

Användare här inne har tidigare varnat för att företaget står som registrerat för att hålla på med skönhet & skaldjur samt misstänksam ägare som blivit dömd?
Någon hade väl genomfört ett köp och ångrat sig och fått pengarna tillbaka snabbt. Så högt osäkert företag. Tänker framförallt att eventuella framtida garantiärenden kan krångla om man får sin leverans därifrån. Skulle nog säga att man kanske bör avvakta tills de större aktörerna får in ytterligare leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Användare här inne har tidigare varnat för att företaget står som registrerat för att hålla på med skönhet & skaldjur samt misstänksam ägare som blivit dömd?
Någon hade väl genomfört ett köp och ångrat sig och fått pengarna tillbaka snabbt. Så högt osäkert företag. Tänker framförallt att eventuella framtida garantiärenden kan krångla om man får sin leverans därifrån. Skulle nog säga att man kanske bör avvakta tills de större aktörerna få in ytterligare leveranser.

Ja, tänker också att det är nog klokt att köpa från mer kända återförsäljare. Såg att företaget redan diskuterats kort efter att jag skrev, men tack för svar!

Permalänk
Skrivet av met0:

Ja, tänker också att det är nog klokt att köpa från mer kända återförsäljare. Såg att företaget redan diskuterats kort efter att jag skrev, men tack för svar!

Tycker du tänker klokt och rätt. Visst kan man i värsta fall avvara 6.000kr i hopp om att få en konsol. Men att sponsra eventuell tveksam verksamhet, njae. Så ska man ha orken att driva en rättslig process och då kanske företaget i sig går i konkurs. Så finns inget kapital där etc. Jag lyckades få tag på en enhet från Cdon (väntar på leverans) men hade helst köpt från Elgiganten, Mediamarkt eller NetOnNet som finns i stan. Då är det bara att fysiskt gå till en butik om det skulle vara något. Cdon hoppas man ju ändå sköter sina garantiärenden Får jag nys om ett släpp så kommer jag lägga upp det här i forumet likt de flesta andra gör här.

Permalänk
Medlem

Skrev tidigare att jag hade en beställning från
Webbhallen förra året en SE bokad i början på september
Jag talade med dom idag och dom da att det ser ljust ut för dig
Nästa vecka är det möjligt att jag får den..

Så nu tänker jag på cdons nästa vecka svar. Då måste det betyda på nått sätt att alla dom största spelarna om man säger så kommer få in leveranser nästa vecka o framåt

Men jag tror att mycket som sägs är BS
Också

Permalänk
Skrivet av TN9:

Skrev tidigare att jag hade en beställning från
Webbhallen förra året en SE bokad i början på september
Jag talade med dom idag och dom da att det ser ljust ut för dig
Nästa vecka är det möjligt att jag får den..

Så nu tänker jag på cdons nästa vecka svar. Då måste det betyda på nått sätt att alla dom största spelarna om man säger så kommer få in leveranser nästa vecka o framåt

Men jag tror att mycket som sägs är BS
Också

Tänker också att de större aktörerna kommer få in inom kort. Giganten kör väl vidare på sina utlottningar förmodar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrCorleone:

Tänker också att de större aktörerna kommer få in inom kort. Giganten kör väl vidare på sina utlottningar förmodar jag.

Såg något rykte på en brittisk sida om att Amazon förväntas få in ett stort parti i helgen. Oklart om det är sant, och om det i så fall också gäller amazon.se, men värt att hålla ett extra öga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av met0:

Någon som vet något om detta företag?
Hittade dom via annons på cdon.com.

https://iphonehome.se/playstation/playstation/

Det går ju köpa, men vid betalningsalternativ står det i infon att olika betalningsalternativ ska komma upp men det gör det inte för mig. Vågar inte betala 6000 i förskott. Jag skickade iväg frågor till dom men fick inget svar 🤔 Känns lite skumt

Köp INTE där

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag frågade igen (För de som beställde 19:de), de sa:

Permalänk
Skrivet av yomartin:

Jag frågade igen (För de som beställde 19:de), de sa:https://i.imgur.com/RT65RAI.png

Grymt! Jag hör bara det jag vill höra nu. Allt om 30 maj är bara en konspiration

Permalänk

Har lite nya information från cdon om beställningar från den 19de. Har precis pratat med chatten där:

"Our warehouse is unfortunately falling behind because of the larger order volume through our celebrations of 22 years, my colleague was not made aware of this until today unfortunately, we're hoping to have it shipped in the beginning of next week.
We're aiming for the beginning of next week and to be in phase after the week. If I get any other information I will get back to you but that is the prognosis."

Permalänk
Skrivet av yomartin:

Jag frågade igen (För de som beställde 19:de), de sa:https://i.imgur.com/RT65RAI.png

Jag tror (ren spekulation) att både detta och det meddelande som vissa andra fått från CDON, gällande senare leverans, stämmer. De hanterar ordrarna i den ordning de kom in. De som beställde 19e kan troligen förvänta sig leverans nästa vecka, men gällande den bokning som öppnades igår så känns det ju rimligt att det skulle dröja något längre. Däremot verkar det inte som att någon ska behöva vänta till 30e maj och det är ju väldigt positivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomsrath:

Grymt! Jag hör bara det jag vill höra nu. Allt om 30 maj är bara en konspiration

Fan va gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Har inte hållit särskilt bra koll på utvecklingen av denna kö, varit upptagen med att tappa hår över andra datorkomponenter.

Systerson fyller år i sommar, hur ser utsikterna ut inför att få en konsol legitimt (tradera osv är ej legitimt dvs) till juli enligt er som har lite pejl på läget?

Förrförra veckan bestämde jag mig för att göra ett ärligt försök i och med EGs utlottning samt MMs försäljning för medlemmar. Nästkommande måndag stod en PS5 SE i hallen Så det är inte omöjligt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Förrförra veckan bestämde jag mig för att göra ett ärligt försök i och med EGs utlottning samt MMs försäljning för medlemmar. Nästkommande måndag stod en PS5 SE i hallen Så det är inte omöjligt.

Hur/var går MM ut med sin försäljning för medlemmar? Mail, insta etc?

Permalänk

Fick mail nu att min order från EG håller på att förberedas, så till alla som bokade med nån annans kod kan jag meddela att det funkade. Tror att d ba använde d där med att radera ordar som ett hot