PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Någon som köpt sin hos: https://playstation-sony.eu/??
Är det legit?..

FAKE!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Någon som köpt sin hos: https://playstation-sony.eu/??
Är det legit?..

Skulle som tidigare skrivare satt detta som scam. Certet är utfärdat den 11 mars 2021 så det låter lagom skumt redan där. Men snygg scam oavsett säkert någon som gå på det.

Permalänk
Skrivet av Coolside:

Någon som köpt sin hos: https://playstation-sony.eu/??
Är det legit?..

Undvik!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Angående hemsidan https://playstation-sony.eu/?

Den ser dock väldigt välgjord ut men skenet bedrar.

Då är det bara vänta snällt och hoppas på elgigantens utlottning.

Permalänk
Medlem

Hur ofta brukar EG köra sin utlottning?

Permalänk

Blir galen om jag inte får tag på ett Ps5 snart. Skulle ha ett i födelsedagspresent i novmber men det gick såklart inte. Vill också veta hur ofta EG har sin lottning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaH:

Hur ofta brukar EG köra sin utlottning?

Skrivet av SlaytanicShredder:

Blir galen om jag inte får tag på ett Ps5 snart. Skulle ha ett i födelsedagspresent i novmber men det gick såklart inte. Vill också veta hur ofta EG har sin lottning.

Typ varannan vecka

Permalänk
Skrivet av Kelzzor:

Beställde också från Elgiganten med egen kod har inte hört knyst om leverans! Stod i deras info att det inte spelade roll om man valde express så valde standard och bor i Malmö.

Jag fråga kundsupport igår bor också i Malmö valde express dock men dem sa att den skickar den under måndagen och i samband med det får du mer kolli nummer så du kan spåra och mer info om leveransen!

Permalänk

Nån som fått sin ps5;a från Cyberfoto??

Permalänk
Skrivet av Angelus78:

Nån som fått sin ps5;a från Cyberfoto??

Jag väntar också. De verkar inte ens ha tillbehör i lager så gissningsvis är det låååångt borta.

Permalänk

Har bekräftad beställning får CDON sen den 19/3 så den är bara backup :)

[.quote postid="19002651" userid="322399" name="Magnuse74"]
Jag väntar också. De verkar inte ens ha tillbehör i lager så gissningsvis är det låååångt borta.
[/quote]

Permalänk

Jag ser framemot denna vecka, specielt måndag. Om allt går bra så ska cdon skicka min beställning (17/3) då. Den här vecka ska vara make or break för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Jag ser framemot denna vecka, specielt måndag. Om allt går bra så ska cdon skicka min beställning (17/3) då. Den här vecka ska vara make or break för mig.

Jag tillhör gänget från 19/3 och och har också goda förhoppningar efter att ha snackat med supporten😀

Permalänk

Bokade mitt PS5 från CDON den 19. Fick nu notis från PostNord att mitt paket är registrerat. Tack till tråden som hjälpt till att hålla koll på släpp!

Permalänk
Medlem

Förlåt om det blir lite OT nu, men sett att flera skriver att dom kan vänta lite till pga att det finns så dåligt med PS5 spel just nu. Anledningen till att jag ville ha PS5 nu, var att min PS4 pro låter som den ska lyfta, när det blir lite tufft i spelen. Min PS5 (SE) är knäpptyst i jämförelse. Sen är det inte fel med minimala laddtider heller.

Håller på att spela Spiderman just nu (blir Miles Morales sen) och grafiken är så fin så man blir tårögd. Kört lite Days Gone med PS5 patchen och det var inte dumt att köra det i 60FPS.

Mycket nöjd med min PS5 (förutom lagringsutrymmet) och vill inte starta mitt jetplan igen (PS4 pro)!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Även mitt paket med beställning den 19e från CDON är registrerat hos postnord!

Permalänk

Jag hade fel. Bokade också på 19de inte 17. Har inte fått nått från postnord. Har ni fått en mail från de?

Permalänk
Medlem

En annan sålde sitt ps4 PRO och one X för längesedan för att boka sitt ps5, gick sådär men fick åtminstone tag på ett Series X, som jag visserligen sålde vidare..

Vilken variant kör ni på? Digital edition eller fullsize?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Jag hade fel. Bokade också på 19de inte 17. Har inte fått nått från postnord. Har ni fått en mail från de?

Enda sättet är nog PostNords app, om din email är registrerad i den så dyker paketet upp

Permalänk
Skrivet av Skipjak:

Enda sättet är nog PostNords app, om din email är registrerad i den så dyker paketet upp

So det står "behandlas" fortfarande för dig på cdons websidda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

So det står "behandlas" fortfarande för dig på cdons websidda?

Ja syns inget där

Permalänk

Även jag fick en notis från CDON i PostNord-appen nu (beställde den 19e).

Permalänk
Medlem

CDON beställt standard edition den 19:e. Också fått i postnord-appen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Samma här!

Permalänk

Även jag fick notis av PostNord idag efter att ha beställt från CDON den 19e.

Permalänk

Har inte fått nåt Mail från cdon men precis som ni skriver så finns det i postnord appen. Har aldrig använt den appen så stort tack för det tipset 😄

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

So det står "behandlas" fortfarande för dig på cdons websidda?

För mig har det lagts till en länk för leveransspårning på CDONs hemsida, under ordern på mina beställningar.

Permalänk
Skrivet av DiscoLarry:

För mig har det lagts till en länk för leveransspårning på CDONs hemsida, under ordern på mina beställningar.

Samma här. Rimligt antagande att vi har vår ps5a imorgon eller på tisdag bois n girls

Permalänk
Medlem

Jag har ej fått nån notis, dock beställde jag den 25e.

Permalänk
Medlem

Ny till tråden, var börjar man ens ställa sig i kö eller leta? Inga stora kedjor verkar ta emot nya bokningar pga fulla kösystem och jag har inte instagram så kan inte delta i nån lottning hos Elgiganten. Ni som fått från CDON, vilken säljare beställde ni från? Enda jag hittar tar 10k för en konsol.