PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazo5:

Ojsan, har haft koll på forumet nästan dagligen ett tag nu för att skaffa mig ett ps5 och så lyckas jag missa detta... Aja hann se ett inlägg där någon skrev att de hade släpp. Någon som fått sin konsol skickad än av Netonnet?

Min order på NetOnNet står fortfarande som redo att plockas, så ingen uppdatering än. Jag har expressleverans också tydligen 🤔 Vi får väl se när det rör på sig 😊

Edit: Den uppdaterades precis till skickad 😁

Permalänk
Medlem

Verkar finnas en hel del på amazon denna gången.

Permalänk
Medlem

Och där tog det slut. Grattis till alla som lyckades få tag på en

Själv knep jag en SE igår på NoN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av met0:

Min order på NetOnNet står fortfarande som redo att plockas, så ingen uppdatering än. Jag har expressleverans också tydligen 🤔 Vi får väl se när det rör på sig 😊

Fick mail kl 10:10 att mitt var skickat. De betar väl av en efter en nu. Ska ha mitt hos mig ikväll med expressleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubcat:

Fick mail kl 10:10 att mitt var skickat. De betar väl av en efter en nu. Ska ha mitt hos mig ikväll med expressleverans.

Gott, ja min blev också uppdaterad till skickad. Skickas de från Borås eller någon annanstans? Får hoppas det hinner till Jönköping innan utlämningsstället stänger 😁

Permalänk
Skrivet av met0:

Gott, ja min blev också uppdaterad till skickad. Skickas de från Borås eller någon annanstans? Får hoppas det hinner till Jönköping innan utlämningsstället stänger 😁

Antagligen centrallagret i Borås

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hm, man kanske skulle ha kostat på sig en expressleverans. Min står bara som "mottagen". Tog gratisfrakten.

Kan nog ta en vecka innan paketet kommer om man väljer gratisfrakt. Beställde ett 3060 från NoN för några veckor sedan. Tog 8 dagar innan jag kunde hämta ut det.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hm, man kanske skulle ha kostat på sig en expressleverans. Min står bara som "mottagen". Tog gratisfrakten.

Ärligt talat så tänkte jag inte efter när valet kom. Beställningen skulle fan iväg bara ) Men också, när jag köper en pryl för 6000 kr så kan jag lika gärna betala en extra hundralapp för att få beställningen hela vägen till dörren.

Permalänk

Fick gratis leverans med best så kommer ikväll från NoN

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Jag tog också gratisfrakten och min har inte heller skickats. Andas alla, ni kommer få eran konsol

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Hm, man kanske skulle ha kostat på sig en expressleverans. Min står bara som "mottagen". Tog gratisfrakten.

Jag köpte SE på NoN igår och "kostade på mig" expressleveransen (99:-) och har fått avisering om leverans hem ikväll via Best. Fraktkostnad blev 0:- för mig, vet inte om det är något som blivit fel eller om de kör någon drive?

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från NoN med garantibevis och kolli-nr Fy fan, vilken lättnad. Jag har aldrig varit så glad över att makulera en order, fuck Dustin.

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogsme:

Jag köpte SE på NoN igår och "kostade på mig" expressleveransen (99:-) och har fått avisering om leverans hem ikväll via Best. Fraktkostnad blev 0:- för mig, vet inte om det är något som blivit fel eller om de kör någon drive?

Min express leverans kostade också 0kr, kan det bero på att jag har NetOnNetkortet? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av rogsme:

Jag köpte SE på NoN igår och "kostade på mig" expressleveransen (99:-) och har fått avisering om leverans hem ikväll via Best. Fraktkostnad blev 0:- för mig, vet inte om det är något som blivit fel eller om de kör någon drive?

Brukar komma upp på deras sida att expressfrakt blir gratis om man har/tecknar deras Netonnetkort, och betalar med. Om jag kommer ihåg rätt. Inte råkat gjort det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Brukar komma upp på deras sida att expressfrakt blir gratis om man har/tecknar deras Netonnetkort, och betalar med. Om jag kommer ihåg rätt. Inte råkat gjort det då?

Så är de förstås; Jag betalde med NoN-kortet.

Permalänk

Ni som har beställt ifrån NoN, ring och hör med de. Jag lyckades få iväg min order, pengarna drogs och nu säger NoN att jag har reserverat en ps5

Jag fick orderbekräftelse ifrån de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gazza891:

Tack så jättemycket stagger, skapade ett konto bara för att tacka! Efter över ett halvårs väntan har jag nu äntligen lyckats lägga en "riktig" bokning. La en order på komplett i början av september förra året men fortfarande inte hört ett dugg från dem. Bokade på Amazon och ser ut som att jag kommer få guldbiten den 12/4. En rolig resa som nu bär mot sitt slut! Tack Sweclockers, nu är det färdigjagat för mig!

Gött å höra

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

Ni som har beställt ifrån NoN, ring och hör med de. Jag lyckades få iväg min order, pengarna drogs och nu säger NoN att jag har reserverat en ps5

Jag fick orderbekräftelse ifrån de

Jag har fått uppdatering i postnordappen om att min försändelse är påväg, så inga problem här iaf

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

Ni som har beställt ifrån NoN, ring och hör med de. Jag lyckades få iväg min order, pengarna drogs och nu säger NoN att jag har reserverat en ps5

Jag fick orderbekräftelse ifrån de

Oj, får man fråga vilken tid du fick orderbekräftelsen?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Oj, får man fråga vilken tid du fick orderbekräftelsen?

22.28, vet inte riktigt om jag ska avbeställa min order, de vet inte när nästa batch kommer in

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

22.28, vet inte riktigt om jag ska avbeställa min order, de vet inte när nästa batch kommer in

Ah ja den var faktiskt lite sen. Runt 22:25 eller 22:26 försvann iaf köpknappen för mig.
Ja, svårt. Jobbigt att ligga ute med så mycket pengar.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Ah ja den var faktiskt lite sen. Runt 22:25 eller 22:26 försvann iaf köpknappen för mig.
Ja, svårt. Jobbigt att ligga ute med så mycket pengar.

Lite störande att de inte säger något om att man har reserverat en ps5, surt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

Lite störande att de inte säger något om att man har reserverat en ps5, surt

Men vadå vad säger din "mina sidor"? Min står som redo att plockas

Permalänk

Orderbekräftelse igår hos NoN 22:20
Fick mail 10:42 att ordern har skickats och paketet kommer imorgon Tack alla som tipsade <3

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Men vadå vad säger din "mina sidor"? Min står som redo att plockas

Orderstatus: Mottagen

Permalänk
Skrivet av Matuschek:

Orderbekräftelse igår hos NoN 22:20
Fick mail 10:42 att ordern har skickats och paketet kommer imorgon Tack alla som tipsade <3

Orderbekräftelse igår hos NoN 22:20. Samma här!

Fick via Postnord appen information om att 10:47 idag: Vi har fått en beställning på en leverans till dig.
Uppdaterar här när jag har paketet i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Någon som hade senare orderbekräftelse än 22:20 och har fått sin skickad?

Och ja, orimligt att vara orolig som en förvuxen bebis, men när man vill ha något...

Edit: Min ligger också precis på 22:20 men står bara som "Mottagen"".

Står mottagen ända tills man får mail från NoN med sändningsnummer. Har man valt gratisfrakt kan det ta ett par dagar. Tror de skapar fraktsedel ca 2 dagar efter beställning vid gratisfrakt.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosalin:

När släppte ens NoN något senast?

Hörde att NoN släppe sent igår kväll. Missade det :/

Permalänk
Medlem

Efter att ha fallit på målsnöret i kassan flertalet gånger de senaste månaderna lyckades jag till slut knipa en SE på amazon i förmiddags. Tack för tips!

Permalänk
Medlem

Beställde på NoN igår med expressfrakt. Orderbekräftelse 22.23. Inget nytt ännu.