PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Även jag fick nu en leveransbekräftelse från Netonnet!
Orderbekräftelsen 13:10. Ett stort tack till alla er!

Permalänk

När kommer PS5 in hos Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ay caramba:

Även jag fick nu en leveransbekräftelse från Netonnet!
Orderbekräftelsen 13:10. Ett stort tack till alla er!

Nice. Grattis!

Sjukt ledsen att jag slutade jaga på torsdagen efter jag hade lyckats säkra en från Kjell & Company. Annars hade jag kanske också kunnat få en konsol denna veckan. Som det ser ut nu får jag vänta till Juli, om jag inte lyckas få en från annat håll. Sjukt tråkigt eftersom jag beställde spel för 2000 direkt efter köpet av konsolen och de redan är på väg. Kan i alla fall titta på fordralen.

Har jag tur så får jag i alla fall konsolen lagom till juli när jag har semester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Fick precis mail om att mitt playstation 5 är skickat från NoN!
Orderbekräftelsen kom 13.05, tog fri frakt.

Hmm, orderberkräftelse från NoN kl 11.55. Forfarande inget mail eller pling i posten-appen!?
Bara det inte är strul nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mege999:

Hmm, orderberkräftelse från NoN kl 11.55. Forfarande inget mail eller pling i posten-appen!?
Bara det inte är strul nu...

Kanske värt att fråga dom i chatten, låter lite konstigt

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av mege999:

Hmm, orderberkräftelse från NoN kl 11.55. Forfarande inget mail eller pling i posten-appen!?
Bara det inte är strul nu...

Frågade i chatten killen skrev att min packas nu iaf. Tjejen ja snacka me på morgonen sa den är slut o obekräftat leveransdatum. Snacka om kundservice inte har koll 😂

Plinga till i postnord appen nu

Permalänk
Medlem

Tittar på webhallen. PS5 finns inte kvar som produkt. På NoN finns bara digital edition. Känns som en liten trend.. vad kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olfo:

Tittar på webhallen. PS5 finns inte kvar som produkt. På NoN finns bara digital edition. Känns som en liten trend.. vad kan det vara?

Pratade precis med Webhallens Chatt-support och de säger att de inte vet varför den är borta men att den ska dyka upp på sidan igen under dagen. Tveksamt om de inte vet eller om de inte får säga varför.

Den digitala är också bortplockad från Webhallen precis, om min sida inte buggade ur bara.

Permalänk

Min förhoppning är att de tar bort sidorna för att sen lägga upp nya så oavancerade botar tappar bort sig. Och fler får en xhans att köpa.

Permalänk
Medlem

Min optimistiska tanke att de plockar bort vanliga SKU'sen är för de ska ersätta dem med Ratchet & Clank bundlen. Men det är väldigt optimistiskt...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Även Xbox Series X borttagen hos Webhallen.

Permalänk
Medlem

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3981...

Finns på lager hos retrospelbutiken.

Edit: Slut.

Permalänk
Medlem

Trist att behöva betala 1200 för Returnal på spelbutiken 🤔

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Skrivet av Tellion:

Trist att behöva betala 1200 för Returnal på spelbutiken 🤔

Håller med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tellion:

Trist att behöva betala 1200 för Returnal på spelbutiken 🤔

Ja. Du har dock 350 kronor rabatt vid nästa köp. 5990 + 350 + 799 = 7 139 kronor. Lägg till frakten på det så blir det ungefär 6000 för konsolen. Men visst, det är förutsatt att man tänker använda rabattkoden framöver plus att man är intresserad av spelet.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Ja. Du har dock 350 kronor rabatt vid nästa köp. 5990 + 350 + 799 = 7 139 kronor. Lägg till frakten på det så blir det ungefär 6000 för konsolen. Men visst, det är förutsatt att man tänker använda rabattkoden framöver plus att man är intresserad av spelet.

Är inte rabatt om du betalar för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuckasTTV:

Är inte rabatt om du betalar för det

Sant. Hoppas någon har nytta av bundlen i alla fall.

Permalänk
Medlem

plus finns inget man kan köpa för ps5 på sidan

Permalänk
Medlem

slut: D retrospelbutiken

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Sant. Hoppas någon har nytta av bundlen i alla fall.

Jag med, bra att det länkades. Kunde skicka vidare till en kompis som letar fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Stort tack för tips! Står "Under behandling" så fick förhoppningsvis tag på en

Permalänk
Medlem

Ordered 13:49 on Friday from NetonNet and just now shipped. Chose regular shipping

Permalänk
Medlem

Beställd 13:49 i fredags. Fri frakt, Netonnet-kort. Skickades precis!

Permalänk
Medlem

Medlem i 13:49 klubben jag med, skickades nyss 🙏

Permalänk
Medlem

Skickades kl 14
Orderbekräftelse 13:46

Permalänk
Medlem

Håller tummarna, min står fortfarande som "Mottagen" och den var med runt 13:49 (då fick jag mailet, så det kan ju ha varit tidigare än så).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk

Tjena forum! Reggade mig idag för att i desperation ställa frågor om webbläsartillägget distill som jag kört i månader men inte fullt ut begripit mig på. Rotade dock runt med det för en stund sen och såg på retrospelbutiken att det stod "i lager"? 7197 kr för enhet + ett spel kändes dyrt men när fan ska man få tag på ett för normalpris när man letat i typ 8 månader? Så slog till. Köpet är registrerat hos Klarna, har dock inte fått något bekräftelsemail så hoppas, hoppas det inte är nåt strul... Backade tillbaka direkt och skulle skicka länken till en kompis men då stod det "ej i lager" så kanske jag snodde den sista.

Retrospelbutiken verkar ju vara en etablerad butik, har folk köpt enheter därifrån tidigare utan strul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorblend:

Tjena forum! Reggade mig idag för att i desperation ställa frågor om webbläsartillägget distill som jag kört i månader men inte fullt ut begripit mig på. Rotade dock runt med det för en stund sen och såg på retrospelbutiken att det stod "i lager"? 7197 kr för enhet + ett spel kändes dyrt men när fan ska man få tag på ett för normalpris när man letat i typ 8 månader? Så slog till. Köpet är registrerat hos Klarna, har dock inte fått något bekräftelsemail så hoppas, hoppas det inte är nåt strul... Backade tillbaka direkt och skulle skicka länken till en kompis men då stod det "ej i lager" så kanske jag snodde den sista.

Retrospelbutiken verkar ju vara en etablerad butik, har folk köpt enheter därifrån tidigare utan strul?

Dom fungerar utmärkt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

Aaaaah.... Fick ett mail från kundservice (suck... fanns det inte enheter?) men dom undrade bara om det gick OK att skicka bara enheten utan spel då det var slut på Returnal som skulle följa med. Självklart svarar man förstås! (dom skulle naturligtvis dra av spelets pris från summan)

Äntligen känns det som att jag ska få min julklapp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Colorblend:

Aaaaah.... Fick ett mail från kundservice (suck... fanns det inte enheter?) men dom undrade bara om det gick OK att skicka bara enheten utan spel då det var slut på Returnal som skulle följa med. Självklart svarar man förstås! (dom skulle naturligtvis dra av spelets pris från summan)

Äntligen känns det som att jag ska få min julklapp..

Det låter ju iallafall som en bättre deal dessutom, 799kr(antar jag att det kostade) är ju helt för mycket ändå

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16