PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag fick en på Webhallen: Beställningsdatum 2021-07-09 09:33

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Skrivet av Bacillb:

Jag fick en beställd via webbis nu iaf.
För att hitta åt den gå på - Kampanj - Spel - Playstation 5
Det gick inte hitta den genom att bara söka playstation 5 i sökfältet men det gick genom den vägen. Tänker inför 10:30 släppet

Dock verkar dom missat att bundla försäljningen nu kl 9:30 så de lär dom ha fixat till 10:30

Bundla? Vad skiljer sig släppet nu från den klockan 10:30?

Permalänk
Skrivet av Mixan:

Vet inte om jag fick en på Webhallen: Beställningsdatum 2021-07-09 09:33

Kolla mailen ifall du fick ordern där

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Bundla? Vad skiljer sig släppet nu från den klockan 10:30?

Det stod på hemsidan att konsollerna på hemsidan skulle komma även utan bundle så det var nog rätt.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades knippa en, tror jag. Har fått orderbekräftelse (Beställningsdatum 2021-07-09 09:32) och sen fick jag en orderbekräftelse till med ett annat ordernummer där de lagt på frakt. Valde express frakt på första ordern då den var gratis. Jag gjorde dock endast en beställning.

Jag stod i PS5 kategorin och uppdaterade. Konsolen dök upp högst upp i listan.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Jesper_W:

Det stod på hemsidan att konsollerna på hemsidan skulle komma även utan bundle så det var nog rätt.

Aha så nästa släpp kommer vara med ratchet eller kontrollen?

Permalänk
Medlem

Står i min orderbekräftelse att "En eller flera produkter inte finns i lager". Hur ser det ut för er andra som la en order?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Kolla mailen ifall du fick ordern där

Betyder det här mailet att man har fått en?

"Så snart din order är redo att hämtas skickar vi ett nytt mail till dig."

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Länken som funkade nu är samma länk som används vid varje släpp. Så F5:a den.

Men på https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5 så får man ju upp en massa olika PS5-prylar. Kommer konsolen dyka upp per automatik när det släpps sen? Måste jag sortera efter en viss sak för att få den att hamna högst upp?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxib00y:

Står i min orderbekräftelse att "En eller flera produkter inte finns i lager". Hur ser det ut för er andra som la en order?

Står samma för mig

Permalänk
Medlem

Någon som köpt Ratchet & Clank bundeln som kan tänka sig att sälja sin skiva?

Permalänk
Medlem

Får ni också hålltider inställda? Verkar som de råkade lägga ut alla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shootie:

Men på https://www.webhallen.com/se/category/s55-PlayStation-5 så får man ju upp en massa olika PS5-prylar. Kommer konsolen dyka upp per automatik när det släpps sen? Måste jag sortera efter en viss sak för att få den att hamna högst upp?

Använd denna länk:
https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Permalänk
Medlem

Tack snälla!

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem

Står fortfarande order mottagen, men har inte fått något bekräftelsemail.

Osäkert läge nu, kommer ju knappast kunna haffa en vid nästa slot om deras system säger att jag redan beställt en.

Edit; verkar inte ens finnas några fler slot, deras sida här säger nu "OBS. Hålltiderna inställda. Fullbokat."

Edit IGEN; Nu säger min orderstatus att den packats och inväntar upphämtning av logistikpartner. Man kanske vågar hoppas på hemleverans ikväll då!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Det funkade ju sådär för webhallen..
Har fått mail och allt så hoppas min gick igenom.

Permalänk
Medlem

Känns som att de kanske råkade släppa på för många därav varför hålltiderna är inställda för alla har gått åt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

Står fortfarande order mottagen, men har inte fått något bekräftelsemail.

Osäkert läge nu, kommer ju knappast kunna haffa en vid nästa slot om deras system säger att jag redan beställt en.

Edit; verkar inte ens finnas några fler slot, deras sida här säger nu "OBS. Hålltiderna inställda. Fullbokat."

Det var trist, hade tänkt vara på hugget vid 10:30. Känns ju skumt att det kunde bli såhär. Aja, bara att vänta på nästa release då.

Permalänk

Blev resterande tiderna inställda? Vad hände? Bokade för många första omgången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Blev resterande tiderna inställda? Vad hände? Bokade för många första omgången?

Webhallen gjorde nog en doodoo och släppte alla konsoler direkt vid 9.30.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Jag la beställning 09:34 via Klarna faktura, status är Mottagen, har fått 3st bekräftelsemail med 3st olika ordernr? I Klarna har jag bara 1st faktura och jag kan bara se 1st order under mitt konto. Någon som fått samma?

Permalänk
Medlem

Trisst att man inte äns fick chansen, satt inte där 9:30.

Permalänk
Medlem

Varför ha 3 olika tider när alla ändå släpps en tid?

Nu lär vi se minst 20-30 nya annonser på blocket till på måndag

Finns fortfarande att köpa på flera MM i Malmö, Göteborg, Västerås, Stockholm .. m.m.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Eller så sålde Webhallen fler till kunde i butik igår. De sa ju att det skulle finnas bundles och någon sådan kom inte upp på sidan idag.

Har Webhallen fått in en stor leverans så kanske andra också har släpp på gång.

Permalänk
Medlem

Fick man för att jag tog en extra lång sovmorgon lol

Släppen inställda

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Varför ha 3 olika tider när alla ändå släpps en tid?

Nu lär vi se minst 20-30 nya annonser på blocket till på måndag

Finns fortfarande att köpa på flera MM i Malmö, Göteborg, Västerås, Stockholm .. m.m.

Det är ju inte direkt en brinnande åtgång på Blocket direkt

Permalänk
Medlem

Min order har ändrats till ”Behandlas”.

Permalänk
Medlem

Varför ens ha tre olika tider för släpp? Vad ville de uppnå med det? Nu släppte de ju alla under första tiden iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrod23:

Varför ens ha tre olika tider för släpp? Vad ville de uppnå med det? Nu släppte de ju alla under första tiden iaf...

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Det är ju inte direkt en brinnande åtgång på Blocket direkt

Verkligen inte o så har priset gått från att ha legat runt 10-11k i vintras till runt 6-7.5k nu.

Visa signatur

Meh