PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Hur vet du det?

Det finns inga kvar...

Permalänk
Medlem

Har nu fått SMS och allt från Airmee om att de har en leverans till mig mellan 17 - 22 ikväll, så det verkar som att det löste sig denna gången.

Kan dock kanske tycka att Webhallen får ta och se över sina metoder lite, med tanke på hur det gick för andra.

Edit; Ordern har flyttats till "Skickats" på Webhallen också.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk

Tack till denna tråd!

Beställde en Digital PS5 08:30 i morse från Mediamarkt. Tack så mycket för alla som lägger upp tips i den här tråden det har varit grymt! Hoppas alla som inte redan har en får en snart.

Verkar ju verkligen som att det lättar upp nu.

Tack!

Permalänk
Medlem

Beställde en konsol på MM i Lund som ska hämtas i butik. Vet någon om dom har konsolerna redo i butik eller ska dom levereras till butiken när man bokat? Är pissed off på Webhallen och ska därför köra till Lund istället, men är över en timmes färd med bilen. Tänker om jag kan förvänta mig bekräftelsen för upphämtning under dagen.

Permalänk
Medlem

Stod på Granngården idag vid 09:30. Fick ställa mig lite avsides och se om jag lyckades knipa någon konsol på Webhallen.
Som många säger var det svårt att hitta själva konsolen när man bara sökte på "Playstation 5". Men efter ett antal refresh så dök den faktiskt upp.

Fick till och med lägga en beställning på konsol utan bundle (men lade till en svart Dualsense + Media remote). Betalt och klart 09:46 och bekräftelse på E-post.

Det står visserligen att leveransen inte är redo att paketeras då PS5:an saknas i lager (samtidigt som där är en grön bock på den på bilden).

Nu har jag lyckats boka och betala en på CDON (beräknas 30 juli) och en på Webhallen här idag.
Vad tror ni? Skall jag avvakta med att avboka den på CDON tills att jag fått bekräftat att Webhallen skickat?

Också tråkigt att 1030 samt 1330 blev inställt. Någonting gick nog fel i deras system.

Permalänk
Medlem

Haha för fan, missade 09.30 och även 10.30. Ställde in mig på 13.30. Men det sket sig då också...

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Stod på Granngården idag vid 09:30. Fick ställa mig lite avsides och se om jag lyckades knipa någon konsol på Webhallen.
Som många säger var det svårt att hitta själva konsolen när man bara sökte på "Playstation 5". Men efter ett antal refresh så dök den faktiskt upp.

Fick till och med lägga en beställning på konsol utan bundle (men lade till en svart Dualsense + Media remote). Betalt och klart 09:46 och bekräftelse på E-post.

Det står visserligen att leveransen inte är redo att paketeras då PS5:an saknas i lager (samtidigt som där är en grön bock på den på bilden).

Nu har jag lyckats boka och betala en på CDON (beräknas 30 juli) och en på Webhallen här idag.
Vad tror ni? Skall jag avvakta med att avboka den på CDON tills att jag fått bekräftat att Webhallen skickat?

Också tråkigt att 1030 samt 1330 blev inställt. Någonting gick nog fel i deras system.

Du kan lika gärna vänta tills Webhallen har skickat sin innan du avbokar. Webhallen är ju väldigt snabba och du lär få notis om att paketet har skickats iväg under dagen.

Permalänk
Skrivet av JesperDa:

Haha för fan, missade 09.30 och även 10.30. Ställde in mig på 13.30. Men det sket sig då också...

Var väll bara ett släpp vid 09:30?

Permalänk

Satt redo och hade ps5an i kundvagnen vid 9:31.
Blev stöddig och skulle ta något spel också men kunde inte bestämma mig så tänkte att jag skiter i det och tar konsolen bara. När jag tryckt igenom betalningen så snurrar det bara och efter det visar sig alla vara slut. Ordern gick inte igenom.
Har kvar konsolen i kundvagnen och tänker att vid 10:30 så kommer det gå smooth.
Klockan slår 10:30 men det funkar inte. Då ser jag att resterande tider är strukna.. KUL.

Tänker att då prövar vi MM då det står att dom finns i lager. Det går inte. Ringer MM som säger att det bara är för medlemmar. Förklarar att jag är medlem.
Får till svar att jag får uppdatera sidan. Detta trots att det skulle finnas i butik.

VERI NAJS!!1

Permalänk
Medlem

Känns som att Webhallen klantade sig och släppte alla sina PS5or redan 9:30, väl? Fanns ju kvar att beställa i typ 10 minuter, trots att sidan var helt överbelastad, vilket kändes väldigt konstigt... Och sedan var alla borta och övriga tider inställda.

Så inte förvånad Webhallen...

Permalänk
Skrivet av lassekongo500:

Satt redo och hade ps5an i kundvagnen vid 9:31.
Blev stöddig och skulle ta något spel också men kunde inte bestämma mig så tänkte att jag skiter i det och tar konsolen bara. När jag tryckt igenom betalningen så snurrar det bara och efter det visar sig alla vara slut. Ordern gick inte igenom.
Har kvar konsolen i kundvagnen och tänker att vid 10:30 så kommer det gå smooth.
Klockan slår 10:30 men det funkar inte. Då ser jag att resterande tider är strukna.. KUL.

Tänker att då prövar vi MM då det står att dom finns i lager. Det går inte. Ringer MM som säger att det bara är för medlemmar. Förklarar att jag är medlem.
Får till svar att jag får uppdatera sidan. Detta trots att det skulle finnas i butik.

VERI NAJS!!1

Har samma loggar in som medlem men kan fortfarande inte boka något, fast någon ingår skrev att det funkade för dom

Permalänk
Skrivet av nik_lin:

Känns som att Webhallen klantade sig och släppte alla sina PS5or redan 9:30, väl? Fanns ju kvar att beställa i typ 10 minuter, trots att sidan var helt överbelastad, vilket kändes väldigt konstigt... Och sedan var alla borta och övriga tider inställda.

Så inte förvånad Webhallen...

Som jag förstår det så sålde de fler enheter än de hade på lager…

Permalänk
Medlem

Jag fick själv 2st orderbekräftelser med olika ordernummer (gjorde en beställning), såg att någon fick 3st.

Så jag tror det kommer släppas fler PS5 när väl Webhallen har gått genom alla och makulerat felaktiga orders.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Matjon:

Jag fick själv 2st orderbekräftelser med olika ordernummer (gjorde en beställning), såg att någon fick 3st.

Så jag tror det kommer släppas fler PS5 när väl Webhallen har gått genom alla och makulerat felaktiga orders.

Kanske fick 1 extra playstation 5 på köpet 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomslang2k:

Som jag förstår det så sålde de fler enheter än de hade på lager…

Så de klantade sig inte bara genom att sälja alla de hade på en och samma gång (istället för uppdelat på tre tider), utan de sålde även fler än de hade? Intressant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Var väll bara ett släpp vid 09:30?

Ja i slutändan blev det ju så.
Men de hade angett 3st tider då det skulle släppas enheter. Så jag trodde att det fanns enheter avsatta som skulle bli tillgängliga vid de olika tiderna, men ikke.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Någon fler som beställt med Budbee? Kommer redan idag(!) men står att de kräver verifikation via bank ID. Problemet är att inget händer i appen när jag trycker. Har testat två olika enheter.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Tycker Webhallen och Mediamarkt förtjänar viss kritik. Webhallen pga dagens haveri och MM pga att de inte skickar ut konsolerna i ordning. Samtidigt gör det ingen nytta ändå för de skrattar hela vägen till banken när allt säljer slut så fort

Permalänk

Ville bara tacka för hjälpen i den här tråden för lyckades få tag i en nu! Fanns att hämta i butik i mediamarkt men då måste man vara club medlem och inte endast medlem vilket man får ordna på sin sida. Ingen aning vad skillnanden är men så är det
Hade önskat DE egentligen men överlever väl ^^
Lycka till för alla som söker vidare!

Permalänk
Medlem

"Hej, beställningen gick igenom men tyvärr var det så många som beställde samtidigt att produkten hann bli överbokad redan vid första släppet, det kommer inte göras fler släpp idag. Du verkar inte ha fått en tilldelad just nu utan kommer behöva vänta tills vi får in en ny leverans, då skickas den iväg till dig. Vi har inget preliminärt eller bekräftat datum just nu men jag skulle gissa att det tar omkring en månad" - Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Tycker Webhallen och Mediamarkt förtjänar viss kritik. Webhallen pga dagens haveri och MM pga att de inte skickar ut konsolerna i ordning. Samtidigt gör det ingen nytta ändå för de skrattar hela vägen till banken när allt säljer slut så fort

Vettefan vad Mediamarkt håller på med. Min bror beställde där den 22 Juni och ingenting har hänt ännu.

Fick hjälpa honom med supporten, som har skickat ärendet vidare...

Kollar man i tråden så kan man se att de har ett inkompetent system. Ingen prioritering 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Vettefan vad Mediamarkt håller på med. Min bror beställde där den 22 Juni och ingenting har hänt ännu.

Fick hjälpa honom med supporten, som har skickat ärendet vidare...

Kollar man i tråden så kan man se att de har ett inkompetent system. Ingen prioritering 🙄

Beställde i tisdags, fick min skickad igår.
Dom skrev in fel postnummer och efter ett gäng turer med postnord och mm support får jag svaret från mm att jag ska lägga en ny order istället.
På en vara som inte finns kvar.
Som inte kommer skickas igen.
För att dom "inte kan" ändra postnummer trots att alla andra säger att dom kan de.

Vilka jävla stolpskott dom är på så många nivåer

Permalänk

Mediamarkt

Varför lägger mediamarkt ut konsoler i butikerna? Och inte online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Varför lägger mediamarkt ut konsoler i butikerna? Och inte online?

"För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att köpa via leveranssättet ”Hämta i varuhus”."

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk

Fick tag i en PS5 standard på webbhallen runt 9:40. Betalade med banköverföring som gick igenom korrekt. När jag skickades tillbaka till hemsidan så stod den bara och snurrade. Efter 15min ringde jag kundtjänsten (eller nja, de fick ringa mig tillbaka för det var 51 i kön..). Killen förklarade att av ett tekniskt fel släpptes samtliga konsoler till köp kl 9.30. Blev snabbt slutsålda därför efter min betalning kunde inget ordernummer hämtas. Pengarna ska skickas tillbaka.
Inga fler släpp idag, troligtvis nästa leverans om en månad.

Gick till MediaMarkt, finns i lager i Malmö. Skaffade Club medlemskap och köpte ps5, fick bekräftelsemejl tillbaka. Nu är det väntan på mejl från butiken att när det går bra att komma och hämta. Spännande..

Permalänk
Medlem

Tack till alla som håller tråden uppdaterad hela tiden!
Fick äntligen tag i en konsol idag! Fick ingen på Webhallens fiasko och hade som back Up plan att boka ett på mitt närmast MM om de hade i lager frtf. Såklart hade de inte det heller... Så bokade ett i Lund istället som är nästan 1,5 timme med bil härifrån. Och när jag väntar på bekräftelse på att få köra och hämta det så uppdateras det till att det finns i lager i Kristianstad som är 20 min härifrån. Så en polare bokar den åt mig och så kör vi och hämtar! Så konsolen i Lund är avbokad nu ifall någon i närheten av Lund är på jakt efter en konsol!

Permalänk
Skrivet av Hokaliti:

Beställde i tisdags, fick min skickad igår.
Dom skrev in fel postnummer och efter ett gäng turer med postnord och mm support får jag svaret från mm att jag ska lägga en ny order istället.
På en vara som inte finns kvar.
Som inte kommer skickas igen.
För att dom "inte kan" ändra postnummer trots att alla andra säger att dom kan de.

Vilka jävla stolpskott dom är på så många nivåer

Har haft samma problem. PostNord har på sekunder ändrat leveransadress åt mig.

Permalänk
Skrivet av Warus:

Vettefan vad Mediamarkt håller på med. Min bror beställde där den 22 Juni och ingenting har hänt ännu.

Fick hjälpa honom med supporten, som har skickat ärendet vidare...

Kollar man i tråden så kan man se att de har ett inkompetent system. Ingen prioritering 🙄

Beställde han disc eller digital?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beckham0290:

Beställde han disc eller digital?

Disk.

Permalänk

Fick ”skickats” mail precis. Beställt digital den 23/6 på Media Markt med Klarna faktura.