PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick min DE + handkontroll beställd från MM 23/6 idag, väntan är över.
Tack till alla i tråden.

Kan också bekräfta att den jag fick har tysta fläkten så förhoppningsvis är alla av samma batch.

Permalänk
Medlem

Har köplats 40 på ginza. Är en DE. Hur länge tror ni det tar innan jag får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurwaboi:

Har köplats 40 på ginza. Är en DE. Hur länge tror ni det tar innan jag får den

Mellan 1 - 1000 dagar 🤔

Svårt att säga då man inte vet vad dom får in.

Permalänk

Playstation 5

Har alla lyckats få tag på ett playstation 5 nu? 😃

Permalänk
Medlem

Finns i lager på MediaMarkt i Luleå nu.

Permalänk
Medlem

Elgiganten borde la ha utlottning snart :/ känns som det var länge sen

Permalänk
Medlem

Verkar finnas en Playstation 5 hos MediaMarkt i Uppsala för den som bor i närheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berraaa:

Finns i lager på MediaMarkt i Luleå nu.

Hur vet du det?!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurwaboi:

Hur vet du det?!?

Det stod i lager på hemsidan. Men nu verkar de vara slut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

den kom upp igen hann boka en

Permalänk
Medlem

Hojta gärna till om ni hör något eller sitter på bra information. Här kämpar man fortfarande att få tag på en (DE helst)

DM:a mig om ni vill bli av med er bokning för DE

Permalänk

Det finns rykten om att amazon.de kommer att släppa PS5 under veckan (kanske imorgon t.o.m). Med frakt och snabba fingrar kan du få en Standard för ungefär 5.5 tusen. Men som sagt är det bara rykten och då gäller det att man är snabb.

Permalänk
Medlem

Tack för info. Efter tröstlös väntan på en DE i köplats på Dustin så dök plötsligt en SE upp på MM i Umeå där jag bor. Bara att boka och hämta i butik en timme senare. Helt galet! Vågade inte tro att den verkligen fanns förrän den plockades fram i butiken. Köpte Returnal och AC Valhalla på rea. Sjukt nöjd. Körde Returnal till tidig morgontimme...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koivu X:

Är här någon som fått levererat en Digital version från Mediamarkt de senaste två veckorna egentligen?
Jag beställde en digital den 27/6, hört av mig via mail till dem, där de svarar att vid nästa leverans skulle de skicka PS5an. Men när den leveransen kommer vet jag inte.
Min son hörde av sig via Instagram idag för att fråga Kundtjänst, fick kontakt och gav dem ordernr som killen skulle kolla upp när de digitala kommer in. Hör av mig om när jag vet mer. 👍

Då var man och hämtade ut en Digital PS5a från Posten. Mediamarkt höll ju faktiskt vad de lovade och skickade inom 14 dagar (give or take..)
Sonen är sjukt nöjd och nu är ordern från Komplett avbokad!

Lycka till alla, det verkar vara som det släpper lite nu på trycket då MM och andra får fler och fler leveranser. 👍

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att ha utkik efter olika varuhus som har den (MediaMarkt)

Permalänk
Medlem

PS5 dök upp på Amazon.de för 499 € + 6 € frakt för Prime medlemmar precis men försvann lika snabbt igen... Satt och kollade vid frukosten, sökte vid ca 9 då fanns inget i lager, ca 9:15 dök den upp, sen försvann den ca 9:30. Hann inte för jag skulle registrera Prime-medlemskap (gratis 30 dagar). Har de inget bot-skydd på Amazon och kan man köpa hur många man vill?

Någon här som hann köpa en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

PS5 dök upp på Amazon.de för 499 € + 6 € frakt för Prime medlemmar precis men försvann lika snabbt igen... Satt och kollade vid frukosten, sökte vid ca 9 då fanns inget i lager, ca 9:15 dök den upp, sen försvann den ca 9:30. Hann inte för jag skulle registrera Prime-medlemskap (gratis 30 dagar). Har de inget bot-skydd på Amazon och kan man köpa hur många man vill?

Någon här som hann köpa en?

Bättre köpa på svensk sida ha tålamod kan dyka upp när som helst här i sverige på någon sida

Permalänk
Skrivet av Cash774:

Bättre köpa på svensk sida ha tålamod kan dyka upp när som helst här i sverige på någon sida

Håller med. NoN har inte släppt på tre veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

PS5 dök upp på Amazon.de för 499 € + 6 € frakt för Prime medlemmar precis men försvann lika snabbt igen... Satt och kollade vid frukosten, sökte vid ca 9 då fanns inget i lager, ca 9:15 dök den upp, sen försvann den ca 9:30. Hann inte för jag skulle registrera Prime-medlemskap (gratis 30 dagar). Har de inget bot-skydd på Amazon och kan man köpa hur många man vill?

Någon här som hann köpa en?

Vilken version pratar vi om då? Länk?

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Vilken version pratar vi om då? Länk?

Skulle gissa på digital om han skriver 499€

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Vilken version pratar vi om då? Länk?

Han menar Standard Edition. Priset i EU ligger på 500€ för Standard Edition och 400€ för Digital Edition. Amazon sålde idag på alla fronter, .de, .fr och .it. Det mest ironiska är att de är identiska med en svenskköpt då de alla ingår i den europeiska distributionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Vilken version pratar vi om då? Länk?

Diskversionen

https://www.amazon.de/-/en/dp/B08H93ZRK9/ref=cm_sw_r_cp_awdb_...

Permalänk
Medlem

Inte säker på varför min förra post försvann, men jag har en PS5 disc version bokning hos Webhallen, som jag inte behöver (den var beställd för en kompis som nu ångrat sig). Någon som är intresserad kan hämta den och betala i butiken på Hötorget, Stockholm. Pinga mig så berättar jag mitt telefonnummer. Deadline är 17e, klockan 17.00. Jag kommer inte svara på meddelande från nyregistrerade konto

Permalänk
Medlem

NetOnNet har Standard Edition i lager.
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Edit: 11:45 Finns fortfarande kvar.

Kommer inte uppdatera mer men har funnits i över 40 minuter nu.

Permalänk

Finns även en bundle på Spelbutiken.

https://www.spelbutiken.se/produkt/playstation-5-console-825g...

Edit: Notera att det är cirka 800:- överpris.

Mer info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroro64:

Inte säker på varför min förra post försvann, men jag har en PS5 disc version bokning hos Webhallen, som jag inte behöver (den var beställd för en kompis som nu ångrat sig). Någon som är intresserad kan hämta den och betala i butiken på Hötorget, Stockholm. Pinga mig så berättar jag mitt telefonnummer. Deadline är 17e, klockan 17.00. Jag kommer inte svara på meddelande från nyregistrerade konto

Min försvann också fast jag gav den ”gratis”. Man kanske inte får posta att man skänker bokningar? Kanske scalpers som anmäler inläggen, de vill hellre sälja dyrt själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Min försvann också fast jag gav den ”gratis”. Man kanske inte får posta att man skänker bokningar? Kanske scalpers som anmäler inläggen, de vill hellre sälja dyrt själva.

Kanske. Har faktiskt fått ett meddelande från ett konto som var precis nyskapat. Kändes lite skum.

Permalänk
Skrivet av Neroro64:

Kanske. Har faktiskt fått ett meddelande från ett konto som var precis nyskapat. Kändes lite skum.

Skulle gissa på att de tas bort för att inläggen tekniskt sett hör hemma på marknaden och inte här. Har tagits bort liknande inlägg tidigare.

Permalänk
Medlem

PS5 Standard Edition har funnits ute nu i snart 30 minuter på NetOnNet. Tyder på att efterfrågan har helt klart minskat senaste veckorna. Eller så är folk ute och solar och har helt missat detta.