PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av DVHL:

Gick att beställa därifrån dock ingen lagerstatus..

Jaså, ja eftersom det inte ens finns en ungefär leveranstid vet jag inte om man ska beställa därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingenting5:

Jaså, ja eftersom det inte ens finns en ungefär leveranstid vet jag inte om man ska beställa därifrån

Ne hoppar nog det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Har inga problem alls, mycket snabbare och stabilare än den var i PS4.

Jag har bättre wifi i ps4 än ps5

Permalänk
Medlem

För er som beställde från CDON Standard Edition när de hade sitt senaste släpp och planerad leveransdatum var slutet på den här månaden, så har man idag börjat paketera och skicka ut paketen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeloux:

Jag har bättre wifi i ps4 än ps5

Märkligt, då måste det vara något fel på din PS5.
Då den stöder 5GHz istället för PS4:ans 2.4GHz.
https://www.pushsquare.com/news/2020/11/ps5_download_speeds_a...

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Troligen inte fullt kompatibel med wi-fi routern då skulle jag tro. PS5'ans har ordentligt snabbare wi-fi hastighet när det gäller nerladdningar m.m. PS4 var odrägligt seg ofta.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeloux:

Är jag den ända som har wifi problem med den nya ps5?

Hade inte direkt problem med wifi som inte anslöt- dock så ville inte ps5:an självmant välja 5 ghz bandet, fick göra det manuellt. Kör UniFi UDMPro med deras accesspunkter. Skiljer ju x antal hundra mbit/s mellan banden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Märkligt, då måste det vara något fel på din PS5.
Då den stöder 5GHz istället för PS4:ans 2.4GHz.
https://www.pushsquare.com/news/2020/11/ps5_download_speeds_a...

Min signal styrka är 100% och jag får 120mb download speed och 11,4 mb upload speed men jag laggar i varje spel och kan nästan inte ens spela det är något fel med själva wifi adaptern i ps5 tror jag så jag ska testa en lan kabel senare. 👍🏼 Jag kan få upp till över 300mb men får bara 120 på 5.ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeloux:

Min signal styrka är 100% och jag får 120mb download speed och 11,4 mb upload speed men jag laggar i varje spel och kan nästan inte ens spela det är något fel med själva wifi adaptern i ps5 tror jag så jag ska testa en lan kabel senare. 👍🏼 Jag kan få upp till över 300mb men får bara 120 på 5.ghz

Ja kör med kabel om du har möjlighet, är ju alltid bättre.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Märkligt, då måste det vara något fel på din PS5.
Då den stöder 5GHz istället för PS4:ans 2.4GHz.
https://www.pushsquare.com/news/2020/11/ps5_download_speeds_a...

Skrivet av Bonovox85:

Troligen inte fullt kompatibel med wi-fi routern då skulle jag tro. PS5'ans har ordentligt snabbare wi-fi hastighet när det gäller nerladdningar m.m. PS4 var odrägligt seg ofta.

Skrivet av prolundh:

Hade inte direkt problem med wifi som inte anslöt- dock så ville inte ps5:an självmant välja 5 ghz bandet, fick göra det manuellt. Kör UniFi UDMPro med deras accesspunkter. Skiljer ju x antal hundra mbit/s mellan banden

Skrivet av Zeloux:

Min signal styrka är 100% och jag får 120mb download speed och 11,4 mb upload speed men jag laggar i varje spel och kan nästan inte ens spela det är något fel med själva wifi adaptern i ps5 tror jag så jag ska testa en lan kabel senare. 👍🏼 Jag kan få upp till över 300mb men får bara 120 på 5.ghz

Skrivet av Mono:

Ja kör med kabel om du har möjlighet, är ju alltid bättre.

Pallar inte leta upp alla inlägg men ta gärna diskussionen i rätt tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1589622-traden-om-play...

Som nämnt tidigare så följer en del folk tråden i hopp om inlägg där det kommit in nya möjligheter för en order av PS5, tänk då på att de får notifikationer för nya inlägg. Diskussioner om konsolen i övrigt tar ni i tråden om PS5.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Finns i lager hos MediaMarkt Drottninggatan, beställde precis

Edit 12:57: ej i lager där längre..

Permalänk
Skrivet av josefinkarolina:

Finns i lager hos MediaMarkt Drottninggatan, beställde precis

Edit 12:57: ej i lager där längre..

Tror sidan är lite konstig, visar fortfarande i lager för mig 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Tror sidan är lite konstig, visar fortfarande i lager för mig 😂

MediaMarkts hemsida är urkass tyvärr. :/

Permalänk
Medlem

Fick hem ett till PS5 idag från NoN, ja jag kunde inte hålla mig länge efter jag sålde mitt 'gamla'.. Jag började sakna ha det plus det kom ut fler spel nu jag började bli väldigt sugen på att köra...så som Returnal o Ratchet..

Samt saknade spela Demon's Souls..

https://imgur.com/a/jPfo11e

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

14 nya annonser på blocket idag också. Haha

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Lämnade nyss in ett Playstation 5 på Mediamarkt Torpavallen, Göteborg. Kanske finns att hämta sedan, för någon som är intresserad. ☺️❤️

Mediamarkt hade en sådan långsam leverans, så när den levererades, så behövde vi den inte längre! 😋

Permalänk

jaha, nu måste man åka till den fysiska butiken för att beställa ett ps5 från mediamarkt, man kan inte göra det online längre

Permalänk
Medlem

Bra initiativ av Mediamarkt. Nu måste man kontakta varuhusen i fråga för att lägga in en beställning.

För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att beställa i våra fysiska varuhus.
Just nu tar vi beställningar för vår nästa leverans, välkommen!

Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.

Detta gör att man kommer kunna ta bort bokningar från hushåll/kunder som redan har beställt tidigare.

Permalänk

Åkte in och la en beställning på mediamarkt precis. Nästa leverans är i Augusti så förhoppningsvis så får jag den då😅

Permalänk
Medlem

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Retrospelbutiken har Standard Edition + handkontroll tillgänglig. 7299 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Retrospelbutiken har Standard Edition + handkontroll tillgänglig. 7299 kronor.

Nästan bättre att köpa av nån på blocket då. Föredrar att de bundlar med något spel istället om de nu måste bundla öht; är väl inte så många som har användning för två dosor.

Permalänk

Gäller ens agarantin om man köper via tradera/blocket? Butikerna har ju egentligen ingen skyldighet för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Bra initiativ av Mediamarkt. Nu måste man kontakta varuhusen i fråga för att lägga in en beställning.

För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att beställa i våra fysiska varuhus.
Just nu tar vi beställningar för vår nästa leverans, välkommen!

Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.

Detta gör att man kommer kunna ta bort bokningar från hushåll/kunder som redan har beställt tidigare.

Då bryter dom ju mot sony's regler som säger att det bara får beställas online så då kanske dom inte får sälja någonting längre

Visa signatur

N.A

Permalänk
Medlem

Vågar inte beställa av retro, ingen aning om hur dom fått tag på deras enheter, samt hur dom hanterar returärenden (handkontroll, coil whine etc) och om dom normalt har grejer på lager. Det är ingen Polsk version heller antar jag?

Någon annan kanske har mer erfarenhet av retrospelbutiken, men jag väntar till de större butikera får in.

Jag antar Sony har support också så länge man köpt sig en enhet? Eller måste man gå genom återförsäljaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Vågar inte beställa av retro, ingen aning om hur dom fått tag på deras enheter, samt hur dom hanterar returärenden (handkontroll, coil whine etc) och om dom normalt har grejer på lager. Det är ingen Polsk version heller antar jag?

Någon annan kanske har mer erfarenhet av retrospelbutiken, men jag väntar till de större butikera får in.

Jag antar Sony har support också så länge man köpt sig en enhet? Eller måste man gå genom återförsäljaren?

Retrospelbutiken är Spelbutiken som ägs av Coolshop, har köpt spel där utan problem. Inte en av dom största butikerna men sköter sig bra vad jag vet.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mebbon:

eöht; är väl inte så många som har användning för två dosor.

Top 10 av det deppigaste jag läst här inne

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Top 10 av det deppigaste jag läst här inne

Vadårå?

Permalänk
Medlem

Är bra med två dosor även om man kör solo och långa sessions, batteriet räcker inte så länge, speciellt i PS5 spel som utnyttjar alla funktioner.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är bra med två dosor även om man kör solo och långa sessions, batteriet räcker inte så länge, speciellt i PS5 spel som utnyttjar alla funktioner.

Precis, jag växlar mellan mina två dualsenses just därför.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är bra med två dosor även om man kör solo och långa sessions, batteriet räcker inte så länge, speciellt i PS5 spel som utnyttjar alla funktioner.

Skrivet av Mono:

Precis, jag växlar mellan mina två dualsenses just därför.

Jaså på så vis, då kanskejag hade slagit till om de inte kryddat priset. 🤔