Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Edit: Nu är den slut i lager på Amazon.se (12:56)

Höll otroligt länge🤔

Permalänk
Skrivet av vasbydaniel:

Höll otroligt länge🤔

Skulle riktigt vara intressant att veta hur många dom fick in eftersom det tog så pass lång tid innan dom tog slut.
Första tipset här kom ju in i Torsdags 09:47.

Så tog ju endå över 50 timmar från tipset kom innan det sålde slut för standard (Disk) versionen.

Medans Digital sålde slut ganska fort.
(Runt 4 timmar efter tipset kom in)

Så frågan är om det var högre demand för Digital eller om dom helt enkelt hade betydligt fler Av Standard versionen.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Jag hade en beställning gjord i början på oktober förra året och som blev levererad den här månaden. Så förhoppningsvis har ni era snart.

Fick du något mail precis innan den skickades, eller updateras du lite innan det? Beställde 30/10-2020 men fortfarande helt tyst.
Men vad jag har hört går de fortfarande i ordning efter beställningsdatum, så med lite tur kanske jag får den snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Skulle riktigt vara intressant att veta hur många dom fick in eftersom det tog så pass lång tid innan dom tog slut.
Första tipset här kom ju in i Torsdags 09:47.

Så tog ju endå över 50 timmar från tipset kom innan det sålde slut för standard (Disk) versionen.

Medans Digital sålde slut ganska fort.
(Runt 4 timmar efter tipset kom in)

Så frågan är om det var högre demand för Digital eller om dom helt enkelt hade betydligt fler Av Standard versionen.

Det tillverkas inte lika många Digital Edition som Standard Edition. Såg en artikel i UK som pekade på att av alla Playstation 5 som tillverkas så är 80% Standard Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorL04:

Fick du något mail precis innan den skickades, eller updateras du lite innan det? Beställde 30/10-2020 men fortfarande helt tyst.
Men vad jag har hört går de fortfarande i ordning efter beställningsdatum, så med lite tur kanske jag får den snart

Jag noterade att den hade skickats när Klarna informerade mig om jag har en betalning att göra som kom från Dustin. Sen gick jag in i min e-post där det stod att de hade skickat ordern. Men jag fick ingen förhandsinformation eller liknande, utan var total tystnad tills att den hade skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Så frågan är om det var högre demand för Digital eller om dom helt enkelt hade betydligt fler Av Standard versionen.

Skulle tro att båda av dessa stämmer.

Permalänk

I lager igen på amazon.se
4st Digital + Standard

Permalänk

Asså, jag har förlorat 4 order av PS5 med amazon, jag verkligem förstår inte va är problemet. Jag har beställt 4 gånger nu PS5an med månadsfaktura och det står att jag måste revisera min betalningsmetod! 4 gånger!! Jag har nu gjort en överföring till kortet så imon kommer jag att betala med kort, men detta är bara löjligt!! Hoppas det finns kvar imon annars bara Gud vet när nästa restock kommer.

Permalänk
Medlem

Ej i lager på Amazon.se längre

Permalänk

Sålde Amazon tusen tals ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Låtmigva:

Asså, jag har förlorat 4 order av PS5 med amazon, jag verkligem förstår inte va är problemet. Jag har beställt 4 gånger nu PS5an med månadsfaktura och det står att jag måste revisera min betalningsmetod! 4 gånger!! Jag har nu gjort en överföring till kortet så imon kommer jag att betala med kort, men detta är bara löjligt!! Hoppas det finns kvar imon annars bara Gud vet när nästa restock kommer.

Tror dem ej accepterar faktura på varor som folk scalpar, funkade ej för mig på mitt 3080 som jag beställde därifrån och PS5 nu.

Om du uppdaterar ditt betalningsätt inom 5 dagar så ligger ordern kvar, inget att vara oroa dig för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Låtmigva:

Asså, jag har förlorat 4 order av PS5 med amazon, jag verkligem förstår inte va är problemet. Jag har beställt 4 gånger nu PS5an med månadsfaktura och det står att jag måste revisera min betalningsmetod! 4 gånger!! Jag har nu gjort en överföring till kortet så imon kommer jag att betala med kort, men detta är bara löjligt!! Hoppas det finns kvar imon annars bara Gud vet när nästa restock kommer.

Om du försöker på samma metod som misslyckas 4 gånger så är det inte värst synd om dig.

Permalänk
Skrivet av Druvan4:

Tror dem ej accepterar faktura på varor som folk scalpar, funkade ej för mig på mitt 3080 som jag beställde därifrån och PS5 nu.

Om du uppdaterar ditt betalningsätt inom 5 dagar så ligger ordern kvar, inget att vara oroa dig för

Vänta va? Förlåt min svenska är så där, är från Italien.

Jag är ny på amazon så låt mig se om jag förstått rätt hahah

Dessa 3 dagar har jag varit "först" och beställa PS5 (arvato månadsfaktura har jag som standard betalningsmetod) första ordern gjorde jag i fredag. En timma efter beställningen fick jag email att betalningen är nekad (revidera betalningsmetod).
Jag tänkte ok kanske det tog slut så snabbt och jag avbeställde (ja, så ny är jag haha). För säkertskuld gjorde jag en överföring från en av mina kort till mitt kort så att jag kan använda kort som betalningsmetod.
Lördag såg jag ny restock och beställde igen med månadsfaktura, allt var i lager så jag tänkte det borde inte vara några problem, men det blev samma problem
(revidera). Samma sak gjorde jag idag (söndag).

Såklart bankerna jobbar inte på helgerna så jag väntar min överföring imon.

Från det du sa, om jag har förstått rätt, har de lagt min order (fick email orderbekräftelse idag) åt sidan TROTS att nu är den out of stock ? Och om jag betalar inom 4-5 dagar så får jag det ändå?
Är det verkligen så? Är det inte så att de prioritera folk som har redan betalt?

Hoppas du har tålamod med min lång text haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Låtmigva:

Vänta va? Förlåt min svenska är så där, är från Italien.

Jag är ny på amazon så låt mig se om jag förstått rätt hahah

Dessa 3 dagar har jag varit "först" och beställa PS5 (arvato månadsfaktura har jag som standard betalningsmetod) första ordern gjorde jag i fredag. En timma efter beställningen fick jag email att betalningen är nekad (revidera betalningsmetod).
Jag tänkte ok kanske det tog slut så snabbt och jag avbeställde (ja, så ny är jag haha). För säkertskuld gjorde jag en överföring från en av mina kort till mitt kort så att jag kan använda kort som betalningsmetod.
Lördag såg jag ny restock och beställde igen med månadsfaktura, allt var i lager så jag tänkte det borde inte vara några problem, men det blev samma problem
(revidera). Samma sak gjorde jag idag (söndag).

Såklart bankerna jobbar inte på helgerna så jag väntar min överföring imon.

Från det du sa, om jag har förstått rätt, har de lagt min order (fick email orderbekräftelse idag) åt sidan TROTS att nu är den out of stock ? Och om jag betalar inom 4-5 dagar så får jag det ändå?
Är det verkligen så? Är det inte så att de prioritera folk som har redan betalt?

Hoppas du har tålamod med min lång text haha

Om du ej har avbrutit ordern så är den reserverad om du betalar inom 5 dagar ja.

Permalänk
Medlem

Beställde min ps5 från amazon på torsdag kväll, fick den idag. (disc version)

Permalänk

Själv kontaktade jag kundservice då min beställning inte uppdaterats sedan jag gjorde beställningen fredag morgon. Står förbereder för försändelse och kommer senast imorgon 20:00.

Svaret jag fick
"Lagersaldot uppdateras inte alltid live på hemsidan så ibland glappar det mellan att det är några kvar och att det är slut i lager. Går det fort i försäljningen så kan produkten till och med synas som fullt i lager trots att den precis tagit slut."

"Du kommer få produkten nästa gång den kommer i lager"

😢

Permalänk
Skrivet av Kebabexperten:

Själv kontaktade jag kundservice då min beställning inte uppdaterats sedan jag gjorde beställningen fredag morgon. Står förbereder för försändelse och kommer senast imorgon 20:00.

Svaret jag fick
"Lagersaldot uppdateras inte alltid live på hemsidan så ibland glappar det mellan att det är några kvar och att det är slut i lager. Går det fort i försäljningen så kan produkten till och med synas som fullt i lager trots att den precis tagit slut."

"Du kommer få produkten nästa gång den kommer i lager"

😢

RIP. Kändes som att det var något fuffens med att PS5 var i lager en hel dag.

Permalänk
Skrivet av Kebabexperten:

Själv kontaktade jag kundservice då min beställning inte uppdaterats sedan jag gjorde beställningen fredag morgon. Står förbereder för försändelse och kommer senast imorgon 20:00.

Svaret jag fick
"Lagersaldot uppdateras inte alltid live på hemsidan så ibland glappar det mellan att det är några kvar och att det är slut i lager. Går det fort i försäljningen så kan produkten till och med synas som fullt i lager trots att den precis tagit slut."

"Du kommer få produkten nästa gång den kommer i lager"

😢

Fick nu paketet skickat med spårningsnummer och väntad leverans imorgon. Antar att supporten inte vet vad de gör?

Permalänk
Permalänk
Medlem

https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5
MaxGaming har Playstation 5 Standard Edition.

Edit: Slut

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag var sen på bollen vad gäller förbokning av ps5an, men jag hann ändå innan den möjligheten stängdes ner på komplett. Jag bokade min den 19/9 2020 kl.11.20.
Är det någon som bokat hos komplett och nyligen fått sin konsol, så man har ett hum om hur man ligger till i kön?
Hade ett preliminärt datum i maj, som så många andra. Nu har dom satt ett datum på nyår för att inte ge falska förhoppningar. Jag hade ju hoppats på att få det i sommar, men verkar ju uppenbarligen som att dom gjort bort sig rejält vad gäller förhandsbokningarna. Webhallen har ju lyckats att pinna av alla förbokningar och har haft åtminstone ett par supplydrops efter det, med 3-4 hundra konsoler varje gång. Hur jäkla många har bokat via komplett egentligen?

Permalänk
Skrivet av RiX0st:

Tjena! Jag var sen på bollen vad gäller förbokning av ps5an, men jag hann ändå innan den möjligheten stängdes ner på komplett. Jag bokade min den 19/9 2020 kl.11.20.
Är det någon som bokat hos komplett och nyligen fått sin konsol, så man har ett hum om hur man ligger till i kön?
Hade ett preliminärt datum i maj, som så många andra. Nu har dom satt ett datum på nyår för att inte ge falska förhoppningar. Jag hade ju hoppats på att få det i sommar, men verkar ju uppenbarligen som att dom gjort bort sig rejält vad gäller förhandsbokningarna. Webhallen har ju lyckats att pinna av alla förbokningar och har haft åtminstone ett par supplydrops efter det, med 3-4 hundra konsoler varje gång. Hur jäkla många har bokat via komplett egentligen?

Håll koll i den här tråden och köp någon annanstans är mitt råd. Ha kvar förbokningen tills du får ett. Senaste veckorna det tagit timmar och i ett fall dagar för konsolerna att ta slut.

Permalänk
Medlem

Finns på Amazon nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Håll koll i den här tråden och köp någon annanstans är mitt råd. Ha kvar förbokningen tills du får ett. Senaste veckorna det tagit timmar och i ett fall dagar för konsolerna att ta slut.

Ja det är ju ingen mening med att vänta o vänta o vänta medans den dyker upp varje vecka på flera andra ställen. Speciellt Amazon.se. Är väl ingen poäng att vara så lojal mot komplett?

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Amazon har 9 st. PS5 inne i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akvavit:

Finns på Amazon nu.

Skrivet av TKD_1337:

Amazon har 9 st. PS5 inne i lager.

Tack, hann köpa innan dom försvann igen

Slut nu...

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Det blev några hetsiga minuter, köpte ett PS5 med skivläsare och ringde polaren direkt. Han har ju dock tappat bort plånboken så kunde inte beställa.. Jag fick den briljanta idén att jag beställer åt honom men där kom Amazon och satte stopp, endast en produkt per person! Men precis då släppte dem en digital edition som jag kunde beställa då det är en "annan" produkt, perfekt för mig som inte har något behov av skivläsare. Levereras imorgon och på fredag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sattraby:

Det blev några hetsiga minuter, köpte ett PS5 med skivläsare och ringde polaren direkt. Han har ju dock tappat bort plånboken så kunde inte beställa.. Jag fick den briljanta idén att jag beställer åt honom men där kom Amazon och satte stopp, endast en produkt per person! Men precis då släppte dem en digital edition som jag kunde beställa då det är en "annan" produkt, perfekt för mig som inte har något behov av skivläsare. Levereras imorgon och på fredag!

Jag fick leverans 2-3 Augusti trots att jag valde expressleverans

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag fick leverans 2-3 Augusti trots att jag valde expressleverans

Fick samma leveransdatum som dig först (runt 2-3 aug) men sedan valde jag leverans till närmsta ombud så skulle det levereras denna vecka!

Permalänk

Registrerade mig bara för att varna om att inte lita för mycket på Amazons leveransdatum. Beställde på fredag eftermiddag med prioriterad leverans till närmaste ombud och den skulle komma idag. Istället fick jag ett mail ett den har blivit försenad tills på fredag. Ringde till deras kundtjänst som sa att dom skickar ut till alla i ordning.

Förhoppningsvis så får ni på rätt datum, men boka inte in en gaming dag innan ni faktiskt har fått den. Själv sitter jag här med en kopia av Demon's Souls som jag inte kan spela...