PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Hur anmäler man sig till Elgigantens utlottningar egentligen? Jag kanske är korkad men för mig är det extremt otydligt. Länken för anmälan går bara vidare till "mina sidor" och där finns liksom ingen anmälan. Eller lottas de ut bland alla som är med i deras kundklubb oavsett man anmält intresse specifikt för PS5?

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Hur anmäler man sig till Elgigantens utlottningar egentligen? Jag kanske är korkad men för mig är det extremt otydligt. Länken för anmälan går bara vidare till "mina sidor" och där finns liksom ingen anmälan. Eller lottas de ut bland alla som är med i deras kundklubb oavsett man anmält intresse specifikt för PS5?

Skapa eller logga in i ett konto på elgiganten, mina sidor.
Följ länken för att registrera dig: https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

På ovanstående sida kan du om du inte varlt att bli medlem i kundklubben - även bli det. I princip godkänner man spam, men får t.ex. 50 dagars öppet köp bl.a. Jag vet vad jag kommer göra efter utlottningen är avslutad iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Skapa eller logga in i ett konto på elgiganten, mina sidor.
Följ länken för att registrera dig: https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

På ovanstående sida kan du om du inte varlt att bli medlem i kundklubben - även bli det. I princip godkänner man spam, men får t.ex. 50 dagars öppet köp bl.a. Jag vet vad jag kommer göra efter utlottningen är avslutad iaf

Så det är alltså som jag faktiskt skrev i sista meningen – det finns ingen intresseanmälan specifikt för utlottningarna av PS5, och den görs mellan alla i kundklubben oavsett man är intresserad eller ej? Det är just detta som var väldigt otydligt i instruktionerna…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Så det är alltså som jag faktiskt skrev i sista meningen – det finns ingen intresseanmälan specifikt för utlottningarna av PS5, och den görs mellan alla i kundklubben oavsett man är intresserad eller ej? Det är just detta som var väldigt otydligt i instruktionerna…

Jo, man måste anmäla sitt intresse. Koder går inte ut till andra medlemmar på klubben om man inte har anmält sig.

Permalänk

Någon som har plockat ut i Stockholm? Beställde för precis 2v sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jo, man måste anmäla sitt intresse. Koder går inte ut till andra medlemmar på klubben om man inte har anmält sig.

Elgigantens webbutvecklare verkar ha döpt något element i formuläret knasigt så att det helt döljs av Adguard. Kanske är medvetet så att alla skall placera hemsidan på sin whitelist…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capt Lisev:

Någon som har plockat ut i Stockholm? Beställde för precis 2v sedan.

Såg att de höll på att dela ut på Mediamarkt i nacka forum igår.

En kille rullade runt några ps5 på en liten vagn i butiken. 😀

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftelse att jag kan hämta mitt digital edition på Drottningg i Stockholm.
Beställde 5 oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampart:

Såg att de höll på att dela ut på Mediamarkt i nacka forum igår.

En kille rullade runt några ps5 på en liten vagn i butiken. 😀

Eh va? Man får endast boka ett stycke konsoll per person?

Edit: slog mig nyss att det säkert var en anställd

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Ps5 finns att hämta ut på MM i Norrköping. Fick sms tidigare idag.

Permalänk
Medlem

HELVETE MAXGAMINGS HEMSIDA BUGGAR & dem har fått i lager, SATAN!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

HELVETE MAXGAMINGS HEMSIDA BUGGAR & dem har fått i lager, SATAN!

Tror inte den buggar, lagersaldot uppdaterar bara inte i realtid.

Samma när de fick i lager sist, det tog slut på nolltid men lagret uppdaterades väldigt långsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Tror inte den buggar, lagersaldot uppdaterar bara inte i realtid.

Samma när de fick i lager sist, det tog slut på nolltid men lagret uppdaterades väldigt långsamt.

Kanske är så.... Kollade direkt när jag fick mailet & det står i lager ännu..

Edit : Faan så nära, men ändå så långt bort......

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av rampart:

Såg att de höll på att dela ut på Mediamarkt i nacka forum igår.

En kille rullade runt några ps5 på en liten vagn i butiken. 😀

Har bokat därifrån fortfarande inte hört något. Såg du om det var disc edition eller standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Har bokat därifrån fortfarande inte hört något. Såg du om det var disc edition eller standard?

Det var den vita, disc. Som jag såg.

Permalänk
Skrivet av rampart:

Det var den vita, disc. Som jag såg.

Det är en sån jag bokat, märkligt. En polare var förbi där idag och frågade då svarade dem drygt ”vänta på ditt samtal” 🙃

Permalänk

Någon här i forumet som bokat på MM i Nacka Forum och fått samtal? Isånnafall när bokade ni? Bokade för lite över en vecka sen och den bokningsperioden skulle tydligen ingå i batchen som kommit nu men har fortf inte fått samtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorvis:

Ps5 finns att hämta ut på MM i Norrköping. Fick sms tidigare idag.

Såna som man inte behöver boka? Utan bara plocka i butik?

Permalänk
Medlem

Förra veckan var min polare inne på Mediamarkt i gbg och då sa de att om han la en beställning skulle han få en nästa vecka (denna). Jag gick in två dagar senare på Mediamarkt i Uppsala och de sa att det inte var likadant där. Jag fråga hur det kan vara så i Göteborg de svarar "ingen aning" drygt. Någon som har koll varför det skiljer sig? Och hur lång tid man kan förvänta sig innan man får sin ps5. La beställningen förra veckan på disc versionen.

Permalänk

Pratade med Mediamarkt på telefon och då sa han 2-3veckor från bokningsdatumet. När jag bokade den så sa han 1-2veckor.. man vet inte riktigt när den kommer med andra ord

Permalänk
Medlem
Skrivet av fortyboy:

Förra veckan var min polare inne på Mediamarkt i gbg och då sa de att om han la en beställning skulle han få en nästa vecka (denna). Jag gick in två dagar senare på Mediamarkt i Uppsala och de sa att det inte var likadant där. Jag fråga hur det kan vara så i Göteborg de svarar "ingen aning" drygt. Någon som har koll varför det skiljer sig? Och hur lång tid man kan förvänta sig innan man får sin ps5. La beställningen förra veckan på disc versionen.

Säljarna kan ju bara gå på hur lång tid mellan leveranserna det har varit änsålänge. Antagligen skiljer svaren på hurpass säljaren vill luras för att sälja prylar. Speciellt gällande PS5 så måste du på något sätt betala: Avbet, halva priset direkt, eller hela priset direkt. Alltså får säljaren en försäljning om han lurar kunden.

För min del så hoppades dem att jag skulle få min innan första fakturan. Vilket inte är ett helt orimligt svar, med tanke på tillgången.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fortyboy:

Såna som man inte behöver boka? Utan bara plocka i butik?

Nej

Permalänk
Medlem

Hämtade digital edition på Drottninggatan idag. De hade en massiv stapel både digital edition och standard som inväntade upphämtning så har ni inte hört från dem lär ni väl göra det snart. Sen är det väl knappast så att de har en egen distribution så borde kommit till andra i sthlm området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marguqqen:

Någon här i forumet som bokat på MM i Nacka Forum och fått samtal? Isånnafall när bokade ni? Bokade för lite över en vecka sen och den bokningsperioden skulle tydligen ingå i batchen som kommit nu men har fortf inte fått samtal.

Jag bokade och betalade den 4/10 i Nacka Forum. Ingen har hört av sig än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Hämtade digital edition på Drottninggatan idag. De hade en massiv stapel både digital edition och standard som inväntade upphämtning så har ni inte hört från dem lär ni väl göra det snart. Sen är det väl knappast så att de har en egen distribution så borde kommit till andra i sthlm området.

Hur meddelade de dig om att den hade kommit? Ringde de? Eller fick du reda på det via Mail?

Permalänk

De ringde mig idag också, digital edition finns att hämta.

Permalänk

MM Drottninggatan ringde nyss, standard edition finns att hämta för mig nu. Bokade 5/10. Så exakt två veckor tog det. Nu är man ju lagom taggad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claeskalas:

MM Drottninggatan ringde nyss, standard edition finns att hämta för mig nu. Bokade 5/10. Så exakt två veckor tog det. Nu är man ju lagom taggad.

Ringde MM Drottninggatan från detta nummer? : 077-077 87 87

Permalänk
Skrivet av zluggooo:

Jag bokade och betalade den 4/10 i Nacka Forum. Ingen har hört av sig än.

Bokade och betalade 8/10 MM Nacka forum. Jag har inte heller hört något

Permalänk
Skrivet av Kramo96:

Ringde MM Drottninggatan från detta nummer? : 077-077 87 87

Nope de va ett uppsalanummer som ringde, lär
va nåt centralt kundtjänstnummer men kanske kan variera?