vertikal mount vilken är bäst

Permalänk

vertikal mount vilken är bäst

Hej sett flera bygga med gpun stående och det ser riktigt bra ut.
Sett flera olika märken på hållare för gpu men tänkte fråga finns det bättre eller sämre?
Skall ha till ett relativt tungt msi 2070 super x trio kort.

Permalänk
Medlem

Jag har ett phanteks, som jag personligen tyckte var toppen.
Tyvärr med detta så behöver man klippa bort support brackets på chassits pcie platser, för att kunna komma åt att plugga in skärmsladdarna. En ändring som sedan inte kan göras "ogjord".

Tror det är cooler master som har en bracket som INTE kräver detta, men den krymper istället maxlängd på kortet som du kan ha med 3cm, dvs själva bracketen tar 3 cm plats.
Har du plats för detta, hade jag nog personligen kört på cooler masters för att slippa modifiera chassit.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk

Kommer köra

Ett msi 2070 super x trio GPU samt ett phantek p500a chassi som det finns gott om plats i.
Men menar du att den bygger ut mot glaset den andra mounten eller.

quote postid="18721718" userid="323730" name="enial"]
Jag har ett phanteks, som jag personligen tyckte var toppen.
Tyvärr med detta så behöver man klippa bort support brackets på chassits pcie platser, för att kunna komma åt att plugga in skärmsladdarna. En ändring som sedan inte kan göras "ogjord".

Tror det är cooler master som har en bracket som INTE kräver detta, men den krymper istället maxlängd på kortet som du kan ha med 3cm, dvs själva bracketen tar 3 cm plats.
Har du plats för detta, hade jag nog personligen kört på cooler masters för att slippa modifiera chassit.
[/quote]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristeraguilera:

Ett msi 2070 super x trio GPU samt ett phantek p500a chassi som det finns gott om plats i.
Men menar du att den bygger ut mot glaset den andra mounten eller.

quote postid="18721718" userid="323730" name="enial"]
Jag har ett phanteks, som jag personligen tyckte var toppen.
Tyvärr med detta så behöver man klippa bort support brackets på chassits pcie platser, för att kunna komma åt att plugga in skärmsladdarna. En ändring som sedan inte kan göras "ogjord".

Tror det är cooler master som har en bracket som INTE kräver detta, men den krymper istället maxlängd på kortet som du kan ha med 3cm, dvs själva bracketen tar 3 cm plats.
Har du plats för detta, hade jag nog personligen kört på cooler masters för att slippa modifiera chassit.
[/quote]

Nej, den bygger på längden. Dvs mot fronten på chassit.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristeraguilera:

Hej sett flera bygga med gpun stående och det ser riktigt bra ut.

Tänk på att du får räkna med en kraftig ökning av grafikkortets temperaturer om du inte har rejält med luftspalt framför fläktarna. Många chassin lämnar bara någon centimeter tillgodo, med en ökning på 15-20°C som följd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jo har läst en del

Men sett en bygga med phantek p600 chassit här på forumet med exakt samma gpu och han verkade inte ha några större skillnader på temp iaf. Och p500a chassit är väldigt rymligt och luftigt framför allt

Skrivet av twit:

Tänk på att du får räkna med en kraftig ökning av grafikkortets temperaturer om du inte har rejält med luftspalt framför fläktarna. Många chassin lämnar bara någon centimeter tillgodo, med en ökning på 15-20°C som följd.

Permalänk

#18722500

Han fick ju lägre temp med vertikal iaf på sin Basic test.
Samt verkar vara gott om utrymme fram till glas. Chassin är nästan exalt lika djupa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tänk på att du får räkna med en kraftig ökning av grafikkortets temperaturer om du inte har rejält med luftspalt framför fläktarna. Många chassin lämnar bara någon centimeter tillgodo, med en ökning på 15-20°C som följd.

Det stämmer om man kör ett chassis egna vert mount. Dock ej om man kör en bracket, det finns gott om plats till sidopanelen med dessa. Brackets flyttar in kortet fler cm, jämfört med de "inbyggda".

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk

Ska inte

Ja jag ska inte köra med original mounts utan en bracket.
Det får bli en phantek bracket sen kör vi på det.
Kommer ju ha 3 st 140mm Noctua I from för pull, 360 AIO I taket för push samt 1 st 140mm Noctua I rygg för push. Tror det kommer bli mumma jag 🙏

Skrivet av enial:

Det stämmer om man kör ett chassis egna vert mount. Dock ej om man kör en bracket, det finns gott om plats till sidopanelen med dessa. Brackets flyttar in kortet fler cm, jämfört med de "inbyggda".