Råd om ny hårddisk för 3D,Texturering och digital 2D

Permalänk

Råd om ny hårddisk för 3D,Texturering och digital 2D

Hej! Jag har lite problem att hitta en bra hårddisk för bästa användning vid skapandet utav 3D modeller, texturering av dessa i program såsom Substance Painter och sen implementera dessa i UE4 och liknande. Därtill använder jag photoshop, nuke och liknande program vid digitala 2D illustrationer och concept art. Helst ska den vara 2TB då jag tycker det är tillräckligt med utrymme.

Jag måste säga jag vet inte helt vad det är jag ska leta efter då jag behöver en hårddisk för denna typ av arbete. SSD är jag just nu inte intresserad av. Kanske någon Western Digital Black? Men vilka av dem rekommenderar ni? Eller finns det några andra som ni hellre skulle rekomendera?

Stort tack för eran hjälp!

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av TJADERTJADER:

Jag måste säga jag vet inte helt vad det är jag ska leta efter

Vad skall premieras? Hög hastighet, tysthet, hållbarhet, svalhet, låg latens? Vet du inte det kan du köpa vilken disk som helst, t.ex. Seagate BarraCuda Desktop 2TB.

Normalt vill man ha snabb lite mindre disk för arbete och en billigare slöare för lagring och en tredje större för backup.

Permalänk
Medlem

Western Digital Ultrastar är bättre än Black och kostar bara någon hundring mer för 2TB.

Men tänk på att du bara är 6-7 hundra ifrån en 2TB SSD som är dubbelt så snabb.

Permalänk
Medlem

Köpte en 970 Evo PLus 2TB. Har en 860 EVO 2TB som backup också ifall det behövs.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE