Corsair h50 CPU kylare, läcker från slangarna vid Pumpen.

Permalänk
Medlem

Corsair h50 CPU kylare, läcker från slangarna vid Pumpen.

Som rubriken lyder. Jag fick enäldre dator som ändå är bra för mig, av en polare. Dock märkte jag efter att tagit av huvudet från CPU'n för att applicera ny pasta, att den hade läckt lite (torkad glykol på MB'et) Dock fungerade allt prima vid start. Efter ditmontering märkte jag direkt att detta problemet hade blivit en aning värre och nu såg man det droppa från "huvudet" alltså närmst psun. Från slangarna. Enligt mid är dom ordentligt ditsatta. Men vad vet jag.. Inte jätte kunnig i ämnet och öht inte över vätskekylda system. Men eftersom jag lokaliserat läckage platsen kanske den går att rädda? Har youtubat lite och läst på ngt utländskt forum men blir inte riktigt klok. Någon säger de går att fixa. Någon säger köp nytt!
Hade gärna köpt nytt men för tillfället är även 350kr över min budget haha.. Det är en 1366 (2011 socket passar också).

Vad säger ni datorkunniga här? Värt att ge sig på eller bara slänga? Kanske ngn som vill ha den svinbilligt och kolla på själv?

mvh

Permalänk
Medlem

Hade nog satsat på att köpa nytt. Finns en stor risk att liknande problem uppdagar sig i framtiden. Kylaren måste också ha tappat en hel del vätska nu när den ståt ock läckt en stund vilket gå att fylla på men det är onödigt mycket jobb för något i såpass dåligt skick. Tips på en ny billig kylare som kommer prestrea lika bra och kanske tillockmed bättre än h50an är en cooler master hyper 212 som ligger just runt 350kr så om du kan skrapa ihop den mängden deg inom snar framtid hade det varit en bra ersättare. Se bara upp för höjden på den så att den inte slår i sidopanelen!