Permalänk
Medlem

Redigera svg?

Jag har konverterat en bild jag gjort till svg. Problemet är att mina konturer i originalbilden är svarta men när jag konverterar så blir konturerna i andra färger.
Har provat att editera med inkpad och några onlineeditorer men får inte till det så jag blir nöjd.
Har någon något bra tips på editeringsprogram som fungerar för svg-filer?

Lägger upp en bild där problemet syns. Enkelt uttryckt så vill jag fylla allt icke vitt, svart eller orange med svart färg.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Har du testat att öppna den i en texteditor och söka efter färgkoder?

Permalänk
Medlem

Bra idé. 👍
Nej det har jag inte gjort. Ska prova det.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Inkscape är ett populärt program för att redigera svg-filer.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Jag fick inte till det med inkscape (skrev fel namn i första posten, inkpad)
Trodde det bara skulle vara att byta färgen med färgburken men det var inte så bara.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Är det en bild med rastergrafik (.png, .jpg, osv) som du konverterat eller var den vektorgrafik från början? Var bilden du konverterade inställd som sRGB innan du gjorde det?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag använde gimp med 16 färgers indexerad palett som sedan exporterades till png-format.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att använda en annan konverterare. Fick inte till det på något annat sätt.

Visa signatur

///Arch