CLUB 3090 - Den stora 3090 tråden

Permalänk
Medlem

CLUB 3090 - Den stora 3090 tråden

Här kan ni posta allt om 3090.

Jag har några frågar omkring 3090, vilket är grunden till att jag upprättade denna post, samt att jag är förvånad över just hur många som köper ett 3090 kort, min grund för att köpa kortet - är att jag kan använda det extra minnet till 3D modellering/texturer och Animation, men varför köpte just DU ett 3090?

- Köpte du 3090 för att du var trött på att vänta på 3080?

- Vilken modell av 3090 köpte du?

- Har du haft några problemer med ditt 3090? Coil Wine? Fryser kortet/systemet?

- Av vilken anledning köpte du 3090? Bara för att spela? Eller andra grejer som Video-redigering / 3D animation etc.?

- Hur känns det? Var det ett prisvärdig köp för dig?

- Vilket system använder du ditt 3090 med? Posta gärna med benchmarks.

- Har du överklockat ditt 3090? Några tips?

PS: Denna tråd er exclusivt för 3090 ägare, posta bara här om du ÄGER/Väntar på ett 3090. Trams som åsikter om 3090 utan att du äger ett 3090 undanbedes. Denna tråd är INGEN flamewar mellan 3070/80/90 ägare. Tråden är för oss som har ett 3090 kort och erfarenhet som 3090 ägare.

Posta gärna era erfarenheter och tips i denna tråden.

Stavkoll - Är Norsk i grunden.
Permalänk

Mitt är på ingång. Mest, köpte jag det för att jag ruttnade på att vänta på 3080 men även för att jag är säker på att 10GB inte kommer räcka till för en del spel. Det var även anledningen till att jag inte förboka ett 3080.

24GB är däremot overkill tycker jag och jag hade nöjt mig med typ 16GB, som ps5/xbox kommer ha. Men det finns inte alls just nu. Så det blir som det blir och jag har råd men det känns lite IQ-befriat nånstans..

Samtidigt, angående pris som allt ju egentligen bottnar i. Ett bra 3080 ligger på 9k minst. Ett "OK" 3090 ligger på 18k.Dubbelt pris men ingen oro för att det är för lite RAM. Och det ÄR snabbare än de bästa 3080. Lite bara, men ändo..
Tror/hoppas även att VR kan dra nytta av extra RAM och vem vet, man kanske kan slänga in sin Pagefile på kortet med lite meck?

Visa signatur

i9 10850K | MSI RTX3090 Ventus OC 24GB | MSI Tomahawk Z490 MAG | RM850x
Kingston HyperX DDR4 32GB 3600MHz CL18 | Samsung SSD 860 EVO 4TB
LG OLED 65CX / 55B7 | Philips BDM3270 monitor | PS4 Pro | Oculus Quest 2

Permalänk

Sitter och väntar på mitt 3090 (MSI GeForce RTX 3090 24GB VENTUS 3X OC), bör komma imorgon.

Samma som @Christian71, ruttnade på att vänta på 3080 då levdatum bara sköts framåt i tiden, sen kommer säkert 3080ti och då blir det mer väntetid...

Köpte det enbart för att spela.

Prisvärt? Nej inte alls, det är ju svindyrt, men sitter just nu på ett 1070 som jag köpte vid lansering och om 3090 kortet håller lika länge så är jag nöjd (dock fortfarande mycket pengar)

System: Kör en 5600x med ett MSI X570 MAG TOMAHAWK

Uppdaterar när jag fått kortet och testat det lite

Visa signatur

dator med skärm

Permalänk
Medlem

Imorgon bör jag kunna hämta ut mitt EVGA 3090 XC3 ultra + EK-Quantum Vector XC3 block.
Orkar helt enkelt inte vänta på 3080 längre(ville ha FE).

Jag går ifrån ett EVGA 1080 FTW + EK-block till ovanstående leksaker, som paras med:

Z490 AORUS MASTER + 10900k +32GB 3000MHz CL15 Dominator Platinum.

Kyler med NexXxoS Monsta 480mm Radiator + NexXxoS XT45 420mm push pull, vattentemp med nuvarande komponenter överstiger aldrig 35c med 600rpm max på samtliga fläktar. Misstänker att det blir lite mer nu, då mitt 1080 drar ca 180-200w.

Monterat i Phanteks Enthoo Primo BigTower + HX1200i, stöldsäker, krävs kranbil för att flytta chassit.

Jag vill helt enkelt köra allt i Ultra @ 1440p 144Hz.

Med min "tur" så är förmodligen mitt nya 3090 DOA / överkört eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Som sagt, "med min tur". Nej kortet var ej överkört, men EKWB har som sagt gjort en massiv miss.

Mitt kort: 24G-P5-3975-KR
Vattenblock: https://www.ekwb.com/shop/ek-quantum-vector-xc3-rtx-3080-3090...

EKWB compatibility list bild: https://imgur.com/2pW5wRh

Allt grönt? nix! blocket monterat på kortet igår, idag ska jag tömma systemet och sedan montera mitt nya 3090.
Håller kortet vertikalt och en pad trillar ur... blocket har flera mm spalt...

https://imgur.com/35B7g7J

Se Reddit: https://www.reddit.com/r/watercooling/comments/ju5vow/anyone_...

Jag är djup deprimerad nu. Kan inte montera tillbaka luftkylningen då EVGA använt någon form av klisterpasta, som givietvis är one time use.

Permalänk
Skrivet av ClucKe:

Som sagt, "med min tur". Nej kortet var ej överkört, men EKWB har som sagt gjort en massiv miss.

Mitt kort: 24G-P5-3975-KR
Vattenblock: https://www.ekwb.com/shop/ek-quantum-vector-xc3-rtx-3080-3090...

EKWB compatibility list bild: https://imgur.com/2pW5wRh

Allt grönt? nix! blocket monterat på kortet igår, idag ska jag tömma systemet och sedan montera mitt nya 3090.
Håller kortet vertikalt och en pad trillar ur... blocket har flera mm spalt...

https://imgur.com/35B7g7J

Se Reddit: https://www.reddit.com/r/watercooling/comments/ju5vow/anyone_...

Jag är djup deprimerad nu. Kan inte montera tillbaka luftkylningen då EVGA använt någon form av klisterpasta, som givietvis är one time use.

Äh men fy faan, usch va trist

Jag fick hem mitt 3090 MSI Ventus. 2mm för långt för att få plats i min burk. Suck.
Så, måste byta burk fort. Måste testa kortet ju. Två timmar och 10k fattigare traska jag ut från webhallen med burk, CPU, moderkort, minnen och en billig be-quiet cpufläkt att ha så länge. Är nu uppe i 30k totalt, haha, helt galet!
Blir inga julklappar i år barn!

Men.. 3090, i9 10850k och 32GB RAM och den här jävla datorn flyger! FLYGER!
"Better than 99%" efter en runda 3DMark. Stort smile.
Alla spel jag inte kunnat köra i 4k eller ens FHD med allt godis på.. De dagarna är borta. (Just nu)
Fan va nice, förutom att det inte var gratis.. Men jaja blir ju inget Thailand eller Italien på ett tag så.. Jävla skit-corona.
Så.. Jorå, kortet är ett monster! <3

Visa signatur

i9 10850K | MSI RTX3090 Ventus OC 24GB | MSI Tomahawk Z490 MAG | RM850x
Kingston HyperX DDR4 32GB 3600MHz CL18 | Samsung SSD 860 EVO 4TB
LG OLED 65CX / 55B7 | Philips BDM3270 monitor | PS4 Pro | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av Christian71:

Äh men fy faan, usch va trist

Jag fick hem mitt 3090 MSI Ventus. 2mm för långt för att få plats i min burk. Suck.
Så, måste byta burk fort. Måste testa kortet ju. Två timmar och 10k fattigare traska jag ut från webhallen med burk, CPU, moderkort, minnen och en billig be-quiet cpufläkt att ha så länge. Är nu uppe i 30k totalt, haha, helt galet!
Blir inga julklappar i år barn!

Men.. 3090, i9 10850k och 32GB RAM och den här jävla datorn flyger! FLYGER!
"Better than 99%" efter en runda 3DMark. Stort smile.
Alla spel jag inte kunnat köra i 4k eller ens FHD med allt godis på.. De dagarna är borta. (Just nu)
Fan va nice, förutom att det inte var gratis.. Men jaja blir ju inget Thailand eller Italien på ett tag så.. Jävla skit-corona.
Så.. Jorå, kortet är ett monster! <3

Har du också ett MSI GeForce RTX 3090 24GB VENTUS 3X OC?

Jag fick bara bättre än 98% av alla 3dmark, lite besviken. Fast kan bero på att jag har 5 år gammal ram i burken som är single rank...

Visa signatur

dator med skärm

Permalänk
Medlem

Som flera andra vart jag trött att vänta och fläskade till med ett Gigabyte GeForce RTX 3090, skickades från inet idag men ångrar mig redan litegrann... sjuka pengar 😅 hoppas 5900an inte blir en flaskhals bara i min från början tänkta ”budget setup”

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Skrivet av gorillala:

Har du också ett MSI GeForce RTX 3090 24GB VENTUS 3X OC?

Jag fick bara bättre än 98% av alla 3dmark, lite besviken. Fast kan bero på att jag har 5 år gammal ram i burken som är single rank...

Ja exakt det kortet. Har bra erfarenheter från MSI, speciellt fläktarna som i mitt gamla 980ti snurrar på ljudlöst, som nya, efter 6 år. Samma med min sons gamla 660 (!) Dessutom inget coilwhine på de korten eller på mitt 3090 heller.
-Jo, RAM kan väl ge den där sketna 1% som inte betyder nåt haha. Jag fick 98 idag, 99 igår.. -Annars då? Fungerar det bra? Upplever min backplate som väldigt varm, nästan så jag bränner mig. Visst tyder det på att den gör sitt jobb och har bra kontakt och så men jag blir lite orolig över sådan stark värme.. Och rakt under CPU'n..

Skrivet av Grane:

Som flera andra vart jag trött att vänta och fläskade till med ett Gigabyte GeForce RTX 3090, skickades från inet idag men ångrar mig redan litegrann... sjuka pengar 😅 hoppas 5900an inte blir en flaskhals bara i min från början tänkta ”budget setup”

Ja mycket pengar, jag försöker skratta bort det
Såg en test på Youtube där CPU'n spelade ganska liten roll om man kör 4k och 60fps. Här: https://www.youtube.com/watch?v=mrzqoeQVg4k&list=LL&index=2

Visa signatur

i9 10850K | MSI RTX3090 Ventus OC 24GB | MSI Tomahawk Z490 MAG | RM850x
Kingston HyperX DDR4 32GB 3600MHz CL18 | Samsung SSD 860 EVO 4TB
LG OLED 65CX / 55B7 | Philips BDM3270 monitor | PS4 Pro | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

-- Av vilken anledning köpte du 3090? Bara för att spela?

- Hur känns det? Var det ett prisvärdig köp för dig?

Angående 24GB och pris
Spelade precis HL Alyx och det åt 12.5GB!
Känns inte lika illa nu att ha betalat "lite" extra

Visa signatur

i9 10850K | MSI RTX3090 Ventus OC 24GB | MSI Tomahawk Z490 MAG | RM850x
Kingston HyperX DDR4 32GB 3600MHz CL18 | Samsung SSD 860 EVO 4TB
LG OLED 65CX / 55B7 | Philips BDM3270 monitor | PS4 Pro | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av Christian71:

Ja exakt det kortet. Har bra erfarenheter från MSI, speciellt fläktarna som i mitt gamla 980ti snurrar på ljudlöst, som nya, efter 6 år. Samma med min sons gamla 660 (!) Dessutom inget coilwhine på de korten eller på mitt 3090 heller.
-Jo, RAM kan väl ge den där sketna 1% som inte betyder nåt haha. Jag fick 98 idag, 99 igår.. -Annars då? Fungerar det bra? Upplever min backplate som väldigt varm, nästan så jag bränner mig. Visst tyder det på att den gör sitt jobb och har bra kontakt och så men jag blir lite orolig över sådan stark värme.. Och rakt under CPU'n..

Funkar riktigt bra tycker jag, har väl inte testat några supertunga titlar ännu. Black ops allt maxat i 3440x1440 lirar på i 150 fps + i snitt. Så jag är nöjd !

Det är riktigt tyst och precis som för dig så låter fläktarna inte speciellt mycket! Även mitt blir tokigt varmt på backplaten, och den värmen stig rakt upp in i CPU-kylaren. Har plockat av ena sidan på chassit för att få mer luft, men får se hur jag löser det framöver..

Visa signatur

dator med skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christian71:

Angående 24GB och pris
Spelade precis HL Alyx och det åt 12.5GB!
Känns inte lika illa nu att ha betalat "lite" extra

Der ser man, 12.5 GB!

Ja du, testade FC5-new dawn på ultra allt, och även om "vram säger 4 gb" så säger kortet att det tog 9.6 GB vram.
Så jag tror nog det är några flera fördelar än bara "10-25%" snabbare kort pga. cuda cores, den snabba rammen
och accessen till så mycker ram kommer nog att bety riktigt mycket för oss som spelar 4k + High Detail texture packs.

Har också MSI Ventus 3x, jag har köpt ett värmekamera, här kan ni se just HUR het backplattan på kortet är
i förhållande till resten av burken.

Permalänk
Medlem

haft ett oöppnat 3090 founders edition nån månad, saknar bara moderkort till mitt nya bygge nu, kliar i fingrarna

Permalänk
Medlem

Asus TUF 3090, vattenblock från EK. Grisjävla svinbra. Kör med 6700k tills 5900x anländer nån gång 2022

Permalänk
Medlem

Aja, monterade vidare med EKWB-feldesignade kort, borrade upp EVGA-bakplåtens skruvhål från m2 till m2.5 och monterade det utan problem, funkade bra, 62c på baksidan(Flir one pro usb-c) körde 3dmark Port Royal: 13 834, http://www.3dmark.com/pr/551730 +800mem +200gpu, ej pillat med CPU-oc än.

Antar att man kan tweaka en del iaf "Average temperature 43 °C" )

Men eftersom kylning saknas pga EKWB-designmiss. så finns det coilwhine, på en skala 1-10 ger jag coilwhine nivå: Bilningsmaskin.

Permalänk
Medlem

Jag kör just nu med driver 457.09, med 457.30 fick jag en del stutter, men inte med .09.
Spelar en del RDR2, och väljer drivrutin som fungerar bäst där, men ganska svårsökt att se vad andra använder, reddit/nvidia forum är det ju mest gnäll, få som delar med sig av drivrutiner som fungerar bra.

Ska testa MSI afterburner istället för Precision X1, se om resultaten skiljer.

Permalänk
Medlem

Orkar inte svara alla dina hundra frågor OP, men tänkte bara tipsa om någon här funderar på att undervolta, så gör det! Är sjukt värt både för temp och prestanda. Personligen väldigt nöjd med mitt 3090 FE, för 4K gaming, AI och video redigering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClucKe:

Aja, monterade vidare med EKWB-feldesignade kort, borrade upp EVGA-bakplåtens skruvhål från m2 till m2.5 och monterade det utan problem, funkade bra, 62c på baksidan(Flir one pro usb-c) körde 3dmark Port Royal: 13 834, http://www.3dmark.com/pr/551730 +800mem +200gpu, ej pillat med CPU-oc än.

Antar att man kan tweaka en del iaf "Average temperature 43 °C" )

Men eftersom kylning saknas pga EKWB-designmiss. så finns det coilwhine, på en skala 1-10 ger jag coilwhine nivå: Bilningsmaskin.

Avg temp 43 låter ju galet bra, undra om jag gjort nåt fel, min avg temp ligger på 53c.

Edit: Körde visst fläktarna på 15%, 44C när jag kör dem i 1200rpm (100%) - Så 53c för "tyst" dator var ju tokbra, bra att ha nån att jämföra med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Orkar inte svara alla dina hundra frågor OP, men tänkte bara tipsa om någon här funderar på att undervolta, så gör det! Är sjukt värt både för temp och prestanda. Personligen väldigt nöjd med mitt 3090 FE, för 4K gaming, AI och video redigering.

Testade undervolta 1905 @ 0.968 = 13052
http://www.3dmark.com/pr/552300

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Avg temp 43 låter ju galet bra, undra om jag gjort nåt fel, min avg temp ligger på 53c.

Edit: Körde visst fläktarna på 15%, 44C när jag kör dem i 1200rpm (100%) - Så 53c för "tyst" dator var ju tokbra, bra att ha nån att jämföra med!

Jag kör allt i custom-loop dock, 480x90 rad + 420x45 rad push pull.

vattentemp efter gpu - cpu 34.9c och 32.7c returtemp ( max rpm ).

Permalänk
Medlem

Mm, jag har 480 +280, ska laborera lite mer med fläkthastigheter och kanske klra pumpen på mer än 40%. Tror inte mer radiatoryta skulle påverka

Permalänk
Medlem

Skulle egentligen köpa ett ASUS 3080 Strix OC, men då jag inte ens sett dem på vykort fick det bli ett 3090 Strix OC - ja, jag betalade det drygt dubbla priset för att få ett kort nu och inte om ett antal månader. Rätt galet men... jag har iaf ett kort!

Är inte jättevan vid fläktkurvor och överklockning, undervolting osv, men jag kör på en modifierad Silent mode, där det ser ut såhär:

Boost clock: -20 = 1840 Mhz
Memory clock: -20 = 19482 Mhz
Power target -10% = 90%
Temp target = 83 grader
Left and right + middle fans = Egen fläktkurva, från 0 till 30% vid 40 grader, gradvis till 50% vid 75 grader, gradvis till 100% vid 90 grader.

Tar jättegärna emot tips om vad ni kör och om jag borde ändra något (Kan nämna att jag kör med 3x 140mm Silent Wings 3, så ingen monsterkylning - men gör sitt jobb bra). Default-fläktkurvan är sjukt passiv enligt mig; det ligger på 100% först vid 98 grader och går från 0 rpm först vid 55 grader, så det påverkar ju kurvan enormt vid hög belastning. Med det låg kortet som varmast på 83 grader men sen jag ändrade har jag nog inte sett det över 79. Och då pratar vi alltså 100%, vid 4K @ 144hz. I Borderlands 3 ligger jag på 80-100 fps t.ex. Med extremt mycket på skärmen, explosioner, och fan och hans moster, har den gått ner till som minst 65 fps.

Idle ligger det på runt 35 grader, men 0 rpm är det aldrig även om kurvan är inställd på det. Har sett att det är nåt problem med dessa kort, att de sällan eller aldrig går ner till 0. Har uppdaterat BIOS men ingen skillnad. Men det är ingen fara egentligen, kortet är väldigt tyst generellt.

Däremot har jag haft lite problem med kortet. Vid ca 60-65% rpm börjar det brumma/skallra/vad man nu ska kalla det.

https://www.youtube.com/watch?v=WxbcR-8s1x8

Har sedan dess löst det genom att försiktigt trycka på den bakersta (längst till vänster) fläkten. 90% av ljudet är borta sen dess och det har hållit i sig i över en vecka nu. Så jag känner mig ändå rätt nöjd. Mitt kort är inte perfekt men jag tycker att det presterar vad det ska.

Permalänk
Medlem

Kör 1890MHz @ 0.856v +500mem = ~310w/47c, stock hoppar upp till 368w,50-51c efter ett par timmar RDR2.

Tack @headphoneninja åter igen för undervolt tipset, letade upp denna video för lite tips: https://www.youtube.com/watch?v=FqpfYTi43TE

EVGA x1 är inte kul att justera i, så jag kör msi afterburner 4.6.3 beta 2

Permalänk
Medlem

Blev ett här med.. Less på att vänta, missade några kort och så fanns det här där när man refreshade just efter en sån 😅

Man brukar ju inte höra så mycket om Palit här, men (oavsett vad man tycker om rgbn, ser nice ut ändå med kortet neråt tycker jag) så verkar gamerock serien vara rejält fin.

Default power target (420w oc bioset) med lite uv så ligger den klistrad mot gränsen, pendlar mellan 1930-1980 ungefär.
Ska sikta in mig på 1930-1950 med lite mer uv sen och se hur det går, möjligen byta kylpasta med för lite enklare temp hantering.
Mem clock drar ner över +250mhz, mest troligen pga power limit dock.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Tröttnade jag med beställde först ett strix 3080oc men var alldeles för lång väntetid så blev ett Gigabyte Geforce RTX 3090 24GB AORUS MASTER. Beställde på en lördag fick det på tisdagen från inet.
Sjukt tyst kort blir bara 64c när jag lirar och då clockar den själv till 1980mhz.
Kortet är gigantisk och ser ut som en tegel sten men har testat furmark osv och ingen coilwhine som strix korten verkar ha ett problem med...
Kommer snart börja överclocka kortet

Permalänk
Medlem

Installerade igång riggen i sign idag och har just kört första 3Dmark Time spy extreme all stock 9551p. Är detta vad man kan förvänta sig ? Peak CPU temp 76c och GPU 64

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem

Ett 3090 Strix OC blev det för mig. Gick från ett 2080TI (och ett 1080TI dessförinnan) så kändes som ett 3090 var det enda alternativet för en skaplig prestandaboost. Hinner tyvärr inte spela så mycket.. men när jag gör det vill jag ha bra prestanda
Kör det normalt med silentmode-bios och +30mhz på gpu (1890mhz totalt) och +5% powertarget. Kortet når som högst runt 75-76C men dessa inställningar och är relativt ljudlöst. Men det är rejäla mängder värme som genereras. Har 4x140mm fläktar som drar ut luft ur lådan och 3x140 som drar in.

Överklockat (som jag egentligen bara kör om jag skall prestandatesta eller spelar VR) så kör jag +135mhz på GPU(1995mhz) och +1502 på minnet(21000mhz). Samt +23% på powertarget. Kör då default "performance-mode" fläktkurva som är oväntat aggressiv. Når efter 30 min eller så 75-78C och fläktarna kör då på runt 100%. (som sagt... aggressiv fancurve från början ) Låter _rejält_ mycket då.

Permalänk
Medlem

Blev ett EVGA 3090 FTW3 Ultra som kommer förses med ett vattenblock, troligtvis från EK. Kommer mata det med 500W BIOS:et så kortet presterar som det ska utan koppel som stryper det. ASUS Strix OC var en annan kandidat på min lista men med tanke på att jag väntade 3,5 månader på ett EVGA 2080Ti FTW3 Ultra så kände jag inte att upprepa detta var i mitt intresse liksom att inget är säkert gällande ett ev. 3080Ti med 20GB Vram, än mindre bättre tillgång närmsta halvåret på 3080 rent generellt och naturliga uppgraderingen från FTW3:t är motsvarande 3090.
Avgörande var att Inet hade kort hemma i lager och nivån störtdök på morgonen med dryga 60% och ytterligare 2 kort under tiden jag lade beställning så nya bygget kan avslutas med nya resp. återanvända delar.

Permalänk
Medlem

Beställde helt nya Asus Strix 3090 White Edition
Var riktigt snabb med att beställa från webhallen strax efter att den kommit upp. Älskar verkligen vita grafikort och vit hårdvara!

Permalänk
Medlem

Någon som sett om det kmr någon AIO till 3090?

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB