HP Omen 30L GT13-0155no – NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Det är ingen idé att stänga försöka gå runt power throttle genom intel XTU... jag har meckat med skiten i min laptop..
Dock vet jag att man kan stänga av det helt och hållet i Windows 10 Pro, vilket jag inte pallar införskaffa.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

Okey själv så har frugan somnat så jag kan spela Cp2077 hela natten. Fördelen är att jag inte behöver ha elementen igång. Datorn fixar värmen 🤣

Permalänk

Uppdatering, så klart att RAM inte blev 3 200 MHz utan är nu 2 400 MHz... jag skall prata med HP om detta på måndag och se vad de svarar

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta vattenkylaren till noctua nh u9s? Har i7 10700k så kommer det ens bli skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Är det värt att byta vattenkylaren till noctua nh u9s? Har i7 10700k så kommer det ens bli skillnad?

Du får testa så jag får reda på om det är värt eller ej!

Köpte mig ett Corsair RM850X 850W v2 samt sleevade kablar nu för att få bort lite överblivna kablar samt snyggare kabeldragning. Kommer antagligen köpa nytt mobo, CPU samt chassi om ca ett år så då kan jag använda det nätagget då med.

Permalänk

Uppdatering 2, med Noctua bakblåsfläkten monterad får jag ner GPU till runt 70-75 grader när jag spelar COD Cole War.

Permalänk
Skrivet av Bill Lumbergh:

Uppdatering 2, med Noctua bakblåsfläkten monterad får jag ner GPU till runt 70-75 grader när jag spelar COD Cole War.

Min gpu är max 75 gr med stock. Inte så kul att dina ram inte blev 3200. Hittar inte heller att man köpa ram via hp hemsida. Vad ligger ett hyfsat mobo med ungefär samma prestanda på?

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Är det värt att byta vattenkylaren till noctua nh u9s? Har i7 10700k så kommer det ens bli skillnad?

Det kommer med största sannolikhet att sänka din cpu temp. Hur mycket vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av nicodicken:

Min gpu är max 75 gr med stock. Inte så kul att dina ram inte blev 3200. Hittar inte heller att man köpa ram via hp hemsida. Vad ligger ett hyfsat mobo med ungefär samma prestanda på?

Precis, HP Sverige säljer inga ”original” RAM som är kompatibla... bra summering av HP Sveriges verksamhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Det är ingen idé att stänga försöka gå runt power throttle genom intel XTU... jag har meckat med skiten i min laptop..
Dock vet jag att man kan stänga av det helt och hållet i Windows 10 Pro, vilket jag inte pallar införskaffa.

Inte?
Konstigt. Gjorde rejäla skillnader för mig vill jag påstå.
Har inte powerthrottlat en enda gång sen jag ändrade det

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av Bill Lumbergh:

Precis, HP Sverige säljer inga ”original” RAM som är kompatibla... bra summering av HP Sveriges verksamhet.

Måste man byta mobo. Chassi + fläkt blir de ett dyrt kalas. Jag har 16gb ram. Skulle vilja ha 32gb. Plus betala en firma som sätter ihop skiten då jag aldrig pelat med sånt här. Kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

Måste man byta mobo. Chassi + fläkt blir de ett dyrt kalas. Jag har 16gb ram. Skulle vilja ha 32gb. Plus betala en firma som sätter ihop skiten då jag aldrig pelat med sånt här. Kul...

Du får kontakta HP om vilka ram det är du behöver och köpa dem från HP alternativt Ebay.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill Lumbergh:

Uppdatering, så klart att RAM inte blev 3 200 MHz utan är nu 2 400 MHz... jag skall prata med HP om detta på måndag och se vad de svarar

Kör du med 32gb då?
Om du plockat ut orginal ramen, är det fortfarande 2400mhz?
Sen har väl du upplåst bios och överklockningsmöjligheter, ta bort orginal ramen, in i BIOS och aktivera XMP 👍

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Kör du med 32gb då?
Om du plockat ut orginal ramen, är det fortfarande 2400mhz?
Sen har väl du upplåst bios och överklockningsmöjligheter, ta bort orginal ramen, in i BIOS och aktivera XMP 👍

BIOS är inte upplåst, vilket komplicerar det hela. Det är bara de minnen som säljs av HP som får rätt hastighet [fw kodat på ngt sätt, så även med exakt likadan RAM men från ex INET fungerar det inte]. Har man istället en AMD processor finns det walk-around.

HP Sverige säljer inte dessa minnen, eBay kan fungera men risken är att det jag får skickat till mig är ”vanliga” minnen och inte HP’s ”originalversion”.

Överklockning sker från HP’s kontrollpanel i Windows och då bara CPUn.

HP har skapat en mycket intressant produkt med Omen 25L och 30L; gamling riggar med ”bygga själv” komponenter till ett mycket attraktivt pris och smarta enkla lösningar för ex uppgradering av lagringsmedia [hårddisk] där kablage är framdraget och parkerat snyggt i ett användarvänligt slottsystem.

Dock har man genom direkt korkade beslut gjort produkt väldigt oaktraktiv med att användaren inte kan uppgradera RAM sant inte så genomtänkt kylnings strategi i chassit. Just det med RAM förstår jag inte alls tanken med,bortsett från ren snålhet då RAM kostar dubbla priset hos HP som ”reservdel/uppgraderings del”. Addera tatt just dessa RAM inte säljs av HP Sverige så blir det totalt tilt.

Permalänk
Medlem

Förutsatt att gaming är grejen så ska 16 GB räcka till säkerligen lika länge som ett 3080. Det är många år kvar till 32 Gb..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill Lumbergh:

BIOS är inte upplåst, vilket komplicerar det hela. Det är bara de minnen som säljs av HP som får rätt hastighet [fw kodat på ngt sätt, så även med exakt likadan RAM men från ex INET fungerar det inte]. Har man istället en AMD processor finns det walk-around.

HP Sverige säljer inte dessa minnen, eBay kan fungera men risken är att det jag får skickat till mig är ”vanliga” minnen och inte HP’s ”originalversion”.

Överklockning sker från HP’s kontrollpanel i Windows och då bara CPUn.

HP har skapat en mycket intressant produkt med Omen 25L och 30L; gamling riggar med ”bygga själv” komponenter till ett mycket attraktivt pris och smarta enkla lösningar för ex uppgradering av lagringsmedia [hårddisk] där kablage är framdraget och parkerat snyggt i ett användarvänligt slottsystem.

Dock har man genom direkt korkade beslut gjort produkt väldigt oaktraktiv med att användaren inte kan uppgradera RAM sant inte så genomtänkt kylnings strategi i chassit. Just det med RAM förstår jag inte alls tanken med,bortsett från ren snålhet då RAM kostar dubbla priset hos HP som ”reservdel/uppgraderings del”. Addera tatt just dessa RAM inte säljs av HP Sverige så blir det totalt tilt.

Så, BIOS är låst även på en "upplåst" konfiguration? Med K-processor och liknande... HP är fan det största skämtet jag någonsin vart med om 😂
Fyfan.

Jag vet allt det där om ram och liknande då jag gjort exakt samma.
Hade ram stickorna som följde med min HP dator. Jag tänkte att jag skulle byta dem, så bytte dem mot de bättre som satt i min gamla dator.
Mina "bättre och snabbare" ram, hoppade då ner på 2400mhz 😂
Kunde heller inte byta tillbaka då jag sålde den gamla datorn tillsammans med HP ramen.

Tacka gudarna att jag beställt ett nytt moderkort och en ny kylare med fläkt. Ska bli så jövla skönt att få bort HP datorn.

Men fyfan vilket skämt det här är.
Oavsett om priset är riktigt bra är det fan inte värt det.
Kylare/fläktar är fan undermåliga deluxe.

Usch och fy. Jag gav 7500 kr för min dator och med tanke på vad som sitter i den så är den värd en bra bit över det.
Men fyfan vilket krångel, blivit mer grå och tunnhårig än jag redan är på denna resa som inte ens börjat ännu...
Ska aldrig mer någonsin köpa en fabriksbyggd dator om inte priset är såppas bra att man kan sälja skiten vidare för en rejäl vinst.

Fick svar av nån smart jävel på HP forumet som arbetar på HP.
Han bad mig uppdatera BIOS och alla andra drivrutiner för att bli av med mina FPS drop även fast jag förklarade mitt problem utförligt som det bara gick och att alla drivrutiner är de senaste.

Jag bad han läsa min post igen och fick då ett genialt svar tillbaka där han sa att:
Jag minsann skulle kontakta HP supporten så att de kunde fjärrstyra datorn och lösa problemet.

- är du dum i huvudet var min första tanke?

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk

Beställde returselarna i måndags men jag ändrade mig när jag räkna på de. Man måste skicka inom 5 dagar men jag hämta ut datorn imorgon för 2 veckor sedan. Börjar bli sugen igen på att lämna tillbaka skiten. Men frågan är när 3080 kortet går att köpa igen? Vad ska jag göra?? Aldrig har man haft så här mycket ångest för en dator
Chassi ca 1000kr.
Mobo ca 2500
Aio ca 1200

Permalänk
Medlem

Prova https://www.crucial.com/ och kolla efter eran modell. Dessa ska garanterat fungera till era datorer!

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Prova https://www.crucial.com/ och kolla efter eran modell. Dessa ska garanterat fungera till era datorer!

Väljer jag 25L [som även motsvarar 30L map. RAM] står det ” No models found for the selected productline”

Vilket är helt i sin rätt då HP valt att låsa RAM i Omen 25L och 30L fw kodat till specifika egna varianter av HyperX standard minnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill Lumbergh:

Väljer jag 25L [som även motsvarar 30L map. RAM] står det ” No models found for the selected productline”

Vilket är helt i sin rätt då HP valt att låsa RAM i Omen 25L och 30L fw kodat till specifika egna varianter av HyperX standard minnen.

Jasså? Jag tog autoscan och fick flera olika varianter.

Permalänk
Skrivet av Bill Lumbergh:

Väljer jag 25L [som även motsvarar 30L map. RAM] står det ” No models found for the selected productline”

Vilket är helt i sin rätt då HP valt att låsa RAM i Omen 25L och 30L fw kodat till specifika egna varianter av HyperX standard minnen.

Måste ja köpa nya ram om jag uppgradera mobo. Eller funkar hp ramen till alla mobo som stödjer den hastigheten? Tips på moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

Måste ja köpa nya ram om jag uppgradera mobo. Eller funkar hp ramen till alla mobo som stödjer den hastigheten? Tips på moderkort?

De lär garanterat funka.
Men frågan är om du vill köra deras hastighet och deras timings... Herrejösses.
Går väl iofs klocka med ett upplåst BIOS.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

Beställde returselarna i måndags men jag ändrade mig när jag räkna på de. Man måste skicka inom 5 dagar men jag hämta ut datorn imorgon för 2 veckor sedan. Börjar bli sugen igen på att lämna tillbaka skiten. Men frågan är när 3080 kortet går att köpa igen? Vad ska jag göra?? Aldrig har man haft så här mycket ångest för en dator
Chassi ca 1000kr.
Mobo ca 2500
Aio ca 1200

Byte av Chassi kan jag väl tycka är ganska onödigt.
Mobo däremot - byt!
Kylare så hade jag nog valt en luftkylare dels för priset och att jag personligen inte är så god vän med vatten och elektronik 😂

Men kan du så leva med att vänta på att grafikkort kommer in i lager så hade jag nog skickat tillbaka burken.
Du ska ha all rätt att skicka tillbaka datorn utan krångel innan det gått 14 dagar. Dessutom har du ångerrätt på 30 dagar enligt lag.
Dessutom av vad jag fattat det som så skickar de ett bud för att hämta datorn hemma hos dig.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Byte av Chassi kan jag väl tycka är ganska onödigt.
Mobo däremot - byt!
Kylare så hade jag nog valt en luftkylare dels för priset och att jag personligen inte är så god vän med vatten och elektronik 😂

Men kan du så leva med att vänta på att grafikkort kommer in i lager så hade jag nog skickat tillbaka burken.
Du ska ha all rätt att skicka tillbaka datorn utan krångel innan det gått 14 dagar. Dessutom har du ångerrätt på 30 dagar enligt lag.
Dessutom av vad jag fattat det som så skickar de ett bud för att hämta datorn hemma hos dig.

Men det är ju chassiet design som är fel i grunden. För lite ventilation i kombination med dåliga fläktar. Och som grädde på moset ett mobo som inte går att uppgradera
Ja ska ringa hp imorgon och fråga om ja kan skicka tillbaka. Ja väntar hellre än denna huvudvärk som detta ger mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

Men det är ju chassiet design som är fel i grunden. För lite ventilation i kombination med dåliga fläktar. Och som grädde på moset ett mobo som inte går att uppgradera
Ja ska ringa hp imorgon och fråga om ja kan skicka tillbaka. Ja väntar hellre än denna huvudvärk som detta ger mig

Chassit är väl inte jätte dåligt, egentligen? Vet inte om vi har lika men tvivlar på att det är mycket skillnad.
Släng in en fläkt i fronten och byt ut den bakre fläkten så blir det nog bättre.
Min gpu ligger på typ 36 grader i Idle och 55-65 i full load.
Processorn däremot den hoppar mellan 60-90 grader men det beror enbart på den kassa cpu kylaren/fläkten.

Har du 75 grader på gpu vid full load?
Är inte allt för dåligt med tanke på att det inte är någon eftermarknadskylare monterad direkt 😂

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av RobinK:

Jasså? Jag tog autoscan och fick flera olika varianter.

Problemet med att hastigheten går ner kvarstår så länge det inte är specificerade minnen från direkt från HP.
De minnen jag köpte var identiska med de HyperX som satt i datorn, men HP’s variant av HyperX är fw kodade.

Det finns ett antal tech-influncers som postat och ondgör sig kring detta på YouTube.

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Chassit är väl inte jätte dåligt, egentligen? Vet inte om vi har lika men tvivlar på att det är mycket skillnad.
Släng in en fläkt i fronten och byt ut den bakre fläkten så blir det nog bättre.
Min gpu ligger på typ 36 grader i Idle och 55-65 i full load.
Processorn däremot den hoppar mellan 60-90 grader men det beror enbart på den kassa cpu kylaren/fläkten.

Har du 75 grader på gpu vid full load?
Är inte allt för dåligt med tanke på att det inte är någon eftermarknadskylare monterad direkt 😂

jo men du får inte in en aio eller luftkylare som klarar hantera dessa 10:gen prossesors värme. finns dom som installerat High-end aio 120mm i chassit men ändå upplever höga temps. finns kan du få ner tempen något om du bytar fläktarna men vill man hålla på med de för en dator som man precis betalat 20k för. min förra var en MSI -codex också prebuild och behövde inte ens tänka på detta. plug and play. ja kan vänta ett par månader till gtx3080 kommer men skulle de ta mer än de så kan jag alltid köpa detta skitet igen och skicka den direkt till företag som gör om de till vad ja vill. tror Hp är väl medvetna om detta och kanske ändrar dom konstruktionen? eller i alla fall låter oss uppgradera Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

jo men du får inte in en aio eller luftkylare som klarar hantera dessa 10:gen prossesors värme. finns dom som installerat High-end aio 120mm i chassit men ändå upplever höga temps. finns kan du få ner tempen något om du bytar fläktarna men vill man hålla på med de för en dator som man precis betalat 20k för. min förra var en MSI -codex också prebuild och behövde inte ens tänka på detta. plug and play. ja kan vänta ett par månader till gtx3080 kommer men skulle de ta mer än de så kan jag alltid köpa detta skitet igen och skicka den direkt till företag som gör om de till vad ja vill. tror Hp är väl medvetna om detta och kanske ändrar dom konstruktionen? eller i alla fall låter oss uppgradera Ram

Finns visst luftkylare som passar chassit och klarar av att kyla 10e generationens processorer.
Det är ungefär 14.8 cm mellan processor och chassifönstret.
Och då finns ett urval av kylare/fläktar att välja mellan.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/kylning/processo...

Tex denna jag beställde. Den tillsammans med ett moderkort från computersalg , den kommer dimpa ner i lådan på tisdag sägs det.
Tror inte den har några större problem att kyla varken 9e generationen eller 10e generationen sålänge du inte utsätter Processorn för extrem överklockning ala 5.2ghz på alla kärnor konstant.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Permalänk
Skrivet av ImTheMeaN:

Finns visst luftkylare som passar chassit och klarar av att kyla 10e generationens processorer.
Det är ungefär 14.8 cm mellan processor och chassifönstret.
Och då finns ett urval av kylare/fläktar att välja mellan.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/kylning/processo...

Tex denna jag beställde. Den tillsammans med ett moderkort från computersalg , den kommer dimpa ner i lådan på tisdag sägs det.
Tror inte den har några större problem att kyla varken 9e generationen eller 10e generationen sålänge du inte utsätter Processorn för extrem överklockning ala 5.2ghz på alla kärnor konstant.

ska bli intressant och höra hur mycket oväsen de kommer föra

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicodicken:

ska bli intressant och höra hur mycket oväsen de kommer föra

Gud så negativ 😂
Sällan Noctua gör dåliga grejer. Men det spörs!
Lär knappast vara sämre än orginal fläkten jag har idag.

Den har samma kylkapacitet som Noctua NH-D15 , visserligen bara hälften så bra flödesförmåga.
Tror den kommer göra susen i musen.

Lika bra kylförmåga som be quiet! Pure Rock 2 men med 27 mer i flödeskapacitet än den. Och denna Be quiet fläkt kylde min i7-7700k överklockad till 4.9ghz på alla kärnor. Och alla vet vilka värmespikes i7-7700k hade.

Visa signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K@5.0ghz with NZXT X73 360mm AIO - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II Wireless - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
- Acer Nitro XV322UX QHD IPS 270 Hz - AOC CQ32G1 -
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -