Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem

Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

***Utbruten tråd***

Här vi diskuterar vi Telia/Telonors 500Mbit black week -erbjudande samt ev. prismatchning.

Pratade med Bahnhofskundtjänst via chatt.

De skulle återkomma per mejl om de matchar priset från Telia och Telenor.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om de sköter uppsägning av gamla bredbandet eller om man fortfarande måste säga upp det själv?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Hahahaha!

Telia hade en bättre deal innan Black Week.
599kr för 500mbit, och tv paket stor med gratis tv box och gratis router.

Nu idag, på deras black week är det samma deal fast man måste betala för tv-boxen. Vilket skämt!

Pratat(chat) med Telia.
TV-box ingår i alla abonnemang när du väljer TV.*

*
Sen kanske man inte ska lita 100% på 1 nisse i chatt support dock.
Eftersom de även har 100/100 med tv bas så kan fjanten blandat ihop dom.
Så om ni ska teckna 500/500 med tv behövs det nog mer klargöring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Pratade med Bahnhofskundtjänst via chatt.

De skulle återkomma per mejl om de matchar priset från Telia och Telenor.

Pratade med dom också, och dom kunde inte matcha det i år pga jag redan fått det erbjudandet förra året. Så sa upp det och bytar istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Pratade med dom också, och dom kunde inte matcha det i år pga jag redan fått det erbjudandet förra året. Så sa upp det och bytar istället.

OK. Jag fick det inte förra året, så det blir intressant att se om de gör skillnad eller ej på kundgrupperna. Dvs de som tidigare tagit del av det och de som inte gjort det.

Återkommer i tråden när jag får svar.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Pratade med Bahnhofskundtjänst via chatt.

De skulle återkomma per mejl om de matchar priset från Telia och Telenor.

Samma här.

Då jag tog detta erbjudandet kanske det är att hoppas på för mycket.

Tror ni man kan ringa någon annan, typ Ownit och fråga om de matchar? Skriv gärna om någon lyckats.

Skrivet av xtQ:

OK. Jag fick det inte förra året, så det blir intressant att se om de gör skillnad eller ej på kundgrupperna. Dvs de som tidigare tagit del av det och de som inte gjort det.

Återkommer i tråden när jag får svar.

Oftast så får man ju inget för att vara trogen till företag men ja, intressant att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Pratade med Bahnhofskundtjänst via chatt.

De skulle återkomma per mejl om de matchar priset från Telia och Telenor.

Vad är det för deal hos Telia och Telenor?

Permalänk
Skrivet av xtQ:

Pratade med Bahnhofskundtjänst via chatt.

De skulle återkomma per mejl om de matchar priset från Telia och Telenor.

Intressant.. så det hela beror på vem man snackar med på chatten? Utnyttjade du erbjudandet förra året eller skulle det här vara din första gång?

Skrivet av Alrik:

Pratade med dom också, och dom kunde inte matcha det i år pga jag redan fått det erbjudandet förra året. Så sa upp det och bytar istället.

Jag är i samma sits som dig då. Utnyttjade erbjudandet förra året. Sitter i chatten med dem just nu och inväntar svar..
Sa du upp dig direkt via chatten och de tog emot det eller hur gjorde du?

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Vad är det för deal hos Telia och Telenor?

500/500 för 299 i 12 m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

500/500 för 299 i 12 m.

Har du någon länk? Har försökt gå bakåt i tråden men hittar inget

Edit, jag fick denna deal förövrigt förra året. Hoppas på i år med annars testar jag med dem andra leverantörerna. Har trots allt stadsfiber så det är skit samma vem som skickar fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Telenors är avsevärt bättre.

Telia, 12 mån bindningstid + obligatorisk 399:- startavgift.
Dvs 332:- i månaden med 12 mån Bindningstid

Telenor kostar 299:- i månaden rakt av, ingen startavgift eller bindningstid.

Konstigt, jag ser inget alternativ utan bindningstid. De har inte heller 500/500 vad jag kan se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Har du någon länk? Har försökt gå bakåt i tråden men hittar inget

Edit, jag fick denna deal förövrigt förra året. Hoppas på i år med annars testar jag med dem andra leverantörerna. Har trots allt stadsfiber så det är skit samma vem som skickar fakturan.

https://www.telia.se/privat/bredband/abonnemang-kontantkort/p...

https://www.telenor.se/handla/bredband/

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Konstigt, jag ser inget alternativ utan bindningstid. De har inte heller 500/500 vad jag kan se?

https://i.imgur.com/AbOeSnO.png

Har inget 500/500 med Telia villa öppen fiber nät heller på Telenor.
250/250 max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Konstigt, jag ser inget alternativ utan bindningstid. De har inte heller 500/500 vad jag kan se?

https://i.imgur.com/AbOeSnO.png

Det här är vad man får upp om man INTE fyllt i någon adress bara genom att gå till https://www.telenor.se/handla/bredband/

Det handlar förmodligen bara om att det inte uppdateras på varje enskild kund när man söker på adressen.
Bör rimligtvis få det priset om man ringer in. Inte ens när jag kollar på en adress med OpenUniverse (Som ägs av Telenor) är 500/500 tillgängligt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

100-500 ingen bindningstid telenor

Skrivet av Miniwonka:

Börjar tro att det kan ha att göra med vart man bor. Jag får enbart fram 250 och 100.

Kolla längre ned på sidan. Eller denna länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Det står "Ingen bindningstid" i bilden du la in.

Det har du rätt i!

Läste "i 12 månader"...

Permalänk
Skrivet av Mustaf:

Intressant.. så det hela beror på vem man snackar med på chatten? Utnyttjade du erbjudandet förra året eller skulle det här vara din första gång?

Jag är i samma sits som dig då. Utnyttjade erbjudandet förra året. Sitter i chatten med dem just nu och inväntar svar..
Sa du upp dig direkt via chatten och de tog emot det eller hur gjorde du?

/M

Killen jag chattade med skulle skicka vidare ärendet till en annan avdelning och de skulle återkomma. Få se om de belönar lojala kunder som varit med dem i drygt 15 år (-2 år när vi inte kunde teckna hos Bahnhof tills vi installerade Öppen Fiber) eller om de ber mig byta till Telia istället.

/M

Permalänk
Medlem

Angående bredband.

Pratade med Telenors chatt som hänvisade mig vidare till att ringa dem. Jag ringde dem, de sa att 250mbit är max det jag kan få på min adress eftersom det verkar vara låst. Sade då att jag ju kan få 1000mbit genom bahnhof. Hon skruvade lite på sig men sa att det ändå bara är 250mbit som de kan erbjuda på min adress.

Konstigt. Men ja..

Permalänk
Medlem

Du fick erbjudandet förra året? Vad är det för svar egentligen? Haha.. Håller tummarna för att de ändrar sig.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Okej, vem kollar om bahnhof matchar som förra året? 😂

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Pratat(chat) med Telia.
TV-box ingår i alla abonnemang när du väljer TV.*

*
Sen kanske man inte ska lita 100% på 1 nisse i chatt support dock.
Eftersom de även har 100/100 med tv bas så kan fjanten blandat ihop dom.
Så om ni ska teckna 500/500 med tv behövs det nog mer klargöring.

500/500 med TV paket stor (router och tv box gratis)
= Innan black week, dvs till igår. 399kr avgift plus 599kr i mån.

500/500 med TV paket stor (router gratis men tv box ca 700kr) = black week priser. 399kr plus ca 700kr för tv boxen o 599kr mån.

Dvs, det är sämre deal på black week än igår.
Tragiskt skämt telia.

Permalänk
Avstängd

Usch vad trist, hann beställa 250/250 telenor med mecanat alumni förra veckan och aktivering 1a Januari, vilket innebär att trots att jag inte har deras utrustning eller internet igång gör att jag inte är en ny kund och kan därmed inte få 500/500Mbit för 299kr.
Trevlig kille i supporten men det är lite fel person att säga till mig att jag inte märker skillnad på 250 och 500
Nåväl, fick i alla fall en prissänkning på 250/250 så det är ju i alla fall något.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Slapinator:

Killen jag chattade med skulle skicka vidare ärendet till en annan avdelning och de skulle återkomma. Få se om de belönar lojala kunder som varit med dem i drygt 15 år (-2 år när vi inte kunde teckna hos Bahnhof tills vi installerade Öppen Fiber) eller om de ber mig byta till Telia istället.

/M

Jag fick samma svar, att de skulle "lägga ett ärende hos rätt avdelning". Undrar hur många liknande frågor de fått redan, då svaret kom ganska snabbt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Okej, vem kollar om bahnhof matchar som förra året? 😂

Redan gjort.

Dom ska återkomma om några dagar.

Min gissning är att de försöker kolla hur många som frågar om det. Om det är för många så ger dom nog inte det.

Permalänk
Medlem

Funkar telenors hemsida för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

500/500 med TV paket stor (router och tv box gratis)
= Innan black week, dvs till igår. 399kr avgift plus 599kr i mån.

500/500 med TV paket stor (router gratis men tv box ca 700kr) = black week priser. 399kr plus ca 700kr för tv boxen o 599kr mån.

Dvs, det är sämre deal på black week än igår.
Tragiskt skämt telia.

Ah.
Ja jag reagerade över att månadskostnaden ökade från 299kr till 379kr månaden när man valde TV.
Ja då är det ju 79x12 extra för boxen då.

Rätt tragiskt ja.

Permalänk
Medlem

Bahnhof prismatch bredband

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Permalänk
Medlem

Jag blir så trött på sånt här så jag sa upp det direkt ja. Vad är problemet att förlänga för dom. Jag kunde tänkt mig gå ner lite i hastighet med för 299 men dom sa nej telenor blev glada iaf att jag byta.

Särskilt med tanke på att dom skulle ha typ 369 för 100/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag tänkte bara meddela att Bahnhof prismatchade erbjudandet på 299:-/mån | 500/500 med 12 månaders bindningstid.

Var du kund hos dom?
Vore trevligt om det gällde nya kunder också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag blir så trött på sånt här så jag sa upp det direkt ja. Vad är problemet att förlänga för dom. Jag kunde tänkt mig gå ner lite i hastighet med för 299 men dom sa nej telenor blev glada iaf att jag byta.

Helt rätt.

Jag undrar dock hur det funkar. Jag kan inte få Telia hos mig med Telenor gick bra, dock bara 250/250 för 299Kr. Visserligen bättre än övriga på min tjänsteportal, men lite segt när det är samma pris för 500/500. Jag kan ju välja 500/500 från telenor i tjänsteportalen men då får man inte det priset såklart.