Testpilot: Logitech G Pro X Superlight – klassledande lätt och enkel

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Vad är det för standard dpi om man inte installerar mjukvaran?
Kan vara intressant att veta då den inte har dpi knapp.

Min g403 hade ett minne som man kunde skriva till gällande dpi, mappning och rgb inställningar men den funktionen fungerade endast med logitechs gamla mjukvara.
Fördelen var att man sedan kunde avinstallera mjukvaran när ens inställningar var rätt.
Antar att den funktionen inte finns kvar?

Default är 800dpi. Alldeles för lågt för min smak.

Det går att assigna dpin till ens mus och sedan avinstallera, eller åtminstonde stänga ner programmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Default är 800dpi. Alldeles för lågt för min smak.

Det går att assigna dpin till ens mus och sedan avinstallera, eller åtminstonde stänga ner programmet.

Tack för svar. Blir en svart till mig då

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Vad är det för standard dpi om man inte installerar mjukvaran?
Kan vara intressant att veta då den inte har dpi knapp.

Min g403 hade ett minne som man kunde skriva till gällande dpi, mappning och rgb inställningar men den funktionen fungerade endast med logitechs gamla mjukvara.
Fördelen var att man sedan kunde avinstallera mjukvaran när ens inställningar var rätt.
Antar att den funktionen inte finns kvar?

Den funktionen finns fortfarande, men är lite svårare att hitta än förr.
800dpi brukar vara deras default

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Den funktionen finns fortfarande, men är lite svårare att hitta än förr.
800dpi brukar vara deras default

okej har inte hittat det till min 703hero.
är lite OCD störande under den lilla tiden mellan att datorn startar och G HUB startar.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

okej har inte hittat det till min 703hero.
är lite OCD störande under den lilla tiden mellan att datorn startar och G HUB startar.

Ställ in en profil (standard) med de inställningar du vill ha, tips är att om du bara använder en dpi-inställning så ta bort de andra också.
Tryck sen på kugghjulet i högra övre hörnet
Aktivera built-in läget
Sen måste du ladda in din profil också, och det gör du genom att bara klicka i rullgardinen och välja din profil.

Jag har gjort det för både min GPW och min 915tkl för jag blev så irriterad när inte mjukvaran hoppade styrde upp allt direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Ställ in en profil (standard) med de inställningar du vill ha, tips är att om du bara använder en dpi-inställning så ta bort de andra också.
Tryck sen på kugghjulet i högra övre hörnet
Aktivera built-in läget
Sen måste du ladda in din profil också, och det gör du genom att bara klicka i rullgardinen och välja din profil.

Jag har gjort det för både min GPW och min 915tkl för jag blev så irriterad när inte mjukvaran hoppade styrde upp allt direkt

Jäklar har det funnits där hela tiden och så har jag missat det tack för hjälpen

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Verkar som svenska återförsäljarna inte riktigt vet när dom får in leveranser av denna.

Visa signatur

dator intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
styrenheter logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd650, sennheiser hd600, akg k712 pro

Permalänk
Medlem

Mina två senaste Logitech möss fått problem med switcharna för musknapparna. Med konstanta extraklick vid ett klick eller spasmklick vid nedhållning av knapp. Den senaste var en G903 som kostade runt 1500kr när jag köpte den. Är väldigt tveksam på att köpa fler Logitech produkter efter det.

Min nuvarande mus är en Glorious Model D för 650kr. Den är lättvikt med sladd, och har en styrknapp med extrafunktioner så jag kunde ställa in det jag behövde utan att behöva installera någon som helst mjukvara på datorn. Är mycket nöjd med den, och priset är helt rätt.

Permalänk
Medlem

2000kr för en mus? Nej tack! Hellre uppgradera gpu eller andra saker...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

2000kr för en mus? Nej tack! Hellre uppgradera gpu eller andra saker...

Musen kostar 1590kr. Det är något knas med prisjakt-länken just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Musen kostar 1590kr. Det är något knas med prisjakt-länken just nu.

Ok, men fortfarande på fel sida 1000 för att jag ens ska titta noga

Permalänk
Medlem

Har haft modellen innan, Logitech G Pro och där började högerklick glappa ordentligt. Att använda den för att panorera runt med kameran i spel etc blev helt värdelöst eftersom den släppte & klickade av sig själv konstant.

Permalänk
Medlem

Tycker Logitechs möss är bra. Dock har de gjort om mjukvaran till betydligt sämre än vad den var tidigare av någon anledning.

Kör med g502 och 305

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ok, men fortfarande på fel sida 1000 för att jag ens ska titta noga

Vad får man för gpu uppgradering för 1000 kronor?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vad får man för gpu uppgradering för 1000 kronor?

I vissa prisklasser skiljer det mycket prestanda för de pengarna

Den här musen är helt enkelt inte för mig...

Permalänk
Medlem

Att den inte erbjuder bluetooth för detta pris är ju märkligt... visst, det kanske är en gamingmus och det innebär en delay men det skulle inte öka vikten märkbart utan göra den mer mångfacetterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Att den inte erbjuder bluetooth för detta pris är ju märkligt... visst, det kanske är en gamingmus och det innebär en delay men det skulle inte öka vikten märkbart utan göra den mer mångfacetterad.

När de arbetat år med att skala ner varje litet gram tror jag BT är ett skämt för dem. Det samma med USB-C som även där är en större och tyngre kontakt. Logitech har t.o.m. lyckats med bedriften att musen verkar väga UNDER utsatt vikt.

Som GPW-användare sedan drygt ett år tillbaka blir jag bra nyfiken.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Till nästa utgåva kan man ju hoppas att de lägger till några programmerbara knappar över och under scrollhjulet som på legend 518

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Till nästa utgåva kan man ju hoppas att de lägger till några programmerbara knappar över och under scrollhjulet som på legend 518

Logitech G903 låter som en bra mus för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Logitech G903 låter som en bra mus för dig

Men jag vill ändå ha top of the line eftersom jag är prylbög 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Men jag vill ändå ha top of the line eftersom jag är prylbög 😅

Jag känner lite likadant. Speciellt när man faktiskt har råd.

Ironiskt nog så köpte jag en Deltaco WM90 för ett par veckor sen - jag hade aldrig förespråkat trådlösa möss och ville först köpa en billig för att testa. Blev olidligt nöjd och kommer aldrig någonsin att komma tillbaka till trådat. Skrev en recension på Inet, undertecknad David.

Jag kommer använda den tills den får issues och då kommer jag att handla nån påkostad trådlös mus.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sin leverad? Står 22 jan nu för mig 😥

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?

Ni som köpt, är ni nöjda?

Nån som märkt av några problem med dubbelklick? Eftersom det varit tyst här i en månad har kanske ingen stött på nåt negativt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigDuke:

Hur har det gått?

Ni som köpt, är ni nöjda?

Nån som märkt av några problem med dubbelklick? Eftersom det varit tyst här i en månad har kanske ingen stött på nåt negativt?

Jag köpte en egen mus efter min pilot var klar, har haft den i över en månad nu och den fungerar ännu utmärkt. Mjukvaran fungerar bra och den klickar lika bra som första dagen Inga dubbelklick eller liknande.

Permalänk
Medlem

Köpte min (i vitt) för några dagar sedan, måste säga att jag är riktigt nöjd! Tycker verkligen att det är helt klart mer behagligt att köra med en lätt mus, och tycker den också presterar riktigt bra. Det enda man kunde önska sig är att man kunde fått med matchande tejp till den vita modellen istället för svart tejp. Annars är jag helt nöjd.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Många här som önskar mer features som alla väger mer. Ni verkar inte ha förstått vad det här är för mus eller vilka den riktar sig till.