Mus som är lätt att klicka med/ej tröga knappar

Permalänk

Mus som är lätt att klicka med/ej tröga knappar

Hej!

Jag skulle vilja köpa en ny mus, men en som är extra lätt att klicka med. Alltså så lite tröghet som möjligt i musknapparna, så att de nästan går ned av sig själva. Finns det några förslag?

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Nu vet jag visserligen inte vad du anser vara trögt, men jag köpte för ett tag sedan en Logitech G305, och jag tycker om något att den är för enkel att klicka med. Flera gånger har jag råkat göra det bara genom att vila fingrarna på musen, och jag har inga stora, tunga fingrar direkt. Kan vara värt att kolla på, är för övrigt en ganska trevlig trådlös mus till rimligt pris.

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem med handleder och är lite petig när jag väljer möss. Har normalstora händer för att vara 170cm lång.

Jag köpte en Logitech G203 Prodigy för en tid sen och är mycket nöjd med den. Den är väldigt lätt och har en rätt låg profil, vilket jag personligen tycker är skönt för handleden. Den har samma layout och utseende som den dyrare musen G Pro, men sensorn är inte lika bra. Personligen märker jag ingen skillnad alls i spel som Warframe och MMO's.

Den har sladd, vilket jag föredrar framför trådlös - igen, lägre vikt för handled. Nu tror jag dock att G Pro lyckats få ner vikten på den trådlösa rätt ordentligt, men den är rätt dyr. G203 får du för under 400 spänn. Lätta knappar är det också.