Dellskärm - byta till stöd/fäste från annan skärm från Dell

Permalänk
Medlem

Dellskärm - byta till stöd/fäste från annan skärm från Dell

Någon som vet om det överlag går att byta stöd mellan olika skärmar från Dell?

Kontext:
Jag är inne på att införskaffa mig en Dell S2721DGF nu under black friday. Själva skärmen verkar uppfylla alla mina krav, men min fru är inte lika förtjust i utseendet på stödet och jag behöver därmed hitta en lösning. Jag har sett att den stödjer vesa 100x100, men har inte hittat ett stöd som är snyggt (kan inte väggmontera eller använda arm). Har dock insett att folk säljer av stöd från andra Dellskärmar på t.ex. eBay. Undrar därför om någon vet om det går att "byta" stöd mellan olika Dellskärmar? Har försökt googla runt men inte hittat något entydigt svar. Någon som har erfarenhet kring detta?

Funderar på att då köpa t.ex. en sådan här som verkar gjord för liknande storlek och vikt. Är det rimligt att tro att man kan montera S2721DGF på ett sådant stöd?

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att det kan skilja rätt mycket mellan olika modeller. Just det du vill köpa ser inte ut att passa tycker jag, svårt att se med alla räfflor. Såhär ser baksidan ut på S2721DGF

https://i.rtings.com/images/reviews/monitor/dell/s2721dgf/s27...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det är ok om det ser fult ut på baksidan med räfflorna/ventilationen, givet att det går att fästa överhuvudtaget. Jag tycker att fästanordningen (enligt mitt otränade öga) ser ganska likt ut om jag jämför med t.ex. den här unboxing-videon (hittar ingen bild): https://youtu.be/NI-SjDBmcMU?t=67

Permalänk
Medlem

Det kan även gå att bara byta foten och behålla armen, men det kanske är hela delen som stör frugan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasgust:

Det är ok om det ser fult ut på baksidan med räfflorna/ventilationen, givet att det går att fästa överhuvudtaget. Jag tycker att fästanordningen (enligt mitt otränade öga) ser ganska likt ut om jag jämför med t.ex. den här unboxing-videon (hittar ingen bild): https://youtu.be/NI-SjDBmcMU?t=67

Ja du har rätt, ser onekligen ut som att det skulle gå då.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Det kan även gå att bara byta foten och behålla armen, men det kanske är hela delen som stör frugan.

Oh, smart - det tänkte jag inte på. Det är framförallt foten som är störmomentet, så det är definitivt värt att kolla upp.

Skrivet av macmann1:

Ja du har rätt, ser onekligen ut som att det skulle gå då.

Då är jag iaf inte ensam om att tycka det Kanske är värt en chansning, nu har jag ju någon att skylla på om det inte fungerar

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte vad det är för fel på foten som den är ^^

Permalänk
Medlem

Haha, nej jag har inget problem med den själv. Min fru däremot drar mycket mer åt Apple-design hållet, så ju mer det kan misstas för det desto bättre.

Permalänk
Medlem