10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem

Köpte presentkort vid 13-tiden idag med Swish och fick aldrig några SMS. Mailat supporten och fick ett svar med att dom inte hittade min transaktion och att jag skulle återkomma med mer info. Gjort det men än så länge tyst.

Lite "rackligt" om man ska köpa en vara så vill man ju ha presentkortet på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peteng:

Köpte presentkort vid 13-tiden idag med Swish och fick aldrig några SMS. Mailat supporten och fick ett svar med att dom inte hittade min transaktion och att jag skulle återkomma med mer info. Gjort det men än så länge tyst.

Lite "rackligt" om man ska köpa en vara så vill man ju ha presentkortet på en gång.

Det finns ett ordernummer om du kollar swish-historiken, ge dem detta nummer. Kanske blev telefonnumret fel?

Permalänk
Medlem

Jag fick i alla fall min Swish-betalning återbetald samma dag. Provade nu igen och försöker betala med kort istället - då det fungerade förra månaden, men får bara "Payment failed". Nån som lyckats göra ett köp 21/12 mellan 12.00 - 20.20?

Permalänk
Medlem

Provade igen att köpa med samma resultat, men fick iaf svar från supporten på en gång. Mitt Mastercard strulade påstod dom. Så jag provade med ett annat kort och då fungerade det på direkten.

Det var ett Komplett Mastercard som inte ville släppa igenom köpet. Använder det dagligen annars och har inte varit några problem. Kan vara bra att veta - då deras Payment failed inte är så informativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

webhallens 5% som jag har via Benify kan du få här https://www.loadcoj.com/products/webhallen?link=bwij

Borde ju fúnka för vem som helst el?

Jättesnällt, stort tack.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför de säljer så billigt? Återförsäljarna säljer knappast presentkort för 10% mindre, och hade de gjort det skulle inte GetGifted behövas. Vad tjänar GetGifted på detta? Händer det något mer än att de säljer pengar för mindre pengar? Rent spontant känns det som fuffens, men om någon vet varför detta existerar så upplys mig gärna!

Permalänk
Medlem

Det är väl lite som Refunder? Benify/Getgifted lockar in kunderna till butikerna mot att de får köpa presentkorten med rabatt?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Webhallen, 7% rabatt (från Mecenat)

https://www.loadcoj.com/products/webhallen?link=r3ky

Gäller t.o.m. 27 dec

Permalänk

Hade köpt playstation Wallet presentkort. Men när jag ska ladda kod i appen blir det bara fel.
Har nån annan testat det?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Inaktiv

clas ohlsson 7% på presentkort https://www.loadcoj.com/products/clas-ohlson-se?link=f5s2

cdon 10% rabatt på all sport och outdoor, även på nedsatta priser KNMgtgq65

Harman Kardon
20% rabatt BESEH20-356-B2C-6WP-DBK https://www.harmankardon.se/home?utm_source=tradetracker&utm_...

skruvat 12% rabatt på bil- och båtdelar SkruvBen12 gäller vid köp över 500kr

Permalänk
Medlem

Problemet med Benify är att deras "deals" inte alltid är dom bästa. Ofta är det lite äldre modeller som säljs (som producenten har rabbaterat till dom), och som ofta säljs till väldig låg pris hos t.eks Netonnet eller andra förhandlare när dom har rea.

Ett exempel kunne vara Ett samsung TV som har ett listpris på 21990,- och som i verkligheten säljs för 14990,- i dom flesta butiker, och 9990,- när dom har real. Då säljer t.eks Benify dom till 12990,- lite längre tid, ofta en mån. för dom säljs till t.eks 9990, under rea hos andra butiker.

Permalänk
Inaktiv

Tillfälligt online-erbjudande på hela sortimentet reebok

Det här är ett tillfälligt online-erbjudande som gäller till och med den 30/11/2020. Erbjudandet gäller med 25% på outlet.
Kampanjkoden är giltig vid 1 tillfälle och endast online på beställningar på reebok.se.
Erbjudandet gäller exklusive fraktkostnader, går inte att tillämpa på tidigare köp och går inte att kombinera med andra kampanjer.
Koden går inte att använda vid köp av anpassade YourReebok produkter.
Övriga begränsningar är eventuellt tillämpliga, de kommer i sådant fall att markeras som sådana på reebok.se.
I händelse av returnering eller avbeställning av din order, vänligen se "Returnering" under avsnittet Support.
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

7TSC-XZFK-RF6R-3CFSL

meddela gärna om/när koden är använd så slipper folk sitta och försöka i onödan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Tillfälligt online-erbjudande på hela sortimentet reebok

Det här är ett tillfälligt online-erbjudande som gäller till och med den 30/11/2020. Erbjudandet gäller med 25% på outlet.
Kampanjkoden är giltig vid 1 tillfälle och endast online på beställningar på reebok.se.
Erbjudandet gäller exklusive fraktkostnader, går inte att tillämpa på tidigare köp och går inte att kombinera med andra kampanjer.
Koden går inte att använda vid köp av anpassade YourReebok produkter.
Övriga begränsningar är eventuellt tillämpliga, de kommer i sådant fall att markeras som sådana på reebok.se.
I händelse av returnering eller avbeställning av din order, vänligen se "Returnering" under avsnittet Support.
Kan inte nyttjas i efterhand på redan genomförda beställningar.

7TSC-XZFK-RF6R-3CFSL

meddela gärna om/när koden är använd så slipper folk sitta och försöka i onödan.

"Det här är ett tillfälligt online-erbjudande som gäller till och med den 30/11/2020". Typ 4 veckor sedan den koden gick ut. Det är den 25 December idag och inte 25 November.

Permalänk
Inaktiv

Det står fel datum, det ska nog vara 30/12. fick rabattkoden idag som mellandagsrea

Permalänk
Inaktiv

Få 30% rabatt på ordinarie priser hos adidas.se

kod QP7V-F6DN-TPN6-T623L gäller vid ett tillfälle

Permalänk
Medlem

Köpte presentkort på Webhallen. Det har gått minst 3 arbetsdagar och jag kan inte visa koderna i appen. Testat på tre olika telefoner.

Så tänk er för innan ni köper dessa

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Köpte presentkort på Webhallen. Det har gått minst 3 arbetsdagar och jag kan inte visa koderna i appen. Testat på tre olika telefoner.

Så tänk er för innan ni köper dessa

Testat att stänga av adblocker, pi-hole m.m? Vet att det löst allt för folk tidigare i tråden (veckor sedan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Köpte presentkort på Webhallen. Det har gått minst 3 arbetsdagar och jag kan inte visa koderna i appen. Testat på tre olika telefoner.

Så tänk er för innan ni köper dessa

dom är låsta till det wifi, 4g etc du öppnade dom med.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

dom är låsta till det wifi, 4g etc du öppnade dom med.

Det är ju helt sjukt dåligt upplägg. Jag är 40 mil bort från wifit jag var när jag köpte dessa.
Får se om deras kundtjänst kan lösa det åt mig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Testat att stänga av adblocker, pi-hole m.m? Vet att det löst allt för folk tidigare i tråden (veckor sedan)

Yepp,kör inget sådant.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

jo det är störande :/ ja gör det, deras kundtjänst verkar vara lätt att ha att göra med iaf

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Fungerade inte på mitt hemma-wifi heller.
Fungerar endast på telefonen som jag ursprungligen registrerade mig på i Gifted-appen från början (Har bytt telefon sedan dess, och köpte från den nya telefonen).

Dock så kan kundtjänsten maila koderna och fick svar därifrån inom en timme.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Okej, skönt att det löste sig 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

De hade 7% rabatt fram tills två eller tre dagar sedan genom Mecenat på Webhallen. Det är tyvärr nere på 5% igen.

https://mecenat.com/se/gifted

Dessutom tog deras 25% rabatt på PlayStation-presentkort "slut" och det finns bara 15%. 25% skulle finnas om en vecka från nu.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett presentkort på Lagerhaus, 300kr värde för 150kr. Köpte ett mini våffeljärn för belgiska våfflor som verkade kul till sambon i julklapp. Det visade sig vara rena skiten och våfflan blev knappt gräddad. Gick tillbaka till butiken och det visade sig många haft samma problem. Fick 300kr insatt på kortet för returen.

Jag har hittat vägen till oändligt med pengar

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Nu finns presentkorten på Webhallen bara upp mot 5000 kr (innan var 10 000 kr max). Går det att köpa två sådana och betala?

Permalänk
Medlem

japp det går utmärkt att använda flera presentkort på Webhallen 👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Nu finns presentkorten på Webhallen bara upp mot 5000 kr (innan var 10 000 kr max). Går det att köpa två sådana och betala?

Passa dig bara med att skriva in för snabbt.
Webhallen klagar på för många försök även om du skriver in rätt koder, försökte använda en mängd olika värdebevis kaos.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

japp det går utmärkt att använda flera presentkort på Webhallen 👍

Toppen.

Skrivet av lasseTM:

Passa dig bara med att skriva in för snabbt.
Webhallen klagar på för många försök även om du skriver in rätt koder, försökte använda en mängd olika värdebevis kaos.

Jag hade tänkt göra det i en fysisk butik men provade faktiskt min tidigare presentkort två gånger online så hoppas det var lugnt.

Permalänk
Medlem

Lite surt att 7%-kortet är slut på Webhallen men 5% är bättre än inget. Det är inte mer via Benify nu antar jag?