Permalänk

TV som skärm till datorn

Hoppas det här inte är för vagt relaterat. I några år nu har min "tredje" skärm till datorn varit en TV. Den är rätt till åren nu, men jag betalade medvetet för en TV utan smarta funktioner. Vi använder den bara som en stor skärm till datorn för att titta på film och serier samt spela PS4 på. Tänkte titta efter något på black week nu för kanske 8-10 tusen.

Jag är ute efter något större än vad vi har då det är en liten bit till soffan. Den nuvarande är på 40tum. Har ingen riktig känsla för hur mycket man borde gå upp i storlek. Jag har tittat på t.ex den här från webbhallen på 55tum.

Jag antar att alla TVs är smarta i nuläget, och det gör inget men det är inget jag vill betala massor av extra för då det känns smidigare att bara styra allt från datorn med trådlös mus och tangentbord. Någon som här bättre koll på TV och vad jag borde sikta på?

Förtydligande om smart tv
Permalänk
Medlem

Jag har båda 55" pus philips tv och 75" samsung ru series tv, och Samsungen är en klar vinnare som monitor.
Philipsen är seg som en åsna och har sämre bildkvalité som monitor, den ger några märkliga "färg variationer" på fontar.
Samsungen är perfekt, har bara 7-9 ms lag och fontarna är krispiga och kristallklara.

Ru7105 - hyfsad billig med, kan ofta plockas upp for 9990,- 75" varianten, återvänder aldrig mera till alm. monitorer

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Jag har båda 55" pus philips tv och 75" samsung ru series tv, och Samsungen är en klar vinnare som monitor.
Philipsen är seg som en åsna och har sämre bildkvalité som monitor, den ger några märkliga "färg variationer" på fontar.
Samsungen är perfekt, har bara 7-9 ms lag och fontarna är krispiga och kristallklara.

Ru7105 - hyfsad billig med, kan ofta plockas upp for 9990,- 75" varianten, återvänder aldrig mera till alm. monitorer

Jag hittar den här: https://www.webhallen.com/se/product/325502-Samsung-2020-65-Q...
Lurigt med produktnamnen.

Permalänk
99:e percentilen

LG OLED måste iallafall nämnas i sammanhanget. Klickade själv hem en OLED55B9 för 9 990:- senaste mellandagsrean, vilket jag tyckte var ett bra köp. Det finns tyvärr inget erbjudande just nu som går att rekommendera hands down till dig, men möjligheten bör åtminstone övervägas. Det kan ju hända att det dyker upp ett bättre erbjudande på den faktiska svarta fredagen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers