Blanda "gamla" högtalare med google nest

Permalänk
Medlem

Blanda "gamla" högtalare med google nest

Tjo. Såg precis att Kjell & Co hade två Google Nest Audio för 1500 vilket ju är trevligt. Tänkte om man skulle skaffa dessa så jag får musik även i köket. Dock vill jag samtidigt kunna lyssna via högtalarna kopplade till datorn (3,5mm). Är detta möjligt? Antingen finns inte något om detta eller så är jag som vanligt sämst på att googla

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Såg precis att Kjell & Co hade två Google Nest Audio för 1500 vilket ju är trevligt. Tänkte om man skulle skaffa dessa så jag får musik även i köket. Dock vill jag samtidigt kunna lyssna via högtalarna kopplade till datorn (3,5mm). Är detta möjligt? Antingen finns inte något om detta eller så är jag som vanligt sämst på att googla

förstår nog inte riktig hur du menar? du tänker att du lyssnar på en låt i köket och en annan på datorn? tex att frugan spelar musik på samma konto? det funkar inte med spotify om ni inte kör tex alexa och skiftar konto annars får man använda amazon music som du kan lyssna på 5 olika ställen samtidigt med 1 konto.

eller mer nar du att du vill gruppera högtalarna så alla spelar samtidigt?
jag vet inte hur det funkar att gruppera dator högtalare, men det skulle gå att tex koppla in en amazon input till dom eller chromecast audio och sedan gruppera dom.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

eller mer nar du att du vill gruppera högtalarna så alla spelar samtidigt?
jag vet inte hur det funkar att gruppera datorhögtalare, men det skulle gå att tex koppla in en amazon input till dom eller chromecast audio och sedan gruppera dom.

Precis. Alla högtalare ska spela samma oavsett om det är trådlösa eller med sladd. Ja det där lät ju lite intressant. Får söka vidare om det skulle kunna för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Precis. Alla högtalare ska spela samma oavsett om det är trådlösa eller med sladd. Ja det där lät ju lite intressant. Får söka vidare om det skulle kunna för mig.

Detta går att göra genom att skapa en högtalargrupp i google home och välja att spela upp på den från Spotify, då spelas musiken upp synkat på alla högtalare i gruppen. Fungerar med googles smarta högtalare och chromecast audio mm, kör själv så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5