¨OKUNNIG¨ söker en dator som jag ska kunna CADa och spela på. max 10k :)

Permalänk
Medlem

¨OKUNNIG¨ söker en dator som jag ska kunna CADa och spela på. max 10k :)

Tjenare!
som rubriken lyder så är jag helt inkompetent när det kommer till datorer. Jag behöver därför hjälp med hur jag ska gå till väga vid köp av ny laptop. jag är student och använder mig mycket av Revit och AutoCAD. det skulle även vara roligt om den funkade bra med spel. min budget ligger på max 10k (är student som sagt )
Så nu med black friday så tänkte jag slå till på något. Jag har även hör att man kan be någon bygga ihop en dator med lösa komponenter för en slant (eller är det ens ett alternativ?). men är det i så fall mycket billigare än en dator på black friday?
you tell me...
SPAMA MED FÖRSLAG OCH IDÉER!
Tack <333 =D

Permalänk
Medlem

Både inet och webhallen har sånna tjänster, som du ser är webhallen ganska billig nu och du sparar kanske en slant över en OEM dator. (hur mycket man sparar på beror mycket på vad man värderar windows licensen till.)

Just i 10 000kr kategorin går det ofta att hitta okej deals på OEM datorer mot egen bygggen. Men får ju precis vad man vill/behöver om man kör på egen.

Edit såg att du ska ha en laptop, då är enda alternativet färdig byggda datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Både inet och webhallen har sånna tjänster, som du ser är webhallen ganska billig nu och du sparar kanske en slant över en OEM dator. (hur mycket man sparar på beror mycket på vad man värderar windows licensen till.)

Just i 10 000kr kategorin går det ofta att hitta okej deals på OEM datorer mot egen bygggen. Men får ju precis vad man vill/behöver om man kör på egen.

Edit såg att du ska ha en laptop, då är enda alternativet färdig byggda datorer.

Tack så mycket för hjälpen du! men då vet jag att det inte går att bygga egna laptops iallafall:D