Permalänk
Medlem

Skapa shell company

Hej

Jag skulle vilja ska ett shell company anonymt och på ett säker ställe som inte tar stor avgift eller till och med gratis. Gärna kunna skapa det snabbt. Hur går jag tillväga att göra detta? Jag kan med all största säkerhet stt jag inte tänker bedriva något olagligt verksamhet. Fråga gärna inte vad jag ska använda det till ifall det inte är nödvändigt för min fråga. Jag vill gärna hålla visa saker för mig själv och det känns inte orimligt. Ett litet privatliv vil jag också ha. Vsd har ni för tips. Jag uppskattar all feedback. Jag hoppas jag inte ställt frågor som går emot Sweclockers regler isf ber jag om ursökt för mitt ovetande. Tack på förhand

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Sötast

Har du kollat på Kjell & Company?

Permalänk
Medlem

Ett skalföretag är ett företag utan tillgångar. Så det är väl bara att starta ett HB eller KB. Kostar 1100 hos bolagsverket.
Övriga svar: https://www.verksamt.se/om-verksamt/fragor-och-svar#3986258

Permalänk
Medlem

Egentligen vill jag bara skapa ett företag slm inte har nån verksamhet och inte behöva betala skatt då inget pengar kommer genereras och utan avgifter månadsvis utan engångsumma för att skapa det. Vad är det för nåt jag söker och är detta möjligt? Hur går man tillväga steg för steg.

Permalänk

https://bfy.tw/PleZ

Gratis kan du nog glömma, att ha ett i Sverigem NEJ då får du fixa en bulvan/målvakt.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

I Sverige går det inte att bilda företag anonymt (av ganska uppenbara skäl - vem ska hållas ansvarig?). Målvakt är nog vad du söker, men då finner vi oss ute på djupa vatten rätt fort.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vill ecentligen skapa mig på Revolut Business som ecen företagare och inte freelancer alternativet då om man har företag så får man större förmåner. Vad bör jag göra för och lyckas med det? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

1. Du kan glömma det där med att vara anonym.
2. Snabbast uppstart får du med enskild näringsverksamhet, även kallat enskild firma. Då behöver du inte blanda in bolagsverket.
3. F-skattsedel fås genom att fylla i blanketter och skicka till skatteverket.
4. En enskild firma kan välja att ha personnummer som orgnr eller att ett nytt orgnr ska skapas.
5. Återigen. Du kommer inte att vara anonym.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

1. Du kan glömma det där med att vara anonym.
2. Snabbast uppstart får du med enskild näringsverksamhet, även kallat enskild firma. Då behöver du inte blanda in bolagsverket.
3. F-skattsedel fås genom att fylla i blanketter och skicka till skatteverket.
4. En enskild firma kan välja att ha personnummer som orgnr eller att ett nytt orgnr ska skapas.
5. Återigen. Du kommer inte att vara anonym.

Värt att påpeka att med enskild firma finns det ingen gräns mellan ens privata ekonomi och firmans ekonomi.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |