CECH A12 Playstation 3

Permalänk
Medlem

CECH A12 Playstation 3

Tänkte kolla värde på denne speciella maskin?

Permalänk
Testpilot

Är det inte lite av en myt att de tidigare PS3:orna skulle vara värda massor? Utöver att kunna spela PS2-spel är de väl sämre på alla vis jämfört med de senare modellerna: stor, högljudd, drar mer ström och riskerar att råka ut för YLOD.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vet bara att det är en sällsynt modell med hårddisk för ps2 istället för mjukvara och flash player

Permalänk
Skrivet av Slanga:

Vet bara att det är en sällsynt modell med hårddisk för ps2 istället för mjukvara och flash player

Ska du sälja den till en samlare som samlar på alla modeller som ett museum så vill de nog ha mint condition, låda osv. Men du kan ju kolla lite på Tradera. Folk köper men det rör sig nog om några hundralappar bara.

Annars är det som föregående säger. Sämre värde för min del då konsolen är dömd att gå sönder om den används.

Jag förbokade PS3 när det begav sig (minns ibte priset då men kanske 6500kr lol), och den höll väl i drygt ett år innan YLOD. Jag hann spela nån runda FFXII vad gäller PS2-kompatibiliteten men det slutade med att jag förlorade alla saves när Killzone 2 dräpte den.

Fick en refurb på reklamation. Den dog också precis efter ett drygt år. Då var reklamstionsrätten slut. Så jag bakade det kortet själv med värmepistol. Funkade tillräckligt för att flytta all data till nästa konsol och sedan sälja som defekt till nån entusiast.

Av denna anledning undviker jag launchmodeller av konsoler och det är väl samma med allt. Bilar osv. Bäst att vänta om man inte vill betatesta och betala extra som early adpoter.

Ursäkta rant, minnen i dessa Playstation-launch-tider. Lägg ut på Tradera 😬