Permalänk
Medlem

FB messenger emojis

Hej

Finns det något sätt att lägga till emojis i facebook messenger på chrome utan att behöva använda musen?
Speciellt irriterande nu när dom har tagit bort hela första tab'en med tidigare använda. Använder "messenger.com" för övrigt.

Jag vet om de "gamla hederliga" som ":P :D" osv men om jag tex. vill använda 😁 så måste jag (såvitt jag vet) använda emoji menyn i messenger, eller "Win + ." menyn.
Jag såg att det finns alt-koder för emojis, men dessa verkar inte stämma för mig? Testade några olika och i bästa fall fick jag fram en emoji, men aldrig den tabellen sa att det skulle bli.

Permalänk
Medlem

Funkar det inte att skriva till exempel :joy: för skrattemojin och endast skriva :wi för att få upp alternativ om emojis som har med :wi att göra (till exempel :wink:)?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det verkar det inte göra. 🤔
Verkar dock fungera hyfsat med windows emoji menyn, behöver inte vifta lika mycket med händerna iaf.

Permalänk
Medlem

Då vet jag tyvärr inte. Facebook som är efter med funktionaliteten som vanligt Bara att vänta och se... om de ens kommer att lägga in den funktionen till Messenger. Men det kanske finns ett sätt att få det du är ute efter, men jag vet i sådana fall inte hur. Använder inte skiten (Facebook/Messenger) xD

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.